×
×

حمیدرضا محمدیاری
کرونا و فرصت‌های کسب و کار

  • کد نوشته: 33254
  • ۱۴۰۰-۰۵-۲۲
  • ۲ دیدگاه
  • بی‌شک خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا، بیش از همه کسب‌و‌کارهای بزرگ را درگیر کرده است. چنین کسب‌و‌کارهایی با قوانین سفت‌و‌سخت و بالادستی در زمینه واردات محصولات به کشورهای مختلف مواجه شده‎اند. مزیت اصلی کسب‌و‌کارهای کوچک، امکان دریافت کمک‎های مالی دولتی و همچنین ادامه فعالیت در شرایط اجرای قوانین سفت‌و‌سخت واردات است. بر این اساس چنین کسب‌و‌کارهایی امکان توسعه و حتی استخدام نیروی کار برندهای بزرگ و بین‎المللی را نیز دارند.
    کرونا و فرصت‌های کسب و کار
  • تبلیغ هدفمند

    در پی شیوع کرونا، قطعا شاهد خلق ایده‌های کسب‌و‌کار بسیاری در نقاط مختلف دنیا من‌جمله ایران هستیم تا جایی که براساس آمارهای منتشره، نزدیک به ۴۳ میلیون نفر در دنیا بر اثر ابتلا به ویروس کرونا شغل خود را از دست داده و بیکار شده‌اند .

    کرونا و فرصت‌های کسب و کار
    کرونا و فرصت‌های کسب و کار
    کرونا و فرصت‌های کسب و کار

    بی‌شک خسارت‌های ناشی از شیوع کرونا، بیش از همه کسب‌و‌کارهای بزرگ را درگیر کرده است. چنین کسب‌و‌کارهایی با قوانین سفت‌و‌سخت و بالادستی در زمینه واردات محصولات به کشورهای مختلف مواجه شده‎اند. مزیت اصلی کسب‌و‌کارهای کوچک، امکان دریافت کمک‎های مالی دولتی و همچنین ادامه فعالیت در شرایط اجرای قوانین سفت‌و‌سخت واردات است. بر این اساس چنین کسب‌و‌کارهایی امکان توسعه و حتی استخدام نیروی کار برندهای بزرگ و بین‎المللی را نیز دارند.


    در این روزهای وانفسا که کرونا موجب شده تا اکثر کسب‌و‌کارها، به تغییر رویه در انجام معاملات روزمره خود دست بزنند تا جایی که این اقدام موجب شده که برخی از این مراکز بتوانند خود را با شرایط موجود وفق دهند و با ایجاد کارگاه‌های کوچک و خانگی موفق به کسب درآمد قابل توجهی شوند.می‌توان به بخشی از این کسب و کارها اشاره کرد و از آنها به عنوان کسب و کارهای موفق در دوران کرونا نام برد؛ کسب‌و‌کارهایی که با یک خلاقیت کوچک، اما ابتکاری توانسته‌اند، علاوه بر تولید اشتغال قابل‌توجهی بین خانواده‌ها، در رفع معضل بیکاریمؤثر باشند.
    از‌آنجایی‌که در روزهای اخیر شاهد اوج شیوع کرونا و در این بین از دست دادن عده بیشماری از هموطنان‌مان هستیم، می‌توان شاهد تولد کارآفرینانیبود که توانسته‌اند با ابتکاری جدید و خلاقانه، به فروشی مبتکرانه و نو دست بیابند. تا جایی‌که برای فروش محصولات خود اقدام به ایجاد واحدهای فروش در شبکه‌های اجتماعی و بر پایه اینترنت نمودند و فروشندگان خود را توانسته‌اند به طرز قابل‌توجهی پویا نمایند. در این بین شبکه توزیع نیز فعال‌تر از گذشته، اقدام به راه‌اندازی و تجهیز واحد توزیع خود نموده است.به‌شکلی که مشتریان می‌توانند در خانه و از طریق شبکه‌های مجازی و یا اپلیکیشن‌های تولید شده توسط این مراکز اقدام به خرید و سفارش کالای‌های مورد نیاز خود نمایند.
    این در‌حالی‌ست که شرکت توزیع پست که چند سالی بود، به دلیل پایین آمدن تعداد مرسولات پستی اقدام به کاهش پرسنل خود نموده بود، اما کرونا فرصتی دوباره را ایجاد نمود تا با ایجاد کسب‌و‌کارهای خانگی اقدام به تأمین و افزایش نیرو نمایدبه‌حدی که اخیرا این افراد را می‌توان در کنار تیم درمان،در شماراقشاری دانست که در معرض پرخطرترین صنف جامعه به لحاظ در ارتباط بودن با افراد و مرسولات مختلف پستی‌اند؛ زیرا بدون هیچ امنیتی با انواع مرسولات پستی از داخل و خارج در ارتباطند.
    حال می توان برخی از مشاغلی که توانستند در ایام کرونا با تغییر وضعیت و استفاده از شرایط بر تولید خود رونق دهند را نام برد:

    1. تولید صنایع دستی بومی ـ محلی که یکی از بهترین‌ها در امر تولید و فروش در زمان کروناست.
    2. برنامه‌نویسان یکی دیگر از پر سودترین شغل‌ها که در زمان کرونا توانست برای خود جایگاهی ویژه در بین مشتاقان به این حرفه کسب کند.
    3. تعمیرکاران لوازم خانگی کوچک شغلی پر درآمد دیگر برای افراد خوش ذوق که بجای تامین مکانی برای اشتغال آن را در گوشه از منزل انجام می‌دهد.
    4. فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپر مارکت‌ها و برخی سوپر مارکت‌ها.
    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    2 پاسخ به “کرونا و فرصت‌های کسب و کار”

    1. زهرامرادی گفت:

      توروخدا منو ثبت نام کنین
      ک خیلی نیازمند این کارم

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *