×
×

رییس کمیته کشتی آلیش خراسان شمالی
راه یابی آلیش کارخراسان شمالی به اردوی تیم ملی

  • کد نوشته: 27491
  • ۱۳۹۹-۱۲-۲۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین اسفندیار کاظمی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اولین اردوی آمادگی تیم ملی کشتی آلیش مردان چهارم تا هشتم فروردین در سالن هفت تیر تهران برگزار می شود.
    راه یابی آلیش کارخراسان شمالی به اردوی تیم ملی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس کمیته کشتی آلیش خراسان شمالی گفت: موسی پرویزی، آلیش کار راز و جرگلانی در وزن ۶۰ کیلوگرم به اولین مرحله اردوی تیم ملی دعوت شد.

    راه یابی آلیش کارخراسان شمالی به اردوی تیم ملی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین اسفندیار کاظمی راد روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اولین اردوی آمادگی تیم ملی کشتی آلیش مردان چهارم تا هشتم فروردین در سالن هفت تیر تهران برگزار می شود.

    وی افزود: این اردوی ملی برای آمادگی در مسابقات جهانی آلیش مردان ۲۰۲۱ ترکیه و قزاقستان خواهد شد.

    کاظمی راد با اشاره به برگزاری ششمین دوره رقابت های آلیش مردان بزرگسالان قهرمانی کشور، یادآور شد: آلیش کاران استان در این رقابت ها در ۶ وزن حضور داشتند که تنها موسی پرویزی توانست به نشان سوم این رقابت ها دست یابد.

    بیش از ۱۰۰ آلیش کار استان، زیر نظر هیات ورزشی کشتی خراسان شمالی به شکل ساماندهی شده فعالیت می کنند.

    آلیش در زبان ترکی به معنای شروع کردن و گرفتن بوده و نام نوعی کشتی به نام «کشتی باشال» هم هست که این رشته در کشورهای آسیای میانه مانند قرقیزستان، ازبکستان، لیتوانی و قزاقستان دارای ریشه ای کهن است و در ایران نیز در استان های خراسان، گلستان، مازندران، سمنان و چند منطقه دیگر طرفداران بسیاری دارد.

    فعالیت‌های بین‌المللی این ورزش از سال ۱۹۹۰ آغاز شده و در سال ۱۹۹۵ نخستین دوره مسابقات بین‌المللی آلیش با قوانین همگن در کشور قرقیزستان در بخش مردان و زنان برگزار شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *