×
×

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان
ایجاد۳۲۴اقامتگاه بوم‌گردی در کرمان

  • کد نوشته: 30499
  • ۱۴۰۰-۰۱-۳۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، فریدون فعالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته نیز ۹ اقامتگاه بومگردی به ظرفیت مراکز اقامتی استان کرمان اضافه شد و همچنین ۱۰ مورد موافقت اصولی برای راه‌اندازی بوم‌گردی نیز صادر شده است.
    ایجاد۳۲۴اقامتگاه بوم‌گردی در کرمان
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان گفت: تا سال ۱۳۹۹ تعداد ۳۲۴ اقامتگاه بوم‌گردی در این استان ایجاد شده است که در بخش راه اندازی بومگردی‌ها دارای رتبه برتر کشوری هستیم.

    ایجاد۳۲۴اقامتگاه بوم‌گردی در کرمان
    ایجاد۳۲۴اقامتگاه بوم‌گردی در کرمان
    ایجاد۳۲۴اقامتگاه بوم‌گردی در کرمان

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از ایرنا، فریدون فعالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سال گذشته نیز ۹ اقامتگاه بومگردی به ظرفیت مراکز اقامتی استان کرمان اضافه شد و همچنین ۱۰ مورد موافقت اصولی برای راه‌اندازی  بوم‌گردی نیز صادر شده است.

    وی با اشاره به تلاش برای ارتقای سطح کیفی بومگردی های استان کرمان تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ یک دوره کوتاه مدت گردشگری برای توانمندسازی جوامع محلی با حضور ۳۰ نفر از کارکنان اقامتگاه‌های بوم‌گردی برپا شد.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت:  طی سال ۹۹، تعداد هفت دوره توانمندسازی شاغلین گردشگری و  پنج دوره کوتاه مدت گردشگری برگزار شد که در این دوره‌ها به ترتیب ۲۰۵ و ۹۵ نفر از مدیران و کارکنان تاسیسات گردشگری این استان حضور پیدا کردند.

    وی ادامه داد: همچنین صدور ۲۱ کارت راهنمای گردشگری و تمدید ۶۸ کارت دیگر، صدور ۶ مجوز دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری و تمدید ۱۵ مجوز در سال ۹۹ در حوزه گردشگری انجام شد.

    فعالی بیان کرد: افتتاح ۲ هتل و یک هتل آپارتمان از مهمترین فعالیت‌های معاونت گردشگری در سال ۱۳۹۹ بود و طی سال گذشته ۵۵ مجوز رستوران بین‌راهی و ۱۶ مجوز مجتمع تفریحی و پذیرایی تمدید شده است.

    وی با اشاره به شیوع ویروس کرونا و نیمه تعطیل بودن مراکز گردشگری استان کرمان در سال قبل گفت: در این مدت تعداد ۱۲۲ هزار و ۴۹۶ نفر از جاذبه‌های گردشگری این استان بازدید کردند که از این تعداد، سه هزار و ۴۳۴ گردشگر خارجی و مابقی گردشگر ایرانی بوده‌اند.

    مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان تصریح کرد:  صنعت گردشگری آسیب های زیادی از ویروس کرونا دیده است و طی سال ۹۹ سعی کردیم با ارائه تسهیلات و حمایت های لازم از بخش گردشگری و فعالان آن در برابر خسارت های شیوع کرونا پشتیبانی کنیم.

    استان کرمان با هفت اثر جهانی،  ۷۰۰ اثر ملی و هزاران جاذبه تاریخی و طبیعی از مقاصد مهم گردشگری کشور محسوب می شود.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *