×
×

محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی
تعاون نیاز به حمایت‌دارد

  • کد نوشته: 25616
  • ۱۳۹۹-۱۲-۱۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان صبح امروز شنبه 9 اسفند ماه دکتر شریعتمداری در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاههای تابع استان گلستان گفت: فکر و اندیشه تعاون باید از زمان انتخاب رشته در دانشگاه شروع شود.
    تعاون نیاز به حمایت‌دارد
  • تبلیغ هدفمند

    محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاههای تابع گفت: یکی از زمینه‌های توسعه فعالیت تعاونی‌ها در استان گلستان می‌تواند محور کشاورزی و دریا باشد و باید از این ظرفیت استفاده کرد.

    تعاون نیاز به حمایت‌دارد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان صبح امروز شنبه ۹ اسفند ماه  دکتر شریعتمداری در یازدهمین جلسه شورای هماهنگی دستگاههای تابع استان گلستان گفت: فکر و اندیشه تعاون باید از زمان انتخاب رشته در دانشگاه شروع شود.

    وی با تأکید بر اینکه باید تشکل‌های تعاونی خلق شوند، افزود: تعاون نیاز به حمایت دارد و در ادامه گفت: جستجوی نفع فردی در نفع جمعی باید از زمان کودکی در ما ایجاد شود. باید زبان مشترک تعاون وجود داشته باشد.

    وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تعاونی یک کار عادی نیست، بلکه یک نهضت است، خاطرنشان کرد: با حضور بانک توسعه تعاون و صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

    وی در ادامه بیان داشت: در دنیا تعاونیها یکی از محورهای اصلی اقتصاد هستند، زمینه های توسعه فعالیتها برای تعاونیها خیلی وسیع است.

    شریعتمداری گفت:یکی از مزیت های بزرگ این استان این است که جمعیت زیادی از این استان در روستاها زندگی میکنند و روستا یعنی نقطه باروری توسعه…و در توسعه پروژه بزرگ آبزیان ۴۰۰۰هزار هکتاری در گمیشان که به شکل تعاونی و با حمایت ۴۰۰ میلیارد تومانی وزارت تعاون،کار و رفاه اجتماعی که دارد شکل میگیرد را توسعه بدهیم ها را پیش ببریم .

    وی در ادامه  در مورد اصلاح نژاد دامها تاکید داشت: با توجه به اینکه این استان همیشه استانی بوده که در آن زندگی کشاورزی و دامداری به صورت مشترک برقرار بوده با توسعه اصلاح نژاد می توانیم نژادهای جدیدی از دامها را داشته باشیم .

    وی در پایان گفت: در توزیع نابرابر درآمد ، استان گلستان از استان های اول است و باید مورد رسیدگی قرار بگیرد و اینکه اسم استان گلستان جزوه پنج استان کشور که فقر در آن است زیبنده این استان نیست و ما باید قدم های مهمی در راستای حل این مشکلات برداریم.

    سعید مازندرانی مدیر کل  تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان در ادامه این جلسه اظهار کرد: در راستای حمایت از بنگاه های اقتصادی در بخش اشتغال روستایی از ۵۲۷ میلیارد تومان سهم تسهیلات استان گلستان تا کنون ۴۸۱ میلیارد در این بخش جذب شده است و برای مابقی تسهیلات نیز پرونده تشکیل شده و در حال جذب می باشد.

    وی افزود: ۶ هزار و ۷۰ طرح در روستاها از تسهیلات روستایی برخوردار شده اند که منجر به ایجاد ۸ هزار و ۷۲۷ شغل در استان شده است.

    سعید مازندرانی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در ادامه جلسه بیان داشت: از ۳۰ هزار فرصت شغلی که سهمیه گلستان در سال جاری بود تا کنون ۲۶ هزار و ۲۴۶ فرصت شغلی در سامانه رصد ثبت شده  است و در واقع ۸۷ درصد از سهم گلستان در این حوزه محقق شده است.

    وی متذکر شد: اکثر مشاغل روستایی جزو مشاغل خرد می باشند و بیمه تامین اجتماعی برای آنان سنگین است.

    وی یادآور شد:۲۳۸ نفر از طریق طرح کارورزی و ۱۶۱ نفر از طریق طرح مشوق بیمه کارفرمایی در سال جاری تا کنون مشغول به کار شده اند.

    مازندرانی گفت: در طرح پرداخت یارانه دستمزد از یک هزار ۲۲۵ سهمیه استان ۹۰۷ نفر از این طرح بهره مند شده اند که مابقی نیز تا پایان سال جذب خواهند شد.

    وی با اشاره به ایجاد مشاغل خانگی گفت: در سال جاری ۴۲۰ نفر از این طریق به بانک معرفی شده اند که تا کنون ۳۹۴ نفر تسهیلات دریافت کرده اند و مابقی نیز در انتظار دریافت تسهیلات هستند.

    مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان افزود: در راستای اعطای تسهیلات به بنگاه های آسیب دیده از کرونا در استان گلستان ۱۱ هزار و ۶۱۶طرح به بانک معرفی شده است که تا کنون ۷ هزار و ۸۳۴ طرح مبلغ ۱۰۴ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کرده اند که تا به این لحظه ۵۵ درصد طرح های معرفی شده موفق به دریافت تسهیلات شده اند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *