×
×

نقش وزیر جوان در توسعه گلستان

  • کد نوشته: 34217
  • ۱۴۰۰-۰۹-۰۷
  • ۰
  • سفر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به گلستان در حالی صورت گرفت که هنوز ماه های فعالیت این وزیر جوان در کابینه سیزدهم به تعداد انگشتان یک دست نمی رسد.
    نقش وزیر جوان در توسعه گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    سفر مدیران ارشد ملی و وزرای دولت به استان ها همواره مورد توجه رسانه ها و البته مردمی است که در لابلای اخبار ، تغییراتی را جستجو می کنند.

    نقش وزیر جوان در توسعه گلستان

    سفر سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی به گلستان در حالی صورت گرفت که هنوز ماه های فعالیت این وزیر جوان در کابینه سیزدهم به تعداد انگشتان یک دست نمی رسد.

    سفری که آغاز آن با بازدید از منطقه آزاد تجاری صنعتی اینچه برون آغاز شد و پایان آن حضور در یادمان شهدای ۵ آذر گرگان بود.

    حضور وزیر جوان اقتصاد در گلستان از چند منظر قابل بررسی و توجه است
    نخست آنکه گلستان، استانی با ظرفیت‌ها و توانمندی های منحصر به فرد تجاری،بازرگانی، تولیدی،ترانزیتی و صنعتی که به دلایل مختلف در طول سالیان گذشته بکر و دست نخورده باقی مانده و البته توجه انحصاری به هر کدام از این پتانسیل‌ها آینده اقتصادی و معیشتی مردم این استان را متحول می کند.

    معیشتی که به روایت آمار خبر از آن دارد که درآمد سرانه مردم این استان نصف درآمد سرانه متوسط کشوری است و استانی با مزیت‌های نسبی و مطلق فراوان با فقری غیرقابل باور مواجه است

    دوم آنکه وزیر جوان گلستانی اگر با نگاه منطقی و نه منطقه‌ای به استان زادگاه خود بنگرد ، خواهد دید که تخصیص اعتبارات ویژه در بودجه سالیان آینده و تامین اعتبارات پروژه های نیمه تمامی که سالیان دراز بلاتکلیف مانده اند تنها می تواند بخشی از عقب ماندگی‌های این استان را مرتفع کند.

    سوم آنکه پروژه های نظیر منطقه آزاد اینچه برون، راه آهن اینچه برون به شاهرود، توسعه سایت پرورش میگو، تکمیل سد نرماب از محل تهاتر نفتی، سیکل ترکیبی نیروگاه علی آباد کتول، کمک به احیای خلیج گرگان از طریق لایروبی و بسیاری پروژه دیگر نه تنها منافع استان بلکه منفعت ملی و زمینه تبادلات بین المللی را فراهم می آورد.

    چهارمین نکته ای که در سفر وزیر امور اقتصادی و دارایی خودنمایی می کند استفاده از این ظرفیت در بهره گیری از توان بانک های خصوصی و پای کار آوردن این منابع در مسیر تولید و پیشرفت استان است که به گفته استاندار گلستان بانک های خصوصی بیش از ۱۷.۵درصد منابع استان را در اختیار دارند . در واقع وزیر جوان باید بتواند این منابع خفته را بیدار کند تا آنها نقش و مشارکتی تاثیرگذار در روند رشد استان داشته باشند.
    پنجمین نکته ای که در سفر سید احسان خاندوزی به گلستان مورد توجه بود ، نگاه ویژه به ظرفیت های نظیر کشاورزی، دامپروری و شیلات در استان است که البته با تسریع در روند اجرای منطقه آزاد و زون بندی دقیق و استقرار صنایع تبدیلی و با توجه به ظرفیت منحصر به فرد مصرف کننده در کشورهای حوزه اوراسیا می تواند موجبات ارتقا درآمدهای استان و البته اشتغال را فراهم آورد.

    در مجموع به نظر می رسد دولت سیزدهم با فعالیت وزیر جوان امور اقتصادی و دارایی که البته روحیه ای انقلابی و جهادی در اقدامات دارد می تواند در تغییر روند توسعه استان و تحقق رشد ۷.۳ درصدی گلستان تاثیر بسزایی داشته باشد و با حضور در شورای راهبردی توسعه گلستان در کنار تمام دلسوزان این استان از سراسر کشور موجبات تسریع در رشد و پیشرفت نگارستان ایران را فراهم آورد.

    نویسنده: آسیه کیانی‌پور
    منبع: بازار کسب و کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *