×
×

معاون رفاه وزیر کار
مردم نگران افزایش قیمت‌ها نباشند

  • کد نوشته: 35076
  • ۱۴۰۱-۰۲-۲۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار ،«داریوش ابوحمزه» در یکی از شبکه ها در گفت وگوی آنلاین اظهار داشت: تا کنون کسانی معترضند که زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی هستند و یارانه آنها قطع شده است. ملاک دهک بندی ها، کمیته امدادی یا بهزیستی نمی‌باشد، چرا که ممکن است خانواده‌ای دارای فرزندی معلول باشد اما کل خانواده دارای تمکن مالی باشند.
    مردم نگران افزایش قیمت‌ها نباشند
  • تبلیغ هدفمند

    معاون رفاه اجتماعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه افراد جامانده از یارانه نگران نباشند، گفت: بر اساس اطلاعات درآمدی و دارایی شاخص دهک‌بندی یارانه بگیران بوده و ملاک تحت حمایت قرار داشتن بهزیستی و یا کمیته امداد امام خمینی(ره) نمی‌باشد.

    مردم نگران افزایش قیمت‌ها نباشند

    به گزارش بازار کسب و کار ،«داریوش ابوحمزه» در یکی از شبکه ها در گفت وگوی آنلاین اظهار داشت: تا کنون کسانی معترضند که زیر نظر کمیته امداد و بهزیستی هستند و یارانه آنها قطع شده است. ملاک دهک بندی ها، کمیته امدادی یا بهزیستی نمی‌باشد، چرا که ممکن است خانواده‌ای دارای فرزندی معلول باشد اما کل خانواده دارای تمکن مالی باشند.

    وی افزود: این تصمیم دولت بوده که اگر فردی مشمول دهک های اول تا نهم نیست یارانه به وی اختصاص نیابد. دولت منابع یارانه را به دهک هایی که از لحاظ معیشتی پایین تر هستند اختصاص داد، بر این اساس افرادی که از دهک اول تا سوم هستند ۴۰۰ هزار تومان و بقیه افراد در سایر دهک ها ۳۰۰ هزار تومان دریافت کردند.

    معاون رفاهی وزیر کار با اشاره به معترض بودن عده‌ای در ارتباط با یارانه ها گفت: ممکن است فردی برای شرکت یا کارهای اداری یا خیریه از حساب شخصی خود استفاده می کرده که یارانه‌اش قطع شده است. برای کارهای عمومی نباید از حساب شخصی استفاده شود بلکه باید تفکیک شود.

    وی در ادامه افزود: این اعتراض ها ثبت می شود و سازوکارهایی برای آن در نظر می گیریم و در بازه زمانی افراد باید مدارک مستند ارائه کنند تا یارانه آنها برقرار شود.

    معاون رفاه وزیر کار با بیان اینکه مردم جایگاه مالی خود را کمتر از دهک بندی ها می دانند، گفت: همه مردم دنیا دهک واقعی خود را نسبت به واقعیت پایین تر می‌دانند، و برای این مورد کار پژوهشی صورت گرفته است.

    ابوحمزه در ادامه بیان داشت: همچنین خانواده هایی که فرزندان آنها تازه به دنیا آمده اند منتظر باشند تا در یک ماه یارانه آن نوزاد ثبت و برقرار می شود. همچنین افرادی که املاک داشته اند ولی فروخته اند تنها به این علت یارانه آنها قطع نشده بلکه دلایل دیگری از جمله درآمد نیز دخیل بوده است.

    وی خاطر نشان کرد: افرادی نیز که ازدواج کردند و یا می خواهند یارانه خود را از سایر اعضای خانواده تفکیک کنند باید به پلیس + ۱۰ مراجعه و طبق روال قانونی مراحل را دنبال کنند.

    وی گفت: طبق اطلاعات و بر اساس شاخص های درآمدی و دارایی، به افرادی که جز دهک بندی دهم باشند یارانه اختصاص می یابد.

    بررسی اعتراض جاماندگان از یارانه با وزارت کار نیست

    ابوحمزه، با تاکید بر اینکه بررسی اعتراض جاماندگان با وزارت کار نیست ،گفت: جاماندگان می توانند بزودی در سامانه‌ای که از سوی سازمان هدفمندسازی یارانه ها راه اندازی می شودمراجعه و درخواست یارانه کنند.

    وی افزود: مردم نسبت به دهک بندی‌ها اعتراض هایی دارند . در حال حاضر برای اعتراض در وزارت کار دو پل ارتباطی در نظر گرفته شده که یکی از آنها مرکز تماس و شماره ۰۲۱۶۳۶۹ است که پیش از این مردم با این شماره آشنا بودند همچنین شماره ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ نیز پل ارتباطی دیگری است که مردم می توانند ابهام و سوال ها را مطرح کنند تا کارشناسان پاسخ دهند.

    به گفته معاون رفاه وزیر کار، همین که مردم در سامانه اعتراض ها را ثبت می کنند به صورت سیستمی بررسی می شود. به زودی سامانه ارتقا پیدا می کند جزییات پاسخ به اعتراض ها بیان می شود تا شبهه ها برطرف شود.

    وی با بیان اینکه جاماندگان یارانه نگران نباشند، گفت: دولت بطور قطع این کار را انجام می دهد در همه جلسه ها حضور داریم، همکاران در سازمان برنامه و هدفمندسازی یارانه ها ۲۴ ساعته به دنبال این هستند که سامانه را ایجاد کنند و به سرعت اطلاع رسانی صورت خواهد گرفت.

    وی گفت: بسیاری از افراد گله داشتند که سرعت سامانه رسیدگی به اعتراض دهک بندی یارانه ها پایین بوده و یا مشکل فنی داشته که مشکل فنی رفع شده و اکنون سامانه حمایت به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir به لحاظ فنی پشتیبانی شده و فعال است، مردم می توانند در این سایت اطلاعات را بارگزاری و اعتراض های خود را ثبت کنند.

     معاون رفاهی وزیر کار خاطرنشان کرد: افرادی که به هر دلیلی یارانه دریافت نمی کردند و یا انصراف از یارانه داده اند و یا افرادی بودند که پدر و مادر خانواده تمکن بالایی داشته اند ولی فرزندانشان بعد از ازدواج تمکن ندارند این افراد جزو دسته جاماندگان از یارانه محسوب می شوند، اکنون سازمان برنامه و هدفمندسازی یارانه ها درصدد فعال سازی سامانه است تا این افراد بتوانند مشخصات خانوار را بارگزاری کنند تا پس از آن دهک بندی صورت گیرد.

    ابوحمزه با بیان اینکه مردم در بحث یارانه ای دو دسته هستند، افزود: افرادی که یارانه می گرفتند و جزو ۷۶ میلیون نفر بودند و افرادی که پیش از این به دلایل مختلف از جمله تمکن مالی و درخواست خودشان یارانه دریافت نمی کردند.

    وی ابراز داشت: افرادی که یارانه دریافت می کردند بیش از ۹۰ درصد آنها، یارانه جدید را دریافت کردند، غیر از این افرادی که جزو دهک دهم و ۱۰ درصد پولدار جامعه بودند یارانه را دریافت نکردند.

    ابوحمزه اضافه کرد: مردم آرامش خود را حفظ کنند به کسی ظلم نخواهد شد.

    قیمت کالاهای اساسی را ارز ۴۲۰۰ تومانی کاهش نداد

    معاون رفاه وزیر کار با بیان اینکه قیمت کالاها را ارز ۴۲۰۰ تومانی کاهش نداد، گفت: اجماعی بین کارشناسان، دولت و مجلس ایجاد شده بود تا بقیه کالاهایی که به آنها ارز ترجیحی اختصاص می یابد از سبد خارج شوند ارز ۴۲۰۰ تومانی عدم اصابت زیادی با مصرف کنندگان و توزیع داشت به عنوان مثال به واردات دانه های روغنی ارز اختصاص می یافتد تا روغن ارزان بماند اما در عمل قیمت کالاها پایین نمی ماند.

    وی گفت: اجماع شد تا این سیاست غلط اصلاح شود و درمقابل آن برای جبران فشار معیشتی به مردم یارانه پرداخت شود.  دولت سیزدهم تصمیمی گرفت که شاید خیلی ها در اول از آن بترسند و یا هشدار بدهند اما صلاح اقتصاد کشور در بلند مدت این است که این سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی اصلاح شود.

    ابوحمزه گفت:با همکاری بانک مرکزی پس از گفت و گوی رئیس جمهور با مردم، یارانه به حساب مردم در همان موقع واریز شد تا هزینه های ناشی از حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی جبران شود ضمن اینکه این پول تا زمان اجرای سیاست بلوکه شد،مردم خیالشان راحت باشد که این پول بعد از اجرای سیاست قابل برداشت خواهد بود.

    مردم نگران افزایش قیمت ها نباشند

    معاون رفاه وزیر کار با تاکید بر اینکه مردم نگران افزایش قیمت ها هستند، گفت: مردم دغدغه دارند که نکند قیمت ها رشد زیادی کند و سفره هایشان کوچک تر شود. اینکه مردم احساس نگرانی کنند قابل انکار نیست، بر اساس داده آماری بانک مرکزی درآمد واقعی ایرانیان در یک دهه گذشته ۳۰ درصد کم و سفره مردم کوچکتر شده است واقعیتی است که نمی شود منکر آن شد و این نگرانی به حق است.

    وی گفت: برای اینکه این نگرانی رفع شود دولت سیزدهم، قبل از افزایش قیمت، یارانه قابل توجهی به حساب مردم واریز کرد، بر اساس محاسبه های مختلف و هزینه های خانوارها، یارانه که مردمی دریافت کردند که افزایش قیمت ها بیشتر خواهد بود.

    ابوحمزه تاکید کرد: این یارانه به احتمال خیلی زیاد از لحاظ رفاهی به نفع مردم خواهد بود هرچند که افزایش قیمت را خواهیم داشت.

    نویسنده: حمیدرضا محمدیاری

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *