×
×

مهدی کاویان پستچی محل
پستچی‌ها تنهاکسانی هستند که نقش بازی نمی‌کنند

  • کد نوشته: 33126
  • ۱۴۰۰-۰۴-۲۷
  • ۰
  • اما پست در حال حاضر به یک نیاز ضروری در زندگی مردم تبدیل شده است و پستچی هم به عنوان یک بازوی توانمند زندگی هر شخصی محسوب میشود تنهاکسانی که بدون بازی کردن با نقش خالصانه با مردم در ارتباط هستند.
    پستچی‌ها تنهاکسانی هستند که نقش بازی نمی‌کنند
  • تبلیغ هدفمند

    انگار همین امروز یا دیروز بود که تنها راه ارتباطی با دیگران نامه بود و همه از آمدن و رفتن پستچی اطلاع کامل داشتند آن ارتباط صمیمانه پستچی با اهالی محل و بچه ها بود که اهالی را از آمدنش خوشحال می‌کرد.

    پستچی‌ها تنهاکسانی هستند که نقش بازی نمی‌کنند

    اما پست در حال حاضر به یک نیاز ضروری در زندگی مردم تبدیل شده است و پستچی هم به عنوان یک بازوی توانمند زندگی هر شخصی محسوب میشود تنهاکسانی که بدون بازی کردن با نقش خالصانه با مردم در ارتباط هستند.


    با توجه به تحولاتی که به سرعت در حال جریان است و همین موضوع در نوع کار پستچی‌های امروز هم تاثیر گذاشته است. به سراغ یکی از پستچی‌های شهرمون در گرگان رفته و پای درد و دل او نشسته‌ایم.
    آقای مهدی کاویان مامور پست که در وضعیت به وجود آمده کرونایی در خصوص مشکلات ارسال مرسوله‌های پستی اینگونه می‌گوید، از سال ۱۳۸۱ در اداره پست مشغول کار هستم و در طی این چندسال فقط نامه رسان پست بوده‌ام و نامه‌ها و بسته‌های پستی را هر روز صبح زود با اشتیاق تمام به منزل همشهریان عزیز میرسانم شغل ما طوری هست که در هرشرایط جوی آب و هوا چه مساعد باشدچه نامساعد باید تمام تلاش خود را بکار بگیریم که بسته‌های پستی را به نحو احسن به دست صاحبش برسانیم.
    وی گفت، در این شرایط سخت کرونایی از نظر بهداشت محیطی واقعا وضعیت سختی است.
    وی از اوایل شیوع کرونا گفت که مردم چگونه در آن زمان خیلی به آنها اعتماد نمی‌کردند و از دریافت بسته‌ها و نامه‌ها و مرسولات خودداری می‌کردند و بسته‌های پستی ما کمتر شده بود ولی هم اکنون تعداد این بسته‌ها خیلی بیشتر از قبل کرونا شده است به خصوص خرید بسته‌های اینترنتی افزایش یافته است.
    کاویانی با بیان این که ،در حال حاضر بسته‌ها و نامه‌ها حدود ۲ برابر شده است افزود،تا قبل از کرونا هر روزه حدود۸۰-۹۰ بسته ارسالی داشتیم ولی هم اکنون در روز۱۷۰-۱۸۰ مکان باید بسته و نامه ببریم به طوری که به تازگی حتی بعضی از مرسولات پستی روی موتور قابل جاگذاری نیست و به اجبار مرسولات را روی کیسه‌ها می‌بندیم .
    وی بیان کرد: مردم نیز از این که ما با این شرایط مرسولاتشان را بروز توزیع می‌کنیم خوشحال هستند و از ما تشکر می‌کنند حتی شده بعضی از افراد با اداره پست تماس گرفته و از این که در شرایط جوی نامناسب بسته را سالم به دستشان رسانده‌ایم تشکر می‌کنند که برای ما انگیزه، بیشتر برای کار ایجاد می‌کند.
    کاویان ادامه داد، با این که اوایل دوره کرونا مردم ترس و استرس بابت تحویل مرسولات خود داشتند اما، ما با تلاش فراوان و حفظ پروتکل‌های بهداشتی تمام سعی خود را کردیم و بسته‌ها را سالم به دست صاحبشان رساندیم.
    این مامور پست ضمن تشکر از رعایت کردن پروتکل‌های بهداشتی در این شرایط کرونایی خاطر نشان کرد؛ حتی در شرایط اول کرونا ویروس، مردم وقتی به جلوی درب می‌آمدند برای تحویل مرسوله پستی خود با پلاستیک و دستکش بودند و به ما می‌گفتند بسته یا نامه را برایشان داخل پلاستیک بگذاریم و پلاستیک را گره بزنیم حتی از امضای دریافت بسته‌ی خود اجتناب می‌کردند.
    در این دوران کرونا رساندن مرسولات هنری بود که پستچیان به نحوه احسن انجام می‌دادند.
    وی گفت در این دوران ما خودمان نیز بیمار شدیم خانواده‌های ما حتی ترس داشتند به ما نزدیک شوند به طور مثال ظهر که برای استراحت به منزل می‌رفتیم کامل ضدعفونی می‌شدیم یا یک ساعت در اتاق جدا قرنطینه می‌شدیم و بعد به غذا خوردن می‌رسیدیم.
    مهدی کاویان گفت؛ از مردم می‌خواهیم که آدرس دقیق و خوانا همراه با کدپستی صحیح و شماره تماس گیرنده اقدام به ارسال مرسولات خود بنمایند تا بتوان بصورت سهل و آسانتر و سریعتر توزیع کنیم، همچنین از صبر و حوصله مردم در این شرایط سخت تشکر دارم.

    شایان ذکر می‌باشد نامه رسانان در ایام کرونا بدون هیچ خستگی و تعطیلی تا ساعاتی از روز مشغول به کار و فعالیت می‌باشند.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *