×
×

عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی شد

  • کد نوشته: 41727
  • ۱۴۰۲-۰۵-۰۱
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد. پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ فدائیان؛ رئیس پلیس فتا استان سمنان در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، فردی ناشناس با ایجاد صفحه ای […]

    عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام شناسایی شد
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان سمنان از شناسایی عامل هتک حیثیت در شبکه اجتماعی اینستاگرام خبر داد.

    پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ فدائیان؛ رئیس پلیس فتا استان سمنان در تشریح این خبر گفت: یکی از شهروندان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت، فردی ناشناس با ایجاد صفحه ای در اینستاگرام اقدام به انتشار تصاویر بنده نموده است که بنده از صاحب صفحه اعلامی شکایت دارم ؛ لذا با توجه به حساسیت موضوع، پرونده‌ای در این خصوص تشکیل و رسیدگی به آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

    وی افزود: کارشناسان پلیس فتا با توجه‌ به اظهارات شاکی و مستندات جمع آوری شده، با استفاده از سامانه‌های تخصصی در اختیار، اقدامات فنی خود را در جهت شناسایی متهم یا متهمین سایبری آغاز کرده و در کمترین زمان ممکن هویت فرد مورد نظر شناسایی و طی هماهنگی با مقام قضائی متهم به پلیس فتا احضار گردید.

    سرهنگ فدائیان ادامه داد: پس از حضور متهم در پلیس فتا و روبرو شدن وی با مستندات غیرقابل انکار جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس، متهم لب به اعتراف گشود که در همین راستا پرونده تکمیل و جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای عمومی و انقلاب استان سمنان ارسال گردید.

    این مقام انتظامی ضمن اشاره به ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه‌ای بیان داشت: برابر قانون هر گاه فردی به‌ و‌سیله سامانه‌‌های رایانه‌‌ای یا مخابراتی، فیلم یا صوت یا تصویر دیگری را تغییر دهد یا تحریف کند و آن را منتشر یا با علم به تغییر یا تحریف منتشر کند، به‌ نحوی که عرفاً موجب هتک حیثیت او شود ، مجرم محسوب شده و مجازات متناسب برای آن درنظر گرفته شده است. لذا لازم است کاربران اینترنتی در خصوص کسب آگاهی از قوانین موجود در حوزه فضای مجازی توجه لازم را داشته باشند.

    رئیس پلیس فتا استان سمنان از عموم مردم خواست: در صورت مواجه شدن با موارد مشکوک و مجرمانه مراتب را از طریق سامانه فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ و یا سایت پلیس فتا به آدرس اینترنتی WWW.CYBERPOLICE.IR گزارش نمایند.
     

    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *