×
×

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی
جذب حدود۱۶هزار بی‌سوادخراسان شمالی

  • کد نوشته: 30208
  • ۱۴۰۰-۰۱-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین ملیحه یغمایی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۷۶ درصد از تعداد بی‌سواد و کم سواد جذب شده در این طرح را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.
    جذب حدود۱۶هزار بی‌سوادخراسان شمالی
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان شمالی گفت: تاکنون ۱۶ هزار و ۸۱۶ نفر بی‌سواد و کم سواد در اجرای طرح ارتقای باسوادی و براساس تفاهم‌نامه امضا شده بین سازمان نهضت سوادآموزی و استانداری جذب شده‌اند.

    جذب حدود۱۶هزار بی‌سوادخراسان شمالی

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین ملیحه یغمایی روز چهارشنبه به خبرنگاران اظهار داشت: حدود ۷۶ درصد از تعداد بی‌سواد و کم سواد جذب شده در این طرح را بانوان و مابقی را آقایان تشکیل می‌دهند.

    وی با بیان اینکه بیش ترین گروه سنی جذب شده ۳۰ تا ۳۹ سال دارد گفت: همچنین از افراد جذب شده بی سواد و کم سواد ۳۴.۵۴ درصد در مناطق شهری و ۶۵.۴۶ درصد  دیگر نیز در مناطق روستایی هستند.

    وی در ادامه اعتبار در نظر گرفته شده برای اجرای این تفاهم‌نامه را که دی ماه سال ۹۸ منعقد شد۲۰۰ میلیارد ریال دانست و گفت: ۱۵۸میلیارد ریال  این میزان اعتبار را وزارت کشور و ۴۲  میلیارد ریال دیگر از منابع محلی استان تامین می شود.

    یغمایی گفت: پس از انعقاد تفاهم نامه وارد اقدامات اجرایی شدیم و نخستین اقدام صورت گرفته این بود که کار را سطح بندی کردیم و برنامه عملیاتی مدون و منسجم طراحی شد و سپس به تایید کارگروه مربوطه رسید.

    وی افزود: بعد از آن، انجام اقدامات لازم برای اخذ اعتبار لازم جهت اجرای طرح صورت گرفت که در این راستا ۱۴۵ میلیارد ریال به صورت نقدی و مابقی در قالب کتاب هایی که مورد نیاز استان بود، تفاهم نامه مبادله و برنامه زمان بندی نیز برای آن در نظر گرفته شد.

    وی تصریح کرد: عملیات اجرایی کار از تاریخ یکم مرداد ماه سال گذشته آغاز شد و در ابتدا تعداد بی سوادهای استان احصا شد که در این راستا ۶۶ هزار و ۷۸۲ نفر احصا و مورد پالایش قرار گرفتند و بعد از بررسی های صورت گرفته ۶ هزار و ۱۷۷ نفر بیسواد واقعی شناخته شد.

    وی با بیان اینکه ۶ هزارو ۱۳۰ نفر از این تعداد در قالب دوره‌های سوادآموزی جذب شدند افزود: از این تعداد ۵۳۱ نفر در ۱۰ مرکز یادگیری محلی جذب شدند.

    وی همچنین گفت: ۱۰ هزار و ۶۶۴ نفر در قالب فعالیت‌های مکمل جذب شدند.

    یغمایی در ادامه گفت: در طرح ارتقای سواد آموزی کمیته امداد نیز ورود پیدا کرده و ۱۰۰ میلیون ریال پاداش برای فرد مددجوی بی سواد تحت پوشش این اداره کل در نظر گرفته شده است.

    ۲۴۴ تبلت به دانش آموزان با شرایط ویژه اهدا شد

    مدیرکل امور بانوان و استانداری خراسان شمالی در ادامه سخنانش اظهار داشت: ۲۴۴ تبلت به ارزش پنج میلیارد ریال در قالب  طرح توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش به دانش آموزان با شرایط ویژه استان اهدا شد.   

    وی افزود: در طرح توسعه کمی و کیفی آموزش و پرورش استان تفاهم نامه‌ای با وزارت آموزش و پرورش و استانداری به میزان ۳۴۴ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۹منعقد شدکه تاکنون حدود ۲۵ میلیارد ریال آن توسط آموزش و پرورش استثنایی کشور به صورت نقدی به استان پرداخت شده است. 

    وی گفت: همچنین نیکوکاران ۳۰۰ میلیارد ریال برای ساخت چهار مدرسه در مناطق آموزش و پروشی اسفراین، بجنورد، صفی آباد، مانه و سملقان کمک کرده اند.

    اکنون سه هزار و ۲۰۰ دانش آموز استثنایی، هزار و ۵۰۰ دانش آموز با مشکلات ویژه یادگیری و هزار و ۷۰۰ دانش آموز به روش تلفیقی فراگیر در خراسان شمالی مشغول به تحصیل هستند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *