×
×

رییس صندوق رفاه دانشجویان
پرداخت تسهیلات دانشجویی به۸۰درصد دانشجویان

  • کد نوشته: 34570
  • ۱۴۰۰-۱۰-۲۵
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار مسعود گنجی در این خصوص اظهار داشت: در صورتی که سازمان برنامه و بودجه، باقی مانده اعتبار صندوق رفاه دانشجویان برای اعطای تسهیلات را به صندوق تخصیص دهد، به طور یقین در سریع‌ترین زمان ۲۰ تا ۲۵ درصد وام‌های باقیمانده نیز پرداخت خواهد شد.
    پرداخت تسهیلات دانشجویی به۸۰درصد دانشجویان
  • تبلیغ هدفمند

    رییس صندوق رفاه دانشجویان گفت: در حال حاضر تسهیلات دانشجویی به حدود ۷۵ تا ۸۰ درصد که برای دریافت در نیم سال اول تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ ثبت‌نام کرده‌ بودند، پرداخت شده است.

    پرداخت تسهیلات دانشجویی به۸۰درصد دانشجویان

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار مسعود گنجی در این خصوص اظهار داشت: در صورتی که سازمان برنامه و بودجه، باقی مانده اعتبار صندوق رفاه دانشجویان برای اعطای تسهیلات را به صندوق تخصیص دهد، به طور یقین در سریع‌ترین زمان ۲۰ تا ۲۵ درصد وام‌های باقیمانده نیز پرداخت خواهد شد.

    وی حدود ۵۰۰ میلیارد تومان کل بودجه پنج مورد وام دانشجویان را اعلام کرد گفت: از این تسهیلات تاکنون ۳۵۰ میلیارد تومان آن به بحساب صندوق رفاه دانشجویان پرداخت شده است و در انتظار تخصیص ۱۶۸ میلیارد تومان بودجه دیگر از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.
    گنجی تصریح کرد: اعتبارات و بودجه بیشتری برای نیمسال تحصیلی دوم نیز نیاز است و در انتظاریم که بدانیم سازمان برنامه و بودجه چه درصدی را اختصاص می دهد هر میزان بودجه‌ای که تخصیص داده شود، به عنوان تسهیلات آن را در اختیار دانشجویان قرار خواهیم داد.
    وی در ادامه گفت: میزان بودجه امسال و سال آینده هرچقدر که باشد کل آن برای پرداخت تسهیلات به دانشجویان تصمیم‌گیری خواهد شد قطعاً در قالب پنج مورد تسهیلات همه این اعتبارات در اختیار دانشجویان قرار داده خواهد شد.
    اعطای پنج مورد وام به دانشجویان
    گنجی دراین باره پنج نوع وام‌ دانشجویی گفت: وام تحصیلی،یکی از این موارد است که در اختیار همه مقاطع تحصیلی قرار می‌گیرد. سال گذشته تسهیلات اعطای را برای دانشجویان افزایش دادیم به طوری که این وام تحصیلی برای دانشجویان مجرد ۳۰ درصد و متاهلین نیز ۹۵ درصد افزایش یافت.
    رییس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه افزود: لذا دانشجویان مجرد یک میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و دانشجویان متاهل نیز سه میلیون و ۹۰۰ هزار تومان می توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
    گنجی بازپرداخت این تسهیلات را پس از فارغ‌التحصیلی اعلام و اظهار داشت دانشجویان : دانشجویان پس از اینکه فارغ التحصیل شدند، نسبت به پرداخت اقساط خود اقدام می کنند. این تسهیلات دانشجوی به صورت قرض الحسنه است.
    وی خاطرنشان کرد: تسهیلات برای هر فردی که برای وام تحصیلی ثبت‌نام کند، در نظر گرفته می شود و تقریبا همه دانشجویانی که متقاضی دریافت تسهیلات هستند، می توانند از این وام ها بهره مند شوند.
    رییس صندوق رفاه دانشجویان در ادامه گفت: تسهیلات فوق مربوط به نیم سال اول سال تحصیلی ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ است و برای نیم سال تحصیلی دوم نیز منتظر تخصیص اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.
    پرداخت وام ضروری به دانشجویان
    وی در ارتباط با ارائه تسهیلات ضروری به دانشجویان نیز گفت: از این تسهیلات دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی ناپیوسته و کارشناسی ارشد ناپیوسته در دو نوبت و دانشجویان مقاطع دکتری تخصصی ناپیوسته می‌توانند در چهار نوبت بهره‌مند شوند.
    گنجی بخشی دیگر از پرداخت تسهیلات ضروری را مختص تولد فرزند دانشجویان، فوت پدر، مادر، همسر یا فرزند، دانشجویان حادثه دیده در سوانح و تصادفات رانندگی، بیماری‌های خاص و پرهزینه دانست و اظهار داشت: برای این موضوعات به عنوان مباحث مهم دانشجویان نیز وام ضروری در نظر گرفته شده است.
    وی در عین حال تصریح کرد: دانشجویانی که نیازمند وام ضروری بر اثر بیماری یکی از اعضای خانواده و تحت تکلف خود باشند نیز می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند و صندوق رفاه دانشجویان نسبت به پرداخت به موقع وام به این دانشجویان اقدام می کند.
    وی ادامه داد: امکان دریافت وام ضروری برای دانشجویان برتر، نمونه کشوری، مبتکر، دانشجویان قهرمان ورزشی، توانخواهان و دانشجویانی که در حوادث و بلایای طبیعی مشکلاتی برای آنها پیش آید نیز وجود دارد.
    وی در خصوص تسهیلات ویژه دانشجویان دکتری با پرداخت از دو منبع نیز اینگونه توضیح داد و اضافه کرد: برای دانشجویان دکترای تخصصی ناپیوسته یک میلیون ماهانه و هر شش ماه ۶ میلیون تومان داده می شود و وام ویژه دکتری از منابع بانک های توسعه تعاون که بر اساس قرارداد با این صندوق پرداخت می شود ۷۰۰ هزار تومان ماهانه و هر سه ماه یکبار به آنها پرداخت می شود.
    پرداخت وام مسکن متاهلی
    وی با اشاره به موضوع وام مسکن متاهلی نیز گفت: این تسهیلات به دانشجویان کلیه مقاطع تحصیلی داده می‌شود و زمان دریافت آن مشخص است و در روز فارغ التحصیلی نیز باید بازپرداخت شود. برای این تسهیلات نیز در تهران ۳۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان، در کلانشهرهایی همچون اصفهان، اهواز، تبریز، شیراز، مشهد، کرج، قم و کرمانشاه ۲۶ میلیون تومان و برای سایر شهرستان ها ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان وام مسکن متاهلان اعطا می شود.
    وی تاکید کرد: تسهیلات ودیعه مسکن متاهلان نیز به این شیوه است که برای مجردان پنج میلیون تومان در تهران و هشت کلانشهر ذکر شده چهار میلیون تومان و مابقی شهرها نیز سه میلیون تومان است که البته پرداخت این تسهیلات به صورت گروهی است و دانشجویان متقاضی باید برای دریافت آن ثبت نام کنند تا صندوق رفاه دانشجویان نیز این وام ها را به صورت گروهی در اختیار دانشگاه ها قرار دهد.
    وی اهداف اصلی پرداخت این گونه تسهیلات را کاهش هزینه‌های دانشجوی در طول تحصیل دانست و اظهار کرد: موضوع وام شهریه یکی دیگر از تسهیلات پرداختی به دانشجویان همه دانشگاه‌هایی است که دانشجویان آن شهریه پرداخت می‌کنند.
    گنجی ادامه داد: تسهیلات شهریه برای دانشجویان مشغول به تحصیل در دانشگاه‌هایی همچون دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه های شهریه پرداز است که برای دانشجویان مقاطع کاردانی، کارشناسی پیوسته و ناپیوسته یک میلیون و ۳۰۰ تومان، کارشناسی ارشد ناپیوسته و دکترای حرفه ای ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و دکترای تخصصی ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان است.
    وی خاطرنشان کرد: از سوی سازمان برنامه و بودجه هنوز بخشی از اعتبارات صندوق رفاه دانشجویان تخصیص داده نشده است و ما همچنان منتظر تخصیص این بودجه هستیم.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *