×
×

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری
چهارمحال‌وبختیاری قرمز شد

  • کد نوشته: 29380
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تغییر رنگ شهرستان‌های بن، خانمیرزا، کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، کیار، سامان از رنگ‌های زرد و نارنجی به وضعیت قرمز شیوع کرونا، کل استان در وضعیت خیلی پرخطر این ویروس قرار گرفت.
    چهارمحال‌وبختیاری قرمز شد
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش سرعت انتشار کرونا در این استان گفت: موج چهارم این ویروس تمامی شهرستان‌های استان را درگیر و تمامی مناطق در وضعیت خیلی پرخطر قرار گرفتند.

    چهارمحال‌وبختیاری قرمز شد
    چهارمحال‌وبختیاری قرمز شد
    چهارمحال‌وبختیاری قرمز شد

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مجید شیرانی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: با تغییر رنگ شهرستان‌های بن، خانمیرزا، کوهرنگ، اردل، فارسان، لردگان، کیار، سامان از رنگ‌های زرد و نارنجی به وضعیت قرمز شیوع کرونا، کل استان در وضعیت خیلی پرخطر این ویروس قرار گرفت.

    وی ادامه داد: برهمین اساس محدودیت‌های هوشمند مشاغل ۲، سه و چهار در تمامی مناطق استان اجرا می‌شود و انتظار می‌رود مردم با همراهی در اجرای این محدودیت‌ها در کوتاه کردن مدت موج چهارم کرونا در استان مسئولان را یاری دهند.

    شیرانی به تشریح وضعیت شهرستان‌های استان در خصوص افزایش چشمگیر تعداد بیماران مبتلا به کرونا اشاره کرد و افزود: در شهرستان اردل تعداد بیماران از تاریخ هشتم دی تا ۱۷ فروردین از ۱۸ مورد به ۳۶ مورد رسیده که سه برابر افزایش یافته است.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از افزایش هشت برابری تعداد بیماران سرپایی کرونا مثبت در شهرستان بروجن خبر داد و گفت: تعداد بیماران این شهرستان از ۳۲ مورد در هشتم دی ماه به ۲۶۸ نفر در روز گذشته افزایش یافته است.

    شیرانی خاطرنشان کرد: در شهرستان بن نیز تعداد موارد مثبت سرپایی از ۶ مورد به ۸۸ مورد افزایش یافته است و در شهرستان کوهرنگ در حالیکه تعداد موارد سرپایی همواره زیر ۱۰ نفر بوده اما در فروردین ماه با رشد چشمگیری مواجه شده است.

    وی افزود: در حال حاضر روزانه تعداد بیماران سرپایی مثبت در شهرستان‌های سامان به ۱۶۶ مورد، در فارسان با رشد ۵ برابری به ۱۹۷ مورد، در لردگان به ۱۴۹ مورد و در شهرکرد به ۷۵۱ مورد افزایش یافته است.

    شیرانی از مراجعه روزانه حدود ۲ هزار بیمار مشکوک با علائم بالینی کرونا به مراکز بهداشتی و درمانی استان، خاطرنشان کرد: چنانچه روند با همین شیب تداوم یابد به گرفتاری روزانه ۶ هزار مورد کرونای مثبت در استان می‌رسیم.

    رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری با توصیه نسبت به دوری از حضور در تجمعات و دورهمی‌ها، خاطرنشان کرد: همچنان سه اصل استفاده از ماسک، شست و شوی صحیح دست‌ها و رعایت فاصله اجتماعی می‌توان از افراد در برابر ابتلا به ویروس کرونا محافظت کند.

    به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

    به گفته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، شیوع ویروس کرونای انگلیسی منجر به سرایت گسترده ویروس و گرفتاری بالای این استان در موج چهارم کرونا شده است.

    ویروس جهش یافته کرونا، معروف به کرونای انگلیسی، از قدرت سرایت‌پذیری بیشتری برخوردار است یعنی تا حدود ۸۰ درصد بیشتر از کرونای قبلی قابلیت انتقال و مبتلا کردن افراد جامعه را دارد و درصد کشندگی آن نیز ۳۰ درصد بیشتر از نوع معمولی آن است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *