×
×

مدیر مجتمع دخانیات گلستان:
تحولی عظیم در حوزه حمایت از توتون‌کاران در راه است

  • کد نوشته: 34770
  • ۱۴۰۰-۱۲-۰۹
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار مهران یونسی عصر روز دوشنبه در آیین زنده ویدیوکنفرانسی رونمایی بسته حمایتی از کشاورزان توتون‌کار اظهار داشت: از توتون کاران شاید آنطور که باید در گذشته حمایت نمی شد اما دهم اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار داریم و تحول عظیمی در حوزه توتون کاری و حمایت از زراعتکاران این محصول صورت خواهد گرفت.
    تحولی عظیم در حوزه حمایت از توتون‌کاران در راه است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر مجتمع دخانیات گلستان با اشاره به اینکه شرایط کشت و افزایش قیمت توتون در سالجاری بسیار خوب است، گفت: یقیناً گلستان به جایگاه اصلی کشت توتون با حمایت های صورت گرفته باز خواهد کشت.

    تحولی عظیم در حوزه حمایت از توتون‌کاران در راه است

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار مهران یونسی عصر روز دوشنبه در آیین زنده ویدیوکنفرانسی رونمایی بسته حمایتی از کشاورزان توتون‌کار اظهار داشت: از توتون کاران شاید آنطور که باید در گذشته حمایت نمی شد اما دهم اکنون در شرایط بسیار خوبی قرار داریم و تحول عظیمی در حوزه توتون کاری و حمایت از زراعتکاران این محصول صورت خواهد گرفت.

    وی در ادامه با اشاره به اینکه مباحث مختلفی از جمله افزایش قیمت توتون در راستای حمایت از توتوکاران در دستور کار قرار دارد، افزود: در این پیوندقدم های مثبتی طی سالجاری در استان برداشته شد که در آینده این قدم ها بلندتر و محکم تر می‌باشد و امیدواریم با حمایت‌های صورت گرفته استان گلستان همواره رتبه نخست را در تولید مرغوب توتون کشور دارا خواهد بود و در این راه به جایگاه اصلی خود باز خواهد گشت.

    مدیر مجتمع دخانیات گلستان در ادامه با اشاره به اینکه چهار نفر اشتغال به ازای هر هکتار کشت توتون ایجاد می شود،گفت: در کشت این محصول ظرفیت گلستانبرای ایجاد اشتغال مناسب است که می تواند راهگشای مناسب پس از اشتغالزایی در کاهش آسیب‌های اجتماعی و بهبود معیشت روستائیان و کشاورزان منطقه باشد.

    وی با بیان اینکه ۶۵ درصد تولید توتون کشور در گلستان انجام می شود، افزود: تنها استان کشور هستیم که کشت هر دو تیپ شرقی و غربی توتون در آن صورت می‌گیرد، توتون تیپ شرقی از نوع باسما در منطقه کوهسارات، دوزین و مینودشت کشت می شود و جزو مرغوب ترین توتون های کشور و جهان می‌باشد که در کشور نزدیک به ۷۰۰ تن توتون باسما در سالجاری تولید شده است که می‌توان گفت ۱۰۰ درصد تولید کشور در گلستان انجام شده است.

    وی با بیان اینکه در علی آبادکتول و گرگان نیز توتون تیپ غربی کشت می شود، ادامه داد: حدود پنج هزار تن توتون در سنوات گذشته در استان تولید می شد که برخی اتفاقات و مشکلات نامیمون و تصمیم گیری های ناصواب از جمله ورود دلال‌های غیرحرفه‌ای، جداسازی بحث حاکمیتی از دخانیات و واگذاری به وزارت صمت و امثال آن در طولانی مدت ضربه سختی به این حوزه کشاورزی وارد کرد، که در گذشته قیمت توتون کارشناسی می شد اما در شورای رقابت برخی عنوان می‌کردند که دخانیات با عرضه غیرواقعی قصد دارد ما را از عرصه رقابت خارج کند حال آنکه چنین مسئله‌ای صحت ندارد.

    مهران یونسی در پایان با اشاره به اینکه شرایط کشت و افزایش قیمت توتون امسال بسیار مطلوب است و با حمایت‌های انجام شده به طور قطع گلستان به جایگاه اصلی کشت توتون باز خواهد گشت، گفت: توتون کاران گرگان و علی آبادکتول در سالجاری با وجود افزایش دما و شیوع بیماری سال سختی را پشت سر گذاشتند، و انتظار داریم شرایط بهتری را در سال زراعی پیش رو برای توتون کاران رقم بزنیم.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *