×
×

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان
اعلام محدودیت‌های‌کرونایی در کرمان

  • کد نوشته: 29403
  • ۱۴۰۰-۰۱-۱۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمدصادق بصیری روز چهارشنبه پس از نشست فوق‌العاده مقابله با ویروس کرونای کرمان در جمع رسانه‌ها افزود: موج شیوع ویروس کرونا از نیمه غربی به شرق کشور با سرعت در حال حرکت بوده که اکنون بخشی گسترده از کشور و این استان را در برگرفته است.
    اعلام محدودیت‌های‌کرونایی در کرمان
  • تبلیغ هدفمند

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان، وضعیت محدودیت‌های هشت شهرستان قرمز، هفت مورد نارنجی و هشت شهرستان زرد این استان را اعلام کرد.

    اعلام محدودیت‌های‌کرونایی در کرمان
    اعلام محدودیت‌های‌کرونایی در کرمان
    اعلام محدودیت‌های‌کرونایی در کرمان

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، محمدصادق بصیری روز چهارشنبه پس از نشست فوق‌العاده مقابله با ویروس کرونای کرمان در جمع رسانه‌ها افزود: موج شیوع ویروس کرونا از نیمه غربی به شرق کشور با سرعت در حال حرکت بوده که اکنون بخشی گسترده از کشور و این استان را در برگرفته است.

    وی اظهار داشت: هشت شهرستان استان از جمله کرمان، رفسنجان، سیرجان، شهربابک، بم، بافت، زرند و کوهبنان در وضعیت هشدار قرمز، هفت شهرستان نارنجی و هشت شهرستان دیگر همچون ارزوییه، رابر، راور، فاریاب، قلعه گنج، ریگان و فهرج در وضعیت زرد هستند.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با بیان اینکه هر لحظه احتمال تغییر وضع این شهرستان‌ها وجود دارد گفت: با وجود قرار گرفتن در سیر صعودی بیماری کرونا پیش‌بینی تغییرات بدتر ارزیابی می‌شود.

    وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با کنترل و مراقبت وضعیت را نگهداریم که کادر درمان از پس بیماری برآیند عنوان کرد: طرح جامع هوشمند محدودیت‌ها که پیش از این ابلاغ شده بود، وضعیت گشایش و تعطیلی ادارات، بازار، ترددها و مراسم آیینی را مشخص کرده و سیاست گذاری بر اساس آن تعریف شده است.

    وی افزود: در کرمان و هفت شهرستان دیگر در شرایط قرمز ادارات ضروری با تعیین میزان ضرورت توسط مدیران آن دستگاه، ۵۰ درصد کارهای ضروری و دو سوم کارمندان عادی شامل دورکاری می‌شود.

    بصیری ادامه داد: فرمانداران به علت ثبت نام انتخابات ۱۴۰۰، ادارات آب، برق، تلفن و گاز، شهرداری ها در زمره مشاغل ضروری تلقی می شوند.

    وی با بیان اینکه میزان ارباب رجوع در شرایط فعلی باید کاهش یابد و مردم کمتر به ادارات مراجعه کنند تا ازدحام کاهش یابد گفت: در بازار تمامی شهرستان‌های دارای وضعیت قرمز مشاغل گروه یک برای تامین مایحتاج اساسی مردم، خوراک و دارو فعالیت می کنند.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان با اشاره به اینکه مراکز درمانی و بیمارستان‌ها در وضعیت هشدار قرمز نیز باز هستند بیان داشت: مابقی مشاغل تعطیل اعلام می‌شوند.

    وی یادآور شد: فعالیت ها در حوزه مسائل آموزشی، فرهنگی، اجتماعی تعطیل اعلام می‌شود و ورود پلاک های شخصی غیربومی به شهرستان‌های با وضعیت قرمز و نارنجی ممنوع است.

    وی افزود: فعالیت‌های ضروری در شهرستان‌های وضعیت نارنجی یک سوم به‌صورت دورکاری و کلاس‌های آموزشی در حوزه فرهنگی هم تعطیل است.

    وی گفت: فعالیت مشاغل گروه یک و دو و سه در شرایط زرد به‌صورت عادی است و مسائل آموزشی در شرایط زرد و آبی، دروس کارگاهی در مدارس به صورت اختیاری برگزار می‌شود و دانشگاه‌ها نیز تعطیل هستند.

    معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان تصریح کرد: برگزاری نمازهای جماعت و مراسم‌های آیینی با ظرفیت ۵۰ درصد برگزار می شود و ترددها در وضعیت زرد مشکلی ندارد.

    وی تاکید کرد: طرح محدودیت تردد شبانه از ساعت ۱۰ شب تا سه صبح روز بعد در تمام شهرستان‌های دارای شرایط قرمز، نارنجی و زرد ادامه دارد.

    بصیری افزود: جریمه ورود خودروهای شخصی با ممنوعیت و محدودیت تردد در شهرهای قرمز هر ۲۴ ساعت یک میلیون تومان، ورود به شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و تردد شبانه ۲۰۰ تومان در نظر گرفته شده است.

    وی با اشاره به ضرورت کنترل ویروس کرونا در شرایط فعلی ابراز داشت: این محدودیت ها با توجه به تغییر رنگ در شهرستان‌ها تعییر می یابد و الزامات یاد شده، از فردا در سراسر استان کرمان اجرا می شود و گروه های نظارتی برای اجرای صحیح شیوه‌نامه‌های بهداشتی و محدودیت‌ها بر آن نظارت می‌کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *