×
×

استاد دانشگاه بجنورد
بایدونبایدهای مشارکت حداکثری

  • کد نوشته: 53448
  • ۱۴۰۳-۰۴-۰۳
  • ۰
  • مشارکت مردم به عنوان یک اصل در موفقیت انتخابات تاثیری اساسی دارد و این مهم به مراتب در مناطق چند قومیتی نقش مهمی را ایفا می کند و خراسان شمالی و استان گلستان از جمله استان هایی هستند که اقوام کرد، تات، ترک، ترکمن، لر و بلوچ ، فارس ، کتول ، سیستانی را در خود جای داده‌اند و هر یک از این اقوام دارای آیین ها و رسوم مختلفی می‌باشند و برای رسیدن به انسجام لازم در انتخابات باید و نبایدهایی در این دو استان وجود دارد که در نشست با نخبگان سیاسی استان بررسی می شود...
    بایدونبایدهای مشارکت حداکثری
  • تبلیغ هدفمند

    تا برگزاری بزرگترین رویداد سیاسی و سرنوشت ساز ایران  چند روز دیگر باقی نمانده است، رویدادی که مردم سرزمین ایثار و شهادت و فرهنگ مدار برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور خود در هشتم تیر ۱۴۰۳ پای صندوق ها حماسه دیگر را رقم خواهند زد.

    انتخابات فرصتی برای کاهش تعارضات اجتماعی و افزایش وحدت اجتماعی ‌است که زمینه ساز فضای مشارکت در جامعه می‌باشد که باعث ایجاد هم افزایی برای هماهنگی و بهره وری سیاسی در جامعه می شود.

    مشارکت مردم به عنوان یک اصل در موفقیت انتخابات تاثیری اساسی دارد و این مهم به مراتب در مناطق چند قومیتی نقش مهمی را ایفا می کند و خراسان شمالی و استان گلستان از جمله استان هایی هستند که اقوام کرد، تات، ترک، ترکمن، لر و بلوچ ، فارس ، کتول ، سیستانی را در خود جای داده‌اند و هر یک از این اقوام دارای آیین ها و رسوم مختلفی می‌باشند و برای رسیدن به انسجام لازم در انتخابات باید و نبایدهایی در این دو استان وجود دارد که در نشست با نخبگان سیاسی استان بررسی می شود.

    یکصدایی اقوام

    استاد دانشکده علوم سیاسی دانشگاه بجنورد بر مشارکت آگاهانه در انتخابات تاکید داشته و گفت:‌ مهم ترین و بزرگترین پروژه در هر کشوری انتخابات است که در ایران نیز این رویداد مهم با مشارکت‌ آگاهانه همه اقشار جامعه سرنوشت کشور را رقم خواهد زد.

    رضا رحمدل به قومیت ها و اقوام در دو  استان گلستان و خراسان شمالی اشاره کرد و اظهار کرد: قطعاً انتخابات پر شور می‌تواند زمینه‌ساز انسجام ملی در کشور و در تقویت وحدت اقوام نقش مهمی با حضور حداکثری مردم ایفا کند و این وحدت خود موجب انسجام استانی و ملی خواهد شد.

    وی در ادامه تصریح کرد: در این روزها دشمن با در اختیار داشتن‌ ابزار رسانه و صرف هزینه‌های میلیارد دلاری از طریق تبلیغات در بستر فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی  در تلاش است تا  انتخابات  را با کم رنگ نشان دادن مشارکت اقوام و قومیت‌ها را در بین گروه های مختلف جامعه، به نمایش بگذارد  تا از این طریق به اهداف خود برسند.

    وی  بیان کرد: اقوام و قومیت های این دو استان با حضور پر رنگ در تمامی صحنه‌ها و رویدادهای مهم و همین خصیصه موجب ارتباط سازنده با دیگر  استان ها و  مخصوصا کشور همسایه شده‌اند.

    وی  با تاکید بر وحدت و انسجام هر چه بیشتر اقوام و قومیت ها  افزود: از جمله شاخصه‌هایی محسوب می شوند که موجب تقویت پیوند محکم بین اقوام می شود همایش‌ها و یادواره ها  هستند.

    نخبگان پرچمدار تببین انتخابات

    وی انتخابات را بستر تبلور اراده عموم مردم دانست و گفت: نخبگان در بخشهای فرهنگی، هنری، ورزشی و سایر حوزه، دانشگاهیان و صاحب نظران با تبیین انتخاباتی پرشور می توانند مردم را تشویق به شرکت در این رویداد سرنوشت ساز کنند.

    وی گفت: نخبه های استانی برای اقشار مختلف مردم باید مزایای انتخاباتی پرشور را تشریح کنند که مشارکت کمی و کیفی نیز به همراه دارد.

    این استاد دانشگاه تصریح کرد: برگزاری انتخابات توسعه فناوری در استان ها، بستر توسعه شرکت های دانش بنیان و نخبگان را به همراه خواهد داشت که اقشار مختلف جامعه از این زیر ساختها در آینده بهره مند خواهند شد.

    وی ادامه داد: همچنین اقشار مختلف جامعه در بستر انتخابات مطالبات خود را در بخش های مختلف مطرح می کنند که این مهم نیز به توسعه استان ها به ویژه مناطق محروم کمک خواهد کرد.

    تشریح مناظره‌های انتخاباتی

    استادیار دانشکده علوم سیاسی دانشگاه بجنورد تبیین قوت ها با تاکید کارآمدی، سیاست‌ها و برنامه‌های انتخاباتی را مشوق مشارکت حداکثری مردم به ویژه دانشگاهیان در انتخابات پیش‌رو دانست.

    رئوف رحیمی گفت: مناظره های پر شور، هیجانی و معرفی سیاست ها و برنامه‌ها در رسانه ها را از مهم ترین راهکارهای افزایش شور انتخاباتی عنوان کرد.

    وی افزود: نامزدها اکنون باید این شور انتخاباتی را در تمامی استان ها رقابتی کنند که این مهم نیز با مناظره ها و تبیین برنامه ها عملیاتی خواهد شد.

    وی تصریح کرد: نامزدها باید مسایل و مشکلات مردم را در مناظره ها مطرح و راهکارهای عملی و برنامه‌های خود را در این خصوص عنوان کنند تا مردم در جریان برنامه های آنان قرار گیرند.

    وی افزود:در زمان برگزاری انتخابات بسیاری از کشورها با فعال سازی مراکز نظر سنجی به نقطه نظرات مردم پی خواهند برد و در این خصوص برنامه ارایه می دهند.

    تاکید بر عوامل جغرافیایی مشترک

    وی در ادامه اشاره داشت: وابستگی مکانی هر شخص جزئی از هویت اوست  و اهمیت این موضوع به آن است که در چه شرایطی و در برابر چه کسی بروز کند و شرط مهم این عامل در تهدید یا به عبارتی در رویارویی با دیگران است.

    وی  در ادامه خاطر نشان کرد: از دیگر عواملی که در پیدایش آداب و سنن فرهنگی خاص مؤثر بوده‌اند فرهنگ و تاریخ مشترک است  که خود باعث به وجود آمدن روحیات مشترک در بین اقوام  دو استان گلستان خراسان شمالی شده است.

    وی در پایان  یادآور شد: اگر هویت ملی ایرانی را بر مبنای عناصری چون زبان، دین، تاریخ، فرهنگ، سرزمین مشترک تعریف کنیم، می بینیم که این عناصر ریشه در گذشته دارند و در طول زمان عامل ایجاد پیوند میان تمامی اقوام است.

    چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه ۸ تیر ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد. در این دوره سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف، علیرضا زاکانی و مسعود پزشکیان برای جایگاه ریاست‌جمهوری برای کسب رای اعتماد مردم  با یکدیگر رقابت می‌کنند.

    رئیس‌جمهور پیشین ایران، آیت الله سید ابراهیم رئیسی، ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ بعد از افتتاح سد قیزقلعه سی در منطقه خداآفرین آذربایجان  شرقی در سانحهٔ سقوط بالگرد به شهادت رسید.

    نکته قابل تامل بازار کسب و کار 

    همانطور که در این روزها همه مردم ایران و سراسر دنیا شاهد آن هستند روشن شدن موتور یاس و ناامیدی رسانه‌های است که با سرمایه و بودجه‌های دلاری و یوروی کسانی که به دنبال زدن ریشه درخت انقلاب در حال فعالیت هستند حال از این سمت رسانه‌های کشور که همواره در تمام شرایط سخت و دشوار در کنار ملت و شهدا و امام راحل و رهبر انقلاب بدون هیچگونه حمایت دلاری، یوروی‌ای و ریالی تا پای جان ایستاده‌ و خواهند ایستاد و ان‌شاءالله در جمعه تیر ماه مردم غیور و ولایت مدار ایران اسلامی بار دیگر نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی را با حضور حداکثری خود پای صندوق های رای ثابت خواهند کرد که همچنان پای آرمان های خود با شهدا و امام شهدا ایستاده و خواهند ماند و این روز را برای آیندگان به تصویر خواهند کشید.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *