×
×

رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس
تدوین نظام سایزبندی ملی پوشاک

  • کد نوشته: 35080
  • ۱۴۰۱-۰۲-۲۲
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب و کار ، دکتر سید مجید امامی در نشست با فعالان و کارگزاران مدو لباس خراسان شمالی اظهار داشت: یک قانون مشخص و واحد در دستورالعمل لباس های بانوان که شامل طراحی، تولید، توزیع و ویترین است، ابلاغ و وجود دارد به طور مثال برخی موارد از جمله مانتوهایی که قد آنها تا بالای زانو باشد ممنوع است، جلو آن روی هم گرد و دکمه داشته باشد.
    تدوین نظام سایزبندی ملی پوشاک
  • تبلیغ هدفمند

    رییس کارگروه ساماندهی مد و لباس گفت: با هدف استانداردسازی نظام سایزبندی لباس تدوین و به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد تا در عرصه پوشش اسلامی تحولی صورت گیرد.

    تدوین نظام سایزبندی ملی پوشاک

    به گزارش بازار کسب و کار ، دکتر سید مجید امامی در نشست با فعالان و کارگزاران مدو لباس خراسان شمالی اظهار داشت: یک قانون مشخص و واحد در دستورالعمل لباس های بانوان که شامل طراحی، تولید، توزیع و ویترین است، ابلاغ و وجود دارد به طور مثال برخی موارد از جمله مانتوهایی که قد آنها تا بالای زانو باشد ممنوع است، جلو آن روی هم گرد و دکمه داشته باشد.

    دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور اظهار داشت: وضعیت بازار لباس در کشور هم اکنون دارای شرایط مناسبی نیست چرا که قاچاق و کیفیت و خرید تولید خارجی بیشتر از تولید داخلی است.

    وی با اشاره به اینکه برنامه شورای فرهنگ عمومی ساماندهی جامع عرصه های تغییرات فرهنگی است گفت: پهنه هایی چون لباس، حجاب، اسباب بازی، زبان و هویت مدنظر است.

    وی گفت: در ۱۰ سال گذشته تلاش شده تا مسائل اصلی چون ساماندهی طراحان مدو لباس، ارتقای نظام آموزشی و ارتقای اقتصاد نظام پوشاک و تقویت شاخص ها و مولفه های اسلامی در هنر صنعت پوشاک بررسی و ساماندهی شود که می توان به آن نمره ۱۲داد؛ اما هم اکنون بازوهای استانی قدرتمندی تحت عنوان کارگروه مدو لباس وجود دارد که باید از ظرفیت آنها استفاده کرد.

    دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: باید از ظرفیت قومیت ها و فرهنگ های استان ها که نبض بازار را در تولید لباس های محلی و بازار شهری استان ها دارند استفاه کرد.

    امامی گفت: همچنین  با استفاده از ابزارهای کارگروه مدو لباس بتوانیم در ارتقای نظام آموزشی طراحان ورود کنیم که این امر هم اکنون در حال انجام است و در هفته آینده تفاهم نامه ای را با سازمان فنی حرفه ای منعقد خواهیم کرد.

    وی افزود: وظیفه نخست این کارگروه ساماندهی نظام طراحی و طراحان لباس است که باید در برنامه خود در دسترس قرار دادن لباس های زیبا، سالم، ارزان و عفیفانه قرار دهد.

    وی در ادامه گفت: در برنامه ریزی انجام شده در نظر داریم تسهیلات بانکی به تولید کنندگان و خریداران داده شود.

    دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: همچنین در حوزه مدو لباس جشنواره ای در ۱۷ تا ۲۴ تیرماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد و باید برگزاری این جشنواره ها به تولید ختم شود و خروجی مطلوبی داشته باشد.

    امامی گفت: شعار جشنواره امسال نیز نمادیابی و نماد شناسی هنری در لباس ایرانی اسلامی است.

    وی افزود: راه‌اندازی انجمن طراحان مد و لباس اقدامی مناسب در ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی است و در این بخش خانه های مد و لباس را نیز حمایت می‌کنیم.

    نکته قابل تامل اینکه

    در هر کشور توسعه یافته برای مقابله با هر نوع تهاجم، رسانه‌های آن پیش قرقاولان مقابله با این تهاجمات هستند که حال در کشور ما متاسفانه چند صباحی است رسانه‌ها هر چند با تمام توان و قدرت مقابل این نوع تهاجمات همانند نوجوان ۱۳ ساله هشت سال دفاع مقدس که با دستان خالی مقابل همه ابرقدرتهای دنیا برای روزها و شبها بدون مهمات و آذوقه ایستاده تا ذره ای از این خاک و آب را دیگر به دست بیگانه‌ها داده نشود امروز رسانه‌های ایران و در حمایت از نظام اسلامی و آرمانهای شهدا و امام راحل و حمایت ولی فقیه با دستان خالی مقابل همه این قدرتها با تهاجمات فرهنگی ، اقتصادی که قصدی جز به زانو درآوردن کمر این مرز بوم همانند توطئه و قحطی و کشتاری که انگلیس زمانی نه چندان دور بر سر مردم ایران آورد با این خیال که می تواند با این حرکت قدرت اراده را از مردم ایران بگیرد هر چند که در آن سال بیش از نیمی از جمعیت ایران به خاطر قحطی کشته شدند دست به چنین جنایتی زد خواهند ایستاد و اجازه نخواهد که ذره‌ای از این خاک که ثمره خون هزاران هزار نفر برای آبیاری نهال انقلاب به پایش ریخته شده از بین برود.

    آری رسانه‌های ایران همچون سربازان گمنام پای این نظام وآرمان‌هایش با تمام ناملایمات ایستاده‌اند هر چند دیگر به واسطه سو مدیریت‌ها خونی در بدن ندارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *