×
×

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس
با غرس۱۰۰هزاراصله نهال روستاهای گنبدکاووس سرسبزمی‌شوند

  • کد نوشته: 29140
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۶
  • ۰
  • فرشید رحمانی روز یکشنبه درحاشیه غرس ۲۵۰ اصله نهال اکالیپتوس توسط ۵۴ نفر از اعضای واحد جوانان جمعیت هلال احمر گنبدکاووس در ایستگاه تولید نهال چپرقویمه اظهارداشت: این نهال‌ها در قالب تفاهم‌نامه با دهیاران و به‌صورت رایگان توزیع خواهد شد.
    با غرس۱۰۰هزاراصله نهال روستاهای گنبدکاووس سرسبزمی‌شوند
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس گفت که با هدف توسعه فضای سبز (ایجاد بوستان) در مناطق روستایی این شهرستان مرزی با اقلیم خشک و کم باران، امسال ۱۰۰ هزار اصله نهال غیرمثمر در این مناطق کاشته می‌شود.

    با غرس۱۰۰هزاراصله نهال روستاهای گنبدکاووس سرسبزمی‌شوند

    فرشید رحمانی روز یکشنبه درحاشیه غرس ۲۵۰ اصله نهال اکالیپتوس توسط ۵۴ نفر از اعضای واحد جوانان جمعیت هلال احمر گنبدکاووس در ایستگاه تولید نهال چپرقویمه اظهارداشت: این نهال‌ها در قالب تفاهم‌نامه با دهیاران و به‌صورت رایگان توزیع خواهد شد.

    وی افزود: منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس در راستای نهضت توسعه فضای سبز، شعار “هر گنبدی غرس یک درخت (نهال)” را در دستور کار قرار داده تا ظرف چند سال شاهد تحولی بزرگ در ایجاد فضای سبز در این شهرستان باشیم.

    رحمانی اضافه کرد: این اداره همچنین امسال در راستای توسعه فضای سبز و تامین مواد اولیه تولید و خودکفایی چوب و نیز حفظ عرصه‌های جنگلی منطقه، طرح زراعت چوب به مساحت اولیه ۱۰۰ هکتار در سطح شهرستان را در برنامه دارد.

    رییس اداره منابع طبیعی گنبدکاووس یادآور شد که این اداره هفته منابع طبیعی (۱۵ تا ۲۱ اسفند ۹۹) و یک ماه قبل از آن نیز ۱۰۰ هزار اصله نهال مثمر و غیرمثمر به منظور غرس در نقاط مختلف روستایی و شهری و زراعت چوب توزیع کرد.

    وی ادامه داد: در روزهای پایانی پارسال نیز طرح توسعه فضای سبز در سه روستای چپرقویمه، اوخی‌تپه و دانشمند واقع در مناطق مرزی و شمالی گنبدکاووس با توزیع رایگان حدود هزار اصله نهال مثمر از گونه زیتون پیکوآل مقاوم به سرما، انجیر و انار بین اهالی سه روستا انجام شد.

    شهرستان گنبدکاووس ۳۷۰ هزار نفر جمعیت دارد که در دو نقطه شهری و ۱۶۵ روستای دارای کُد شناسایی و در گستره پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع سکونت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *