×
×

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی
به خراسان شمالی سفرنکنید

  • کد نوشته: 27909
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۳
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، علی بیگ زاده روز دوشنبه در دومین روز از تعطیلات نوروزی در بازدید از پایگاه های امداد و نجات هلال احمر خراسان شمالی افزود : بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و سفر به شهرهای زرد و آبی با رعایت توصیه های بهداشتی امکان پذیر است ، ولی شرایط کنونی استان ما بسیار شکننده است و مسافران در سفر به این استان تجدید نظر کنند.
    به خراسان شمالی سفرنکنید
  • تبلیغ هدفمند

    معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار خراسان شمالی گفت: استان از لحاظ شیوع ویروس کرونا در وضعیت شکننده زرد و آبی  قرار دارد و توصیه ما به مردم پرهیز از سفرهای غیرضروری و حتی رفت‌و آمدهای خانوادگی نیز خودداری است.

    به خراسان شمالی سفرنکنید

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، علی بیگ زاده روز دوشنبه در دومین روز از تعطیلات نوروزی در  بازدید از پایگاه های امداد و نجات هلال احمر خراسان شمالی  افزود :  بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا سفر به شهرهای قرمز و نارنجی ممنوع و سفر به شهرهای زرد و آبی با رعایت توصیه های بهداشتی امکان پذیر است  ، ولی شرایط کنونی استان ما بسیار شکننده است و مسافران در سفر به این استان تجدید نظر کنند.

    معاون استاندار خراسان شمالی اظهارداشت : این استان  شاهراه اتصال  شمال به شمالشرق کشور به خصوص شهر زیارتی مشهد مقدس قرار دارد و با توجه آلودگی بالای ویروس کرونا در برخی استان های همجوار ، افزایش تردد مسافران  در داخل خراسان شمالی می تواند این آلودگی ها را در این استان نیز افزایش دهد.

    بیگ زاده رعایت پروتکل های بهداشتی و خود مراقبتی را بهترین راهکار برای کاهش سطح آلودگی ویروس کرونا در استان خراسان شمالی دانست و از مردم خواست تا از ازدحام در امکان عمومی و فضاهایی که باعث سرعت انتقال ویروس می شود، پرهیز کنند.

    وی خاطرنشان کرد:با وجود این که ما باید ظرفیت های اقامتی و مدیریتی را در تعطیلات نوروزی در مرز آمادگی نگهداریم، ولی بنای بر تشویق مردم را به دلیل آلودگی ویروس کرونا و شکننده بودن وضعیت رنگ بندی کرونایی در استان، برای انجام سفر را نداریم.

    معاون استاندار خراسان شمالی اظهارداشت :  بر اساس برآوردهای اولیه در دو روز گذشته آمار سفرها در سطح استان به نسبت سالهای قبل از  شیوع کرونا کمتر بود ،  ولی این دلیل بر سفرهای غیرضرور نسیت ،ولی  تمامی ارگان های امدادی در خراسان شمالی از آمادگی سرویس دهی خوبی برخوردارند و این ارگان ها با افراد متخصص در زمینه امدادرسانی به مسافران نوروزی مشغول به فعالیت هستند و شبانه روز در جاده ها مستقر هستند.

    براساس گزارش رسمی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان شمالی تردد در محورهای اصلی این استان منتهی به مشهد مقدس در روزهای اخیر با رشد ۶۲ درصدی نسبت به سال گذشته که محدودیت تردد برقرار بود، مواجه شد.

    در تعطیلات نوروزی سال جاری جمعیت هلال احمر استان ۱۵ پایگاه امداد و نجات را در محورهای اصلی  در قالب طرح نوروزی مستقر کرد و ۲۵۰ تیم پلیس راه و راهور نیز در محورهای برون و درون شهری در حال خدمات رسانی هستند.

    استان خراسان شمالی که نخستین بار فروردین ماه سال گذشته با شناسایی یک بیمار کرونایی وارد فاز شیوع همه گیری این ویروس شد، تاکنون پیک فاز اول تا سوم این ویروس را پشت سر گذاشت و هم اکنون حدود ۹۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های این استان تحت درمان قرار دارند و دراواسط اسفندماه  پنج بیمار مبتلا به ویروس جهشی انگلیسی نیز شناسایی شدند که یک نفر در بیمارستان و چهار نفر نیز در منزل تحت قرنطینه اجباری قرار گرفتند و هر پنج بیمار پس از طی مراحل قرنطینه اجباری به سلامت از آن خارج شدند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *