×
×

معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی
تشکیل ۴۸۸ تعاونی در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 7510
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۳
  • ۰
  • معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در دولت تدبیر و امید، ۴۸۸ تعاونی با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۷۵۴ نفر در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و خدمات تشکیل شده است.
    تشکیل ۴۸۸ تعاونی در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: در دولت تدبیر و امید،  ۴۸۸ تعاونی با اشتغالزایی ۱۱ هزار و ۷۵۴ نفر در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و خدمات تشکیل شده است.

    سعید ملایی اظهار داشت: تعاونی های تشکیل شده در دولت روحانی، با بیش از  ۴۸۲ میلیارد ریال سرمایه و ۲۵ هزار و ۶۷۰ نفر عضو آغاز به کار کرده اند.  

    ۴۸۸ تعاونی در خراسان شمالی با حمایت دولت تشکیل شد
    ۴۸۸ تعاونی در خراسان شمالی با حمایت دولت تشکیل شد

    وی افزود: از ابتدای دولت تدبیر و امید،  بیش از ۵۰ نوع تعاونی جدید با هزار و ۱۶۵ نفر اشتغالزایی و بیش از ۶۳۰ میلیارد ریال سرمایه، تشکیل شده است.

    ملایی خاطرنشان کرد: با توجه به رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مبنی بر توسعه تعاونی های بزرگ و نوع جدید گفت: تلاش شده است تا تعاونی های جدید از جمله تعاونی توسعه و عمران، تعاونی های فراگیر، تامین نیاز و دانش بنیان مورد توجه باشد.

    وی گفت: این نوع از تعاونی ها در زمینه حمایت از اقشار ضعیف جامعه، دارای اهمیت هستند، به طور مثال تعاونی های توسعه و عمران در هر شهرستان ظرفیت و پتانسیل خوب برای عمران و آبادی شهرها و روستاها به شمار می روند، این تعاونی ها می توانند بدون تشریفات، اجرای برخی از پروژه های عمرانی را بر عهده بگیرند.

    تعاونی ها بستر ساز توسعه 

    ملایی در بخش دیگر سخنان خود با تاکید بر اینکه تعاونی ها بستر مناسب برای توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال هستند گفت: در وضعیت و شرایط کنون، برای رونق اقتصاد و اشتغال،  راهی جز هم افزایی و انجام کارها به صورت جمعیت نیست، و این امر در شیوه درست، در قالب شرکت های تعاونی، به منصه ظهور می نشیند.

    وی تصریح کرد: تعاونی ها،  بازوان توانمند دولت ها در اجرای سیاست های کلان، بویژه رشد و توسعه اقتصادی و افزایش تولید ناخالص ملی هستند که می تواند منجر به ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان و جویندگان کار شود.

    معاون امور تعاون اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: برای توانمندسازی تعاونی ها و نهادینه کردن فرهنگ تعاون و کار دسته جمعی در بین اقشار مختلف،  ۲۴۱ هزار و ۹۰۲ نفر ساعت آموزش به صورت مجازی و حضوری برگزار شده است.

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا، دوره های آموزشی به صورت مجازی برگزار می شود و تا کنون ۱۳ هزار و ۱۸۷ نفر ساعت آموزش به صورت مجازی ارائه شده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *