×
×

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان
خدمت‌رسانی به محرومان بارویکرد توانمندسازی

  • کد نوشته: 34758
  • ۱۴۰۰-۱۲-۰۸
  • ۰
  • ۷۴ هزار خانوار گلستانی شامل ۱۴۵ هزار نفر از نیازمندان و محرومان سطح استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۵۸ درصد مددجویان آن ساکن روستا و ۴۲ درصد آنان مددجویان ساکن شهر تشکیل می دهد.
    خدمت‌رسانی به محرومان بارویکرد توانمندسازی
  • تبلیغ هدفمند

    خدمت‌رسانی ورسیدگی به محرومان بارویکردتوانمندسازی ازاهداف کمیته امداداست.

    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد،عیسی بابایی،مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت: دو ویژگی عمده و افتخارآمیز کمیته امداد ،انتساب این نهاد به نام مبارک حضرت امام خمینی(ره) است و این افتخار بزرگی است که مردم کمیته امداد را با نام بلند امام راحل (ره) می شناسند؛ دیگر آنکه اهداف و برنامه های کمیته امداد، در راستای خدمت به محرومان و مستضعفین با رویکرد توانمندسازی فکری، اقتصادی و تحکیم نهاد خانواده است .

    خدمت‌رسانی به محرومان بارویکرد توانمندسازی

    ۱۴۸ هزار نیازمند و محروم گلستانی تحت حمایت کمیته امداد
    مدیرکل کمیته امداد استان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مددجویان گلستانی دارای سرپرست زن و ۴۰ درصد آن را سرپرستان مرد تشکیل می دهد خاطرنشان کرد: ۷۴ هزار خانوار گلستانی شامل ۱۴۵ هزار نفر از نیازمندان و محرومان سطح استان تحت حمایت کمیته امداد هستند که ۵۸ درصد مددجویان آن ساکن روستا و ۴۲ درصد آنان مددجویان ساکن شهر تشکیل می دهد.

    ۴۰۰پایگاه جشن نیکوکاری آماده دریافت کمک‌های مردمی در گلستان
    بابایی با اشاره به این که امسال ۴۰۰ پایگاه آماده دریافت کمک‌های نقدی و غیر نقدی مردم استان گلستان در جشن نیکوکاری هستند،عنوان کرد: جشن نیکوکاری از جشن‌های ملی به شمار می‌رود که هرساله در آستانه سال نو برای جمع‌آوری کمک‌های نقدی و غیر نقدی خیران و اهداء این کمک‌ها به نیازمندان واقعی و خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد برگزار می‌شود.
    مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با توجه به شیوع ویروس منحوس کرونا در سال اخیر تصریح کرد: ۱۲ اسفندماه مراسم جشن نیکوکاری با استقرار پایگاههای ثابت وسیار در میادین اصلی شهر ، ۱۳ اسفند ماه در میعادگاههای مصلی نماز جمعه و ۱۴ اسفند در صورت اعلام ستاد کرونا بانواختن زنگ مدارس در سطح استان برگزار می شود.
    وی افزود : مردم سخاوتمند گلستان در سال گذشته مبلغ ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در جشن نیکوکاری کمک کرده‌اند
    بابایی عنوان کرد: ۳ هزار و ۹۲۲ خدمت عمرانی با مساعدت کمیته امداد بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان در حوزه مسکن مددجویی شامل احداث،خرید و تعمیرات مسکن در سالجاری به جامعه هدف این نهاد ارائه شده است که ۶۰ میلیارد تومان از این مبلغ در قالب وجوه بلاعوض و ۲۰ میلیارد دیگر در قالب تسهیلات صندوق امداد ولایت پرداخت گردید.
    ایجاد اشتغال برای ۷۹۴۷ مددجوی گلستانی در سال جاری
    بابایی با اشاره به ۱۶۳۴ خانوار خودکفا شده از محل اشتغال مددجویان در سال جاری گفت: ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان که طی فرآیند مشاوره و آموزش شکل می گیرد، مهمترین سرفصل خدمات این نهاد است، از این رو در سال ۱۴۰۰ تاکنون برای ۷۹۴۷ نفر از مددجویان گلستانی با تخصیص ۲۴۲ میلیارد تومان اعتبار، اشتغال ایجاد شده است .
    قبولی ۲۰مددجوی گلستانی در دانشگاه فرهنگیان
    وی با اشاره به درخشش دانش آموزان کمیته امداد در کنکور سراسری گفت: یک نفر رتبه زیر۲هزار ، ۲نفر رتبه زیر ۵ هزار و ۱۶ نفر رتبه زیر ۱۰هزار را کسب نموده اند ، همچنین ۲۰مددجوی گلستان موفق به قبولی در دانشگاه فرهنگیان و۹۰ نفر نیز در داشگاههای سراسری ، غیرانتفاعی، آزاد و پیام نور شدند و تاکنون کمک هزینه تحصیلی ۱۶هزار و ۲۰۶ نفر از دانش آموزان تحت حمایت و ۱۲۹۱ نفر از دانشجویان و طلاب علوم دینی تامین و پرداخت شده است.
    ۹۰۰نوعروس گلستانی در نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه
    مدیرکل کمیته امداد استان با توجه به ۹۰۰ نفر از نوعروسان گلستانی در نوبت دریافت کمک هزینه جهیزیه عنوان کرد: در سالجاری تاکنون حدود ۵۷ هزار مورد خدمت به ارزش ۷۰ میلیارد تومان در حوزه حمایت های اجتماعی اعم از پرداخت ۱۴۹۵ مورد کمک هزینه جهیزیه شامل ۵ قلم کالای اساسی (یخچال فریزر، ماشین لباسشوئی ، اجاق گاز، تلویزیون و جاروبرقی) و ۱۴۵۴مورد هزینه اجاره و ودیعه مسکن،۴ هزار و ۶۹۱ مورد کمک هزینه خرید لوازم ضروری منزل و بیش از ۵۰ هزار مورد کمکهای بلاعوض پرداخت شده است.
    کمک ۱۶۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی گلستانی ها به ۳۴۷ مرکز نیکوکاری
    بابایی با توجه به کمک ۱۶۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومانی هم استانی های عزیز به ۳۴۷ مرکز نیکوکاری فعال در سطح استان گفت: مراکز نیکوکاری در سطح استان در قالب پویش ایران همدل و جمع آوری ۱۳۶ میلیارد تومان کمک های مردمی توانستند ، ۱۲۴ هزار سبد غذایی و ۳میلیون و۳۰۰ هزار پرس غذایی گرم در طرح اطعام مهدوی ویژه ماه مبارک رمضان و طرح احسان و اطعام حسینی ویژه ماه محرم وصفر بین نیازمندان توزیع کنند.
    وی افزود: دبیرخانه شورای زکات استان گلستان تاکنون بیش از ۸۲ میلیارد تومان زکات واجب، مستحب و فطریه جمع آوری کرده که نسبت به سال گذشته بیش از ۸درصد رشد داشته است و ۹۴ درصد مبالغ جمع آوری شده دربخش حمایتی و ۶ درصد نیز درپروژه های عمرانی هزینه شده است .
    وی با اشاره به تجلیل از خیران و نیکوکاران سپرده گذار دردومین همایش ترویج سنت حسنه قرض الحسنه صندوق امداد ولایت کمیته امداد استان گلستان در اسفند ماه خاطر نشان کرد:در سالجاری تاکنون بیش از ۸هزار مورد تسهیلات با اعتباری بالغ بر ۷۵میلیارد تومان توسط صندوق امداد ولایت استان به مددجویان و اقشار نیازمند ومحروم استان پرداخت شده است.
    کمک ۳۵ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومانی حامیان به ایتام و محسنین گلستانی
    مدیرکل کمیته امداد استان یادآور شد: ۳۷ هزار و ۴۳۰ نفر حامی با سرپرستی و حمایت از ۱۱هزار و ۸۷۷ نفر فرزند یتیم و محسنین گلستانی، در سالجاری مبلغ ۳۵ میلیارد و ۲۵۵ میلیون تومان کمک کردند.
    توزیع ۱۰۱۶ تبلت دانش آموزی ازطریق هم افزایی خیرین نیکوکار
    بابایی با اشاره به توزیع ۱۰۱۶ دستگاه تبلت در بین دانش آموزان تحت حمایت گفت:این نهاد با هم افزایی خیرین نیکوکار تعداد ۱۰۱۶ تبلت دانش آموزی، به ارزش ۳ میلیارد و ۴۸ میلیون تومان برای دانش آموزان نیازمند ومحروم از لوازم کمک آموزشی مجازی تهیه و تخصیص داده است.
    نصب ۷۸ هزار برچسب کیوآرکد برروی صندوق های صدقات خانگی
    بابایی با اشاره به فراهم شدن روش جدید در پرداخت صدقه و کمک‌های مردمی با استفاده از روش‌های نوین ، اظهار کرد: بهره‌برداری از کد کیو آر (QR) از اواسط آبان ماه امسال در استان آغاز شده واز ۱۵۰ هزار مشترک خانگی تاکنون برای بیش از ۷۸ هزارمشترک خانکی لینک مربوطه ویا برچسب اختصاصی نصب شده که با اسکن کردن کد (QR) از طریق گوشی همراه به‌راحتی می‌توانند صدقه خود را پرداخت کنند.

    روش های مشارکت غیرحضوری در جشن نیکوکاری

    مدیرکل کمیته امداد استان گلستان در پایان تصریح کرد: شهروندان خیراندیش می‌توانند کمک های خود را غیر حضوری و به صورت الکترونیکی با استفاده از کد دستوری #۰۱۷*۱*۸۸۷۷*و از طریق واریز کمک های نقدی خود به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۹۷۰۲۲۶ و شماره حساب ۰۱۱۱۸۰۴۶۸۹۰۰۸ نزد بانک ملی و همچنین مراجعه به سایت امداد به نشانی emdad.ir در جشن نیکوکاری امسال مشارکت کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *