×
×

لزوم حمایت از چوخه کاران برای توسعه این رشته ورزشی در خراسان شمالی

  • کد نوشته: 37179
  • ۱۴۰۲-۰۲-۰۴
  • ۰
  • ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان‌شمالی بر ضرورت حمایت از کشتی با چوخه و چوخه کاران برای توسعه این رشته ورزشی در استان تاکید کرد. به گزارش ایسنا، محمدرضا حسین نژاد امروز ۳ اردیبهشت ماه در حاشیه برگزاری مسابقات کشوری کشتی با چوخه اسفراین که در گود زینل خان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کشتی با […]

    لزوم حمایت از چوخه کاران برای توسعه این رشته ورزشی در خراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    ایسنا/خراسان شمالی استاندار خراسان‌شمالی بر ضرورت حمایت از کشتی با چوخه و چوخه کاران برای توسعه این رشته ورزشی در استان تاکید کرد.

    به گزارش ایسنا، محمدرضا حسین نژاد امروز ۳ اردیبهشت ماه در حاشیه برگزاری مسابقات کشوری کشتی با چوخه اسفراین که در گود زینل خان این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: کشتی با چوخه میراث ورزشی کهن استان است که توسعه آن نیازمند حمایت های ویژه است.

    وی با تاکید بر اینکه حمایت از کشتی باچوخه به عنوان میراث ورزشی کهن استان، می تواند فرصت ویژه ای برای معرفی استان فراهم کند، افزود: این میراث ورزشی پرطرفدار مانند دیگر آیین ها وابستگی شدیدی با فرهنگ مردم این خطه دارد به گونه ای که کشتی باچوخه در میان مردم خراسان شمالی فقط یک ورزش نیست بلکه یک آیین است که سالانه برگزار می شود.

    نماینده عالی دولت در خراسان شمالی ادامه داد: محبوبیت این آیین کهن ورزشی به حدی است که هرساله هزاران تماشاگر مشتاق از شهرستان های دور و نزدیک برای دیدن آن حضور می یابند. ما نیز باید سعی کنیم از این ظرفیت گردشگری به بهترین نحو استفاده کنیم.

    حسین نژاد با تاکید بر ضرورت حمایت از کشتی با چوخه، تصریح کرد: باید با حمایت از چوخه کاران، زمینه دلگرمی بیش از پیش آنان و زمینه توسعه مناسب این رشته ورزشی را فراهم کنیم.

    وی بهبود زیرساخت‌ها گودهای کشتی با چوخه و توسعه کمی و کیفی آن ها در همه مناطق کشور را یکی از اقدامات ضروری دانست که می تواند نقشی موثر در استعدادیابی ها داشته باشد.

    به گزارش ایسنا، مسابقات کشوری کشتی باچوخه امروز (یکشنبه) سوم اردیبهشت با حضور حدود ۴۰۰ چوخه کار از سراسر کشور در گود چشمه زینل خان اسفراین خراسان شمالی آغاز شد.

    این مسابقات هر ساله در روز ۱۴ فروردین ماه در این محل برگزار می شود که این دور از مسابقات امسال به دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان به امروز در اردیبهشت ماه موکول شد.

    انتهای پیام

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *