×
×

رئیس سازمان مدیریت‌ وبرنامه‌ریزی گلستان در بیست‌و‌دومین جشنواره شهید‌رجائی

  • کد نوشته: 33443
  • ۱۴۰۰-۰۶-۱۶
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان،بیست و دومین جشنواره شهیدرجایی،روز دوشنبه 15 شهریور،با حضور عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان و دکتر حق شناس استاندار گلستان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان به صورت حضوری و وبینار برگزار گردید.
    رئیس سازمان مدیریت‌ وبرنامه‌ریزی گلستان در بیست‌و‌دومین جشنواره شهید‌رجائی
  • تبلیغ هدفمند

    به گزارش بازار کسب و کار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان،بیست و دومین جشنواره شهیدرجایی،روز دوشنبه ۱۵ شهریور،با حضور عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان و دکتر حق شناس استاندار گلستان و جمعی از مدیران دستگاه های اجرایی استان به صورت حضوری و وبینار برگزار گردید. در ابتدای جشنواره رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان،ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بعنوان اسوه های خدمت صادقانه،خالصانه،دلسوزانه و متعهدانه به ارائه گزارش جامع و مفصلی به فرایند بررسی و انتخاب دستگاه های برتر اجرایی استان پرداختند.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان تصریح کرد:عملکرد دستگاه های اجرایی استان هرساله در بعد شاخص های عمومی و اختصاصی،مورد ارزیابی قرار می گیرد.

    عابدی اظهار داشت:لازم می دانم از تلاشهای شایسته و ارزنده مدیران و کارکنان دستگاه های اجرایی استان که در راستای اهداف توسعه ای استان در جشنواره شهید رجایی استان،موفق به کسب رتبه های برتر گردیده اند،تشکر و قدردانی نمایم.

    وی افزود:ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی از بعد شاخص های عمومی در ۵ محور و ۲۱ شاخص و ۵۶ نماگر و همچنین در بعد شاخص های اختصاصی ستادی ۷۱۰ شاخص و ۵۵ دستگاه و در بعد شاخص اختصاصی استانی ۱۸ شاخص و ۵۳ دستگاه انجام شده است.عابدی رئیس سازمان خاطرنشان کرد:عملکرد ۵۵ دستگاه در سال ۱۳۹۹ مورد ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی قرار گرفت.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اهداف جشنواره شهید رجایی را برشمرد و گفت:پاسداشت و نکوداشت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تقدیر از تلاشگران عرصه خدمت،تقویت وجدان کاری و کارآفرینی و شفافیت و سلامت نظام اداری و توسعه دولت الکترونیک و ترویج فرهنگ خدمت رسانی می باشد.

    عابدی بیان کرد:بر طبق دستورالعمل۱۸ آبان۱۳۹۹ و ۲۳ فروردین سال جاری که به استان،ابلاغ گردید و بر طبق تبصره (۱) بند (ج) بخشنامه ،سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان،به عنوان دبیرخانه ستاد معرفی گردید و با دوکمیته،به نام های کمیته ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی تشکیل شد.

    وی همچنین در این جشنواره، در ادامه سخنان خود،مقایسه ای در عملکرد سطح استان با میانگین کشوری نیز انجام دادند و افزود:استان به لحاظ میانگین امتیاز شاخص های عمومی و اختصاصی،میانگین شاخص های اختصاصی و میانگین شاخص های عمومی از میانگین کشور بالاتر است همچنین در اصلاح ساختار سازمانی و همچنین ارتقاء سلامت سازمانی،وضعیت استان گلستان بالاتر از میانگین سطح کشوری است.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، پیشنهاداتی در خصوص جشنواره شهید رجایی و ارزیابی عملکرد دستگاه های اجرایی بیان و تصریح کرد:رعایت اصول واگذاری و بحث نظارتی،آموزش و انگیزش،مهندسی مجدد فرآیندها و کارآمدبودن خدمات،واگذاری فعالیتها و خدمات در پیشخوان دولت،بهره وری نیروی انسانی و هدفگذاری شاخص های ارزیابی را از پیشنهادهای مهم برشمرد.

    عابدی یادآور شد:برش های برنامه ای با هدف توسعه متوازن و با نگاهی به پیشرفت مناطق محروم و کمتر توسعه یافته،در دستور کار قرار گیرد.

    وی افزود:با هدف اسناد توسعه ای استان،و با بررسی وضع موجوداستان و ترسیم نقشه راه،برش های برنامه های را برای حل مسائل اساسی توسعه ای استان و دستیابی به توسعه همه جانبه استان،تا رسیدن به  ساختاری منطقی که ماحصل آن ارائه خدمات شایسته به مردم استان می باشد تلاش نماییم.

    عابدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان در این جشنواره ضمن تقدیر و تشکر از دستگاه های اجرایی برتر تصریح کرد :در بخش شاخص های عمومی و اختصاصی،اداره کل هواشناسی استان،اداره کل استاندارد استان و اداره کل اقتصاد و دارایی  استان به عنوان دستگاه های برتر و منتخب معرفی شدند.همچنین دستگاه های منتخب در بخش شاخص های عمومی شامل،اداره کل ثبت احوال استان،اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان و دستگاه های برتر در گروه پنج گانه،شامل اداره کل فنی و حرفه ای ،اداره کل امور مالیاتی،اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان،بیمه سلامت استان و اداره کل منابع طبیعی استان و همچنین دستگاه های ارائه دهنده خدمات برجسته شامل ،اداره کل دامپزشکی استان و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای  استان می باشد که مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفتند. 

    دکتر حق شناس استاندار گلستان در این جشنواره ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و همه شهدای دولت تصریح کرد:کارکنان دستگاه های اجرایی،عملکرد قابل توجهی دارند و جشنواره شهیدرجایی فرصتی است که بخشی از عملکرد دستگاه های اجرایی استان تشکر و قدردانی گردد.

    دکتر حق شناس افزود:وقتی نظام اداری کارآمد باشد،بخش خصوصی نیز موفق خواهد بود و نظام اداری کارآمد موجب تقویت بخش خصوصی می گردد و این دو لازم و ملزوم یکدیگرند و براین اساس توسعه پایدار نیز خواهیم داشت.دکتر حق شناس استاندار گلستان،شهیدان رجایی و باهنر را نمونه، اسوه و الگویی که با اقدام خالصانه و خلوص نیت و فعالیت صادقانه،با مردم رفتار می نمودند.استاندار گلستان یادآور شد:بخش قابل توجهی از رشد بهره وری در دستان کارمندان دستگاه های اجرایی می باشد و پیشرفت های قابل توجهی نیز در کشور صورت گرفته است.

    منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گلستان

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *