×
×

مهندس حمیدرضا محمدیاری
۲۹سوالی که بایدازکارفرما در مصاحبه‌های شغلی پرسید

  • کد نوشته: 32821
  • ۱۴۰۰-۰۴-۰۸
  • ۰
  • می‌توان گفت در واقع رابطه کاری یک رابطه‌ای دوطرفه است. شما در قبال فعالیتی که انجام می‌دهید حقوق دریافت می‌کنید و شرایط مختلفی برای شما از طرف کارفرما فراهم خواهد شد. در مصاحبه‌های شغلی از شما درمورد مهارت‌ها، سابقه کار و نگرش‌های که دارید پرسیده ‌می‌شود و در این بین شما نیز فرصت خواهید داشت که درباره شرایط کار خود از کارفرما سؤالاتی را بپرسید.
    ۲۹سوالی که بایدازکارفرما در مصاحبه‌های شغلی پرسید
  • تبلیغ هدفمند

    در زندگی هر انسان مصاحبه شغلی می‌تواند یکی از مهمترین تجربه‌های چالش‌برانگیز باشد.قطعا در چنین مصاحبه‌هایی، همانگونه که از شما در ارتباط با مهارت‌ها و اهدافتان پرسیده می‌شود، شما نیز فرصت خواهید داشت که در مورد شرایط کار، محیط کار، مسائل مربوط به حقوق و دستمزد و… از کارفرما که قصد استخدام شما را دارد سؤال کنید.

    ۲۹سوالی که بایدازکارفرما در مصاحبه‌های شغلی پرسید(۲)

    می‌توان گفت در واقع رابطه کاری یک رابطه‌ای دوطرفه است. شما در قبال فعالیتی که انجام می‌دهید حقوق دریافت می‌کنید و شرایط مختلفی برای شما از طرف کارفرما فراهم خواهد شد. در مصاحبه‌های شغلی از شما درمورد مهارت‌ها، سابقه کار و نگرش‌های که دارید پرسیده ‌می‌شود و در این بین شما نیز فرصت خواهید داشت که درباره شرایط کار خود از کارفرما سؤالاتی را بپرسید.


    بنابراین قبل از اینکه با ۲۹ سؤال در این زمینه آشنا شوید، بهتر آن است به این دو نکته راهبردی توجه داشته باشید:
    به یاد داشته باشید سؤالاتی که می‌پرسید به همان اندازه که باعث افزایش آگاهی‌تان از شرایط شرکت مورد نظر ‌خواهد شد و نیز به همان اندازه امکان دارد که بر نگاه فرد مصاحبه‌کننده نسبت به شما تأثیری مثبت بگذارد، حتی ممکن است موجب ایجاد سوءتفاهم نیز بشود. با این حساب، حتماً دقت داشته باشید سؤالات‌ خود را با چه لحنی و چه موقعی می‌پرسید. اطمینان پیدا کنید که فرد مصاحبه‌کننده نیز به لحن و زمان طرح سؤالات خود دقت می‌کند.

    حال ۲۹ سؤالی که باید در مصاحبه‌های شغلی از کارفرما بپرسید

    سؤالات مرتبط با بخش یا کارتیمی
    ۱۰. بهترین و بدترین روابط کاری گروه شما با سایر گروه‌های شرکت چیست؟ نقاط ضعفی که باید روزانه با آنها کنار بیایید کدام‌اند؟
    ۱۱. مشتریان من/ ما (داخلی یا خارجی) چه کسانی‌اند و چگونه من/ ما را ارزیابی می‌کنند؟ چه کسی به من/ تیم من به‌عنوان مشتری (داخلی یا خارجی) نگاه می‌کند؟
    ۱۲. چه اطلاعاتی با کارمندان به اشتراک گذاشته می‌شود (درآمد، هزینه‌ها، معیارهای عملیاتی)؟ آیا این اطلاعات راحت در اختیار همه قرار می‌گیرد یا اینکه درمورد افشای آنها محافظه‌کار هستید؟ چگونه اطلاعات به اشتراک گذاشته می‌شود؟ چگونه می‌توانم به اطلاعات لازم برای موفقیت در این کار دسترسی پیدا کنم؟
    ۱۳. آیا در طول ۱۲ ماه گذشته مجبور به تعدیل نیرو یا دادن مرخصی اجباری شده‌اید؟ آیا پیش‌بینی می‌کنید این شیوه دائمی باشد؟ آیا بازهم چنین شرایطی پیش خواهد آمد؟
    ۱۴. ریتم کار در اینجا چگونه است؟ آیا زمانی از سال وجود دارد که کار سبک‌تری داشته باشیم یا گاهی شب‌ها هم بیدار بمانیم و یا در طول سال کاملا ثابت است؟ در طول هفته/ ماه چطور؟ آیا تقریبا به‌طور مساوی در طول هفته/ ماه پخش می‌شود یا اینکه روزهای حساس هم وجود دارد؟
    ۱۵. کدام دل‌شوره کاری شب‌ها شما را بیدار نگه می‌دارد؟ بزرگ‌ترین نگرانی شما درمورد آینده چیست؟
    ۱۶. موفقیت این گروه/ تیم/ شرکت در ۱ سال چگونه ارزیابی می‌شود؟ در ۵سال چطور؟
    ۱۷. آیا این موقعیت شغلی جدید است یا از قبل وجود داشته؟ اگر جدید است، چرا ایجاد شده و چه انتظاراتی از آن دارید؟ اگر موقعیت فعلی وجود دارد، فرد قبلی کجا رفته است؟

    پیشنهاد می کنیم ادامه را حتماً در شماره بعد بخوانید…

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *