×
×

تب قیمت مرغ فروکش کرد

  • کد نوشته: 28417
  • ۱۴۰۰-۰۱-۰۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین با بررسی میدانی روز یکشنبه ایرنا از بازار مرغ در شهرهای استان خراسان شمالی حاکیست نه تنها دیگر خبری از صف های طولانی در جلوی فروشگاه‌های عرضه مرغ وجود ندارد که بسیاری از فروشندگان نیر با فروکش کردن تقاضاها ، مشتری برای فروش مرغ ندارد و در تمام این فروشگاه‌ها نیز این مواد پروتینی به وفور یافت می شود.
    تب قیمت مرغ فروکش کرد
  • تبلیغ هدفمند

    دستور استاندارخراسان شمالی برای برخورد با متخلفان خروج مرغ و افزایش توزیع روزانه تب تقاضای کاذب در بازار این مواد پروتینی را را فرو نشاند و مرغ به وفور در تمام فروشگاههای وجود دارد.

    تب قیمت مرغ فروکش کرد

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین با بررسی  میدانی روز یکشنبه ایرنا از بازار مرغ در شهرهای استان خراسان شمالی حاکیست نه تنها دیگر خبری از صف های طولانی در جلوی فروشگاه‌های عرضه مرغ وجود ندارد  که بسیاری از فروشندگان نیر با فروکش کردن تقاضاها ، مشتری برای فروش مرغ ندارد و در  تمام این فروشگاه‌ها نیز این مواد پروتینی به وفور یافت می شود.

    این درحالیست که بازار مرغ در استان خراسان شمالی دو هفته پیش از سال نو اواخر هفته گذشته به دلیل احتکار خانگی ناشی از ترس گرانی احتمالی و خروج مرغ از استان به دلیل اختلاف قیمت با استان های همجوار روزهای پر التهاب همراه با صف های طولانی متقاضیان را پشت سر گذاشت.

    به طور میانگین از اواسط اسفندماه سال گذشته که بازار مرغ در این استان دچار التهاب شد به طور میانگین روزانه ۴۰ تا ۷۰ تن و در برخی روزها به خصوص پس از تحویل سال نو تا ۱۲۰ تن گوشت مرغ با نرخ مصوب ستادتنظیم بازار توزیع شد و براساس اعلام ستاد تنظیم بازار مردم این استان در این مدت ۱۶۰ میلیارد ریال گوشت مرغ از سوی مصرف کنندگان خریداری کردند که بی سابقه بود.
    قیمت مرغ در این استان هم اکنون ۲۱۸ هزار ریال در هر کیلوگرم به فروش می رسد که تا حدودی به نرخ مصوب ۲۰۴ هزار ریالی ستاد تنظیم بازار نزدیک است.

    افزایش توزیع و تثبیت قیمت عامل فراوانی 
    وعده استاندار خراسان شمالی در ستاد تنظیم بازار مبنی بر افزایش توزیع در روزهای آینده و تاکید بر. تثبیت قیمت از یک سو و برخورد با دلالان متخلف در مبادی خروجی استان برای جلوگیری مرغ استان به استان های همجوار عوامل اصلی فروکش کردن یکباره صف های طولانی مرغ در استان بود.
    در دو روز گذشته حدود ۱.۵ تن گوشت مرغ از داخل خودروهای شخصی در مبادی خروجی استان توقیف و مرغ توقیفی نیز با نرخ مصوب در فروشگاه‌های پروتینی توزیع شد , برای برخورد با این متخلفان نیز پرونده در تعزیرات تشکیل و در دست بررسی قرارگرفت.
    توزیع ۶۱۲ تن مرغ تا پایان هفته 
    رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان شمالی گفت : هم اکنون ۶۱۲ تن گوشت مرغ گرم و منجمد برای توزیع در فروشگاههای سطح شهرهای این استان آماده شد و تا پایان هفته این میزان تولید وارد بازار خواهد شد.
    حسین حاجی بگلو  افزود : از اواخر سال گذشته تاکنون روزانه به طور میانگین ۷۰ تن مرغ که ۱.۵ برابر نیاز روزهای عادی در استان محسوب می شود، در فروشگاهها برای کاهش تقاضای مردم توزیع شد و پیش بینی می شود که بازار مرغ به آرامش برسد و تقاضاها نیز کاهش یابد.
    وی بخشی از افزایش تقاضای کاذب  را در روزهای گذشته را ناشی از خروج مرغ به دلیل اختلاف قیمت با استان های همجوار و احتکار خانگی اعلام کرد و اظهارداشت : با دستور استاندار خراسان شمالی به متخلفانی که قصد خروج مرغ تولیدی استان را به استان های همجوار داشته باشند، برخورد خواهد شد.
    استان خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد که سرانه مصرف گوشت مرغ در این استان شمالشرق کشور حدود ۳۲ کیلوگرم اعلام شد که ۸۰ درصد از این نیاز در داخل تولید و مابقی در از استان های همجوار تامین می شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *