مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی و اتباع خارجی استانداری خراسان شمالی گفت: ۹۰ درصد اتباع خارجی استان از کشور افغانستان هستند که مادر آنها ایرانی است.
×
×

مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی و اتباع خارجی استانداری خراسان شمالی
مادران ایرانی۹۰ درصد اتباع خارجی خراسان شمالی

  • کد نوشته: 7394
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۰
  • ۰
  • مدیرکل دفتر امور امنیتی، انتظامی و اتباع خارجی استانداری خراسان شمالی گفت: ۹۰ درصد اتباع خارجی استان از کشور افغانستان هستند که مادر آنها ایرانی است.
    مادران ایرانی۹۰ درصد اتباع خارجی خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل دفتر امور امنیتی،  انتظامی و اتباع خارجی استانداری خراسان شمالی گفت: ۹۰ درصد اتباع خارجی استان از کشور افغانستان هستند که مادر آنها ایرانی است.

    حجت الله خانزاده  با بیان این مطلب اظهار داشت: خراسان شمالی از استان هایی است که سکونت اتباع بیگانه که به صورت غیرقانونی وارد کشور شده اند ممنوع است.

    وی افزود: با وجود این، قانون برای اتباعی که مادران آن ها ایرانی و در استان های مرزی سکونت دارند استثنایی قائل شده است و به همین دلیل این افراد می توانند برگه هویتی، کارت ملی و شناسنامه دریافت کنند.

    وی با بیان این که حاصل ازدواج اتباع بیگانه در این استان ۳۵۰ فرزند است اظهار داشت: سال قبل در این مورد قانونی وضع و امسال نیز شیوه نامه اجرای آن ابلاغ شد و به همین دلیل این افراد می توانند با تشکیل پرونده برای دریافت برگه هویتی خود اقدام کنند.

    وی افزود: تشکیل پرونده محدودیت سنی ندارد و این افراد اگر مشکلی نداشته باشند می توانند مجوز و تابعیت و شناسنامه دریافت کنند.

    وی از صدور ۱۳۴ برگه هویت برای اتباع خارجی استان خبر داد و افزود: برای دیگر اتباع خارجی استان نیز این اتفاق خواهد افتاد.

    برخی از استان ها و شهرهای کشور به دلایل امنیتی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مناطق ممنوعه برای حضور اتباع بیگانه هستند که خراسان شمالی نیز از آن جمله است و سکونت اتباع افغان و عراقی در آن ممنوع است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *