×
×

مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری
شهرکرد،خنک‌ترین مرکز استان کشور

  • کد نوشته: 29830
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مهران چراغپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به جز شهرکرد دمای هوا در سایر ایستگاه‌های استان بالای صفر بود و وضعیت دما در روزهای آینده با کمی افزایش روبرو خواهد شد.
    شهرکرد،خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • تبلیغ هدفمند

     مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری گفت: شهرکرد با دمای یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر در صبح روز دوشنبه خنک‌ترین مرکز استان کشور گزارش شد.

    شهرکرد،خنک‌ترین مرکز استان کشور
    شهرکرد،خنک‌ترین مرکز استان کشور
    شهرکرد،خنک‌ترین مرکز استان کشور

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، مهران چراغپور روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: به جز شهرکرد دمای هوا در سایر ایستگاه‌های استان بالای صفر بود و وضعیت دما در روزهای آینده با کمی افزایش روبرو خواهد شد.

    وی تصریح کرد: طی روزهای گذشته نیز به سبب وزش باد دمای هوا در تمامی ایستگاه‌های استان بالای صفر بوده است و تهدید خطر سرمازدگی باغات و مزارع کشاورزی گزارش نشد.

    وی از وقوع رگبارهای بهاری همراه با رعد و برق و وزش باد برای بسیاری از مناطق استان خبر داد و گفت: این وضعیت تا روز چهارشنبه به ویژه در بعدازظهرها و شب‌ها شکل می‌گیرد.

    مدیرکل هواشناسی چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: برای روز دوشنبه و سه‌شنبه پدیده گرد و غبار انتقالی به استان شکل می‌گیرد و توصیه می‌شود تا گروه‌های حساس تا حد امکان نسبت به خروج از منزل خودداری کنند.

    چراغپور با بیان اینکه الگوهای بهاری متغییر هستند، افزود: طبق الگوهای فعلی برای روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه بارشی در استان پیش‌بینی نمی‌شود اما چنانچه تغییری در این الگوها شکل گیرد نسبت به آن اطلاع‌رسانی می‌شود.

    وی از کاهش ۲۷ درصدی بارش‌های سال آبی جاری استان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می شود سال آبی با همین میزان کاهش در استان به پایان برسد.

    به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری سرچشمه رودخانه های زاینده‌رود، کارون و بخشی از دز است و افزایش یا کاهش بارش‌ها در این استان، استان‌های خوزستان، اصفهان و فلات مرکزی را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد.
    خشکسالی‌های اخیر از سال ۱۳۸۶ در چهارمحال و بختیاری آغاز شده و پیامدهای ناگواری بر منابع آب، محیط‌زیست و فعالیت‌های اقتصادی این استان به‌ویژه در بخش کشاورزی داشته است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *