×
×

مسوول واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی گنبد کاووس
مهمترین آسیب‌ اجتماعی گنبدکاووس،خشونت علیه زنان

  • کد نوشته: 5844
  • ۱۳۹۹-۰۵-۰۴
  • ۰
  • مسوول واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی گنبدکاووس، خشونت علیه زنان را دارای بیشترین فراوانی در آسیب‌های اجتماعی این شهرستان در سه ماهه نخست امسال دانست و گفت: این زنان به طور مستمر از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده می‌کنند.
    مهمترین آسیب‌ اجتماعی گنبدکاووس،خشونت علیه زنان
  • تبلیغ هدفمند

    مسوول واحد اورژانس اجتماعی بهزیستی گنبدکاووس، خشونت علیه زنان را دارای بیشترین فراوانی در آسیب‌های اجتماعی این شهرستان در سه ماهه نخست امسال دانست و گفت: این زنان به طور مستمر از خدمات اورژانس اجتماعی استفاده می‌کنند.

    خلیل کاووسی از ذکر آمار این آسیب‌ها به سبب معذوریت حقوقی و ممنوعیت‌ اداری خودداری کرد اما گفت که: خودکشی و فرار از منزل به ترتیب در رده دوم و سوم آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زنان و دختران در گنبدکاووس قرار دارد.

    وی اضافه کرد: بیشتر خدمات اورژانس اجتماعی گنبدکاووس باتوجه به افزایش خشونت‌های خانوادگی به افراد دارای اختلافات حاد خانوادگی، زنان در معرض آسیب یا آسیب دیده که اقدام به خودکشی کردند یا قصد خودکشی دارند و دختران فراری ارایه می‌شود.

    کاووس اضافه کرد: صحبت‌های مشاوران و مددکاران مرکز اورژانس اجتماعی گنبدکاووس با افراد آسیب‌دیده نشان می‌دهد مهمترین علل رواج خشونت‌های خانوادگی، نبود آموزش‌های مهارت‌های زندگی، استفاده نادرست از فضای مجازی و افزایش راه‌های ارتباطی تعریف نشده که نتیجه آن خیانت است، مصرف موادمخدر صنعتی توهم زا و فشارهای اقتصادی است.

    مهمترین آسیب‌ اجتماعی گنبدکاووس،خشونت علیه زنان
    مهمترین آسیب‌ اجتماعی گنبدکاووس،خشونت علیه زنان

    وی با یادآوری بررسی ۷۱۳ مورد پرونده طلاق توافقی ارسالی از سوی محاکم قضایی گنبدکاووس توسط مراکز مشاوره اورژانس اجتماعی این شهرستان درسال گذشته، گفت: در سه ماهه نخست امسال هم ۹۷ پرونده طلاق توافقی مورد بررسی قرار گرفت که در بررسی این پرونده ها با توجه به شدت اختلاف خانوادگی بین زوجین، نتیجه بیشتر این پرونده‌ها به صدور گواهی عدم سازش ختم می‌شود.

    این مقام مسوول، خدمات اورژانس اجتماعی گنبدکاووس را در چهار بخش اصلی مداخله در بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی، خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، تیم سیار و پایگاه خدمات اجتماعی دانست و گفت: باتوجه به خدمات تخصصی و شبانه روزی اورژانس اجتماعی، هم اکنون ۲۱ نفر روانشناس، مشاور و مددکار در این مرکز فعالیت دارند.

    وی ادامه داد: بیشتر برنامه‌های این مرکز پیش قضایی و پیش انتظامی است به این معنی که با مداخله تاثیرگذار مانع رسیدن پرونده موارد آسیب به حوزه انتظامی و قضایی شویم در کنار آن برای افزایش تاب آوری نسبت به آسیب‌ها با ارائه مشاوره بویژه در مناطق و کانون‌های آسیب تلاش کنیم.

    کاووس افزود: هم اینک در محله‌های “سیدآباد و بدلجه و اسلام آباد” گنبدکاووس پایگاه خدمات اجتماعی بهزستی مستقر است و راه اندازی پایگاه اجتماعی در محله‌های چای بویین و مدرسی نیز در دستور کار قرار دارد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *