×
×

پایان کار کلاهبردار ۳ میلیاردی

  • کد نوشته: 44558
  • ۱۴۰۲-۰۶-۲۶
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری مردی ۳۸ ساله خبر داد که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان شیرازی کرده بود. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ امیر حسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر گفت: طی مراجعه مردی ۵۰ ساله به پلیس فتا […]

    پایان کار کلاهبردار ۳ میلیاردی
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان فارس از شناسایی و دستگیری مردی ۳۸ ساله خبر داد که از طریق اپلیکیشن رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از شهروندان شیرازی کرده بود.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ امیر حسین سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر گفت: طی مراجعه مردی ۵۰ ساله به پلیس فتا و اعلام اینکه پس از ثبت آگهی فروش برنج محلی به ارزش ۲۶۰ میلیون ریال در یکی از سایت‌های آگهی محور، فردی با وی تماس گرفته و پس از توافق و مراجعه به درب منزل اقدام به خرید و ارائه یک رسید جعلی بانکی نموده که پس از چندین ساعت متوجه عدم واریز وجه و جعلی بودن رسید شده است، مراتب جهت تشکیل پرونده در دستور کار افسران سایبری قرار گرفت.

    این مقام انتظامی بیان داشت: ماموران پلیس فتا با انجام تحقیقات تخصصی و بررسی‌های فنی، متوجه این موضوع شدند که متهم برای دریافت کالا‌های خود از قربانی‌ها، با گرفتن تاکسی‌های اینترنتی از رانندگان در خواست می‌کرده به محل قرار با شکات روند و کالای مورد نظر را تحویل بگیرند، موفق به شناسایی متهم شدند که با هماهنگی مقام قضایی وی را در یکی از محلات شیراز دستگیر و به پلیس فتا انتقال دادند.

    وی افزود: متهم پس از مشاهده مدارک و مستندات پلیس ضمن اقرار به جرم خود اعتراف کرد با این شگرد اقدام به کلاهبرداری به مبلغ ۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از ۴ نفر دیگر کرده است که نیاز است شهروندان، سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را همواره فعال کنند تا با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند.

    رئیس پلیس فتا استان فارس به هموطنان توصیه کرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای ‌مجازی یا پیام‌رسان‌های‌ موبایلی موضوع را از طریق سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.gov.ir بخش گزارشات مردمی و یا با شمار تماس ۰۹۶۳۸۰ با همکاران بنده در میان بگذارند.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *