×
×

راه اندازی مرکز رشد صنایع خلاق در گلستان
سومین رویداد صنایع خلاق در گلستان برگزار می شود

  • کد نوشته: 35062
  • ۱۴۰۱-۰۲-۲۱
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار پیمان یعقوبی اظهار داشت: از سه ایده برتر این رویداد حمایت ویژه‌ای خواهد شد که یکی از این حمایت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن نفرات برتر این استارتاپ توسط صندوق اعتباری هنر خواهد بود.
    سومین رویداد صنایع خلاق در گلستان برگزار می شود
  • تبلیغ هدفمند

    رییس انجمن بازی سازان گلستان در جمع خبرنگاران گفت: سومین رویداد  صنایع خلاق ۲۶ الی ۲۸ اردیبهشت ماه در دانشکده مائده گرگان برگزار خواهد شد.

    سومین رویداد صنایع خلاق در گلستان برگزار می شود

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار پیمان یعقوبی اظهار داشت: از سه ایده برتر این رویداد حمایت ویژه‌ای خواهد شد که یکی از این حمایت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن نفرات برتر این استارتاپ توسط صندوق اعتباری هنر خواهد بود.

    وی بیان کرد: صنایع خلاق به صنایعی گفته می‌شود که با تکنولوژی روز ترکیب شده  و در قالب های مختلف مانند، سینما، انیمیشن، صنایع دستی، بازی های رایانه ای، گردشگری و بوم گردی، نرم افزارهای کاربردی، طراحی نرم افزار و هر موضوع دیگری که خلاقانه باشد ظهور می یابند.

    رییس انجمن بازی سازان گلستان با  تشبیه صنایع خلاق  به برشی از یک کیک ، گفت: در کنار هم قرار گرفتن پتانسیل‌ها و ایده‌ها مهمترین هدف از برگزاری این رویداد است تا در قالب یک کار تیمی همکاری افراد با یکدیگربه  رقابت بپردازند و افراد شرکت‌کننده در این رویداد فرصت دارند در بازه زمانی ۵۴ ساعته و تیم سازی، ایده های خود را ارزیابی و به مرحله اجرا برسانند.

    وی افزود: صنایع خلاق، صنایع مقیاس پذیری همچون مانند فرش ایرانی، انیمیشن( متحرک سازی) و یا برنامه‌های کاربردی هستند که هزینه تولید آن بر مبنای ایده‌ایست که افراد در کار گروهی ارائه می‌دهند و استارتاپ ویکند نیز برنامه یادگیری از طریق عمل خلاقانه است.

    یعقوبی با اشاره به راه اندازی مرکز رشد صنایع خلاق در گلستان، گفت: نفرات برتر این رویداد به عنوان هسته های اولیه تشکیل دهنده مرکز رشد صنایع خلاق می‌توانند باشند .

    وی یادآور شد مرکز رشد صنایع خلاق می‌تواند با هماهنگی آموزش و پرورش و مدارس دانش آموزان و هنرجویان با استعداد را شناسایی و استعداد آنها را در این مرکز شکوفا کنیم.

    معاون فرهنگی و دانشجویی دانشکده مائده گفت: این رویداد طی ۳ روز در دانشکده مائده گرگان برگزار می شود و دانشجویان دانشکده مائده و دانشگاه چمران شرکت کنندگان این رویداد خواهند بود.

    عشرت قلندر، با اشاره به اینکه استارتاپ ویکند در واقع  شروع یک فرآیند کسب‌ و کار خلاق برای جوانان و دانشجویان خواهد بود، گفت:در حقیقت  این رویدادها بیشتر برای شناسایی ایده‌های نو و خلاق است  تا بتوانند با آموزش های بیشتر ایده های نو را خلاق کنند.

    وی گفت: در این رویداد۸۰ دانشجو در قالب ۱۰ تیم با یکدیگربه رقابت می‌پردازند.

    معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه مائده، در قالب سه تیم برندگان نهایی این رویداد را اعلام کرد و گفت: جوایز نقدی و تسهیلات کم بهره هم برای برندگان این رویداد در نظر گرفته شده است.

    وی در ادامه با اشاره به همزمانی این رویداد با سفر اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس به استان  گفت: با هماهنگی های صورت گرفته در نظر داریم دکتر منتظری نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شواری اسلامی و اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس از این رویداد بازدید داشته باشند.

    وی گفت: ایده های برتر، و دانشجویان زبده و ایده پرداز مورد حمایت قرار می‌گیرند و برگزاری چنین رویدادهایی باعث تشویق و استقبال دانش آموزان و هنرستانی ها از دانشگاه فنی و حرفه ای خواهد شد .

    قلندر در ارتباط با اشتغال فارغ التحصیلان  دانشگاهی گفت: بیشترین جذب دانشجویان فارغ التحصیل در بازار کارمرتبط با دانشگاه فنی و حرفه ای، است.

    کارشناس دانشجویی و انجمن های علمی دانشگاه فنی و حرفه ای گلستان گفت: استارتاپ برنامه ای است برای افتتاح مراکز رشد دانشگاه و با توجه به رشدی که در انجمن های علمی بوده گام را فراتر نهاده و در مسیر توسعه بیشتر علمی قرار گرفتیم.

    محسن مزیدی با بیان اینکه، این رویداد آغاز فعالیت بیشتر در راستای ارتباط دانشگاه و صنعت است، اظهار داشت: با وجود  کرونا تلاش کردیم تا از دانشجویان استانی بهره ببریم و در آینده با بهبود شرایط کرونایی این رویداد را به صورت کشوری برگزار کنیم.

    وی در پایان با تاکید براینکه، بیشترین فارغ التحصیلان شاغل در بین سایر دانشگاه ها به  دانشگاه فنی و حرفه ای اختصاص دارد، افزود: فارغ التحصیل دانشگاه فنی خرفه‌ای با کسب دانش فنی از دانشگاه خارج می شوند که با خودباوری و ابتکار خلاقانه به سمت ایده پردازی و جاری شدن ایده های خود در صنعت پیش می روند.

    به گزارش بازار کسب و کار دنیای امروز دیگر مانند گذشته دنیای کار به دنبال نیروهای تئوری آموزش دیده نیست چرا که دنیای امروز بر پایه آموزش و مهارت تئوری عملی است و بازار کار نیز عطش فروان برای جذب افراد آموزش دیده این حوزه است.

    منبع: بازار کسب و کار

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *