دبیر
شورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان به توسعه و پیشرفت دولت الکترونیک
پرداخت و اظهار داشت : توسعه و پیشرفت دولت الکترونیک در دولت های مختلف در
سازمان ثبت احوال مطرح بوده ، لیکن آنچه دولت سیزدهم را متمایز نموده تلاش
بر توسعه و پیشرفت همه جانبه و با شتاب بیشتر به سمت سازمان هوشمند است.
حمیدرضا
مطیع مدیرکل ثبت احوال استان گلستان در قرارگاه شهید همدانی ویژه هفته
دولت اظهار داشت: یکی از محورهای سنجش کشورها ، مجموعه ها و ارگان های
توسعه یافته ، محور نزدیک شدن به دولت الکترونیک است ، محوری که تحولات
شگرفی در زمینه خدمات رسانی به مردم و روابط با آن با دولت ایجاد خواهد
نمود.
مطیع
در ادامه به وظایف ثبت احوال اشاره کرد و گفت: ثبت احوال مجموعه ای که
وظایف خطیری در تدوین نظام جامع شناسایی ایرانیان دارد ، و از پیشگامان
تحول در نظام دولت الکترونیک است.
وی
تصریح نمود : اقداماتی که علاوه بر جنبه داخلی ، سند تحولات سایر مجموعه
ها و ارگان ها را نیز هدفگذاری می کند و این تحولات در مسیر دولت الکترونیک
پس از پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی در ثبت احوال قابل توجه است.
مدیرکل
ثبت احوال استان گلستان در ادامه به تحولات اشاره کرد و گفت: تخصیص شماره
ملی ، آرشیو الکترونیکی اسناد ، صدور کارت شناسایی ملی و کارت هوشمندملی ،
اقامت محور کردن خدمات از زمره تحولات سازمان ثبت احوال کشور است.
دبیر
شورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان به توسعه و پیشرفت دولت الکترونیک
پرداخت و اظهار داشت : توسعه و پیشرفت دولت الکترونیک در دولت های مختلف در
سازمان ثبت احوال مطرح بوده ، لیکن آنچه دولت سیزدهم را متمایز نموده تلاش
بر توسعه و پیشرفت همه جانبه و با شتاب بیشتر به سمت سازمان هوشمند است.
مطیع
در بخش دیگری از سخنان خود به ارائه سرویس ثبت احوال در نقاط مختلف در
کشور اشاره کرد و گفت : ارائه سرویس ثبت احوال بر ۲۰۰ دستگاه در ۲۰۰ هزار
نقطه کشور به صورت الکترونیکی ، آغاز و اجرای پروژه سببی و نسبی و پیشرفت
۵۰ درصدی پروژه در استان گلستان به عنوان یکی از استان های پیش رو که خدمت
دولت بر پایه خانواده را تسهیل خواهد نمود .
وی گفت : سازمان ثبت احوال رتبه دوم کشور در محور دولت هوشمند
را در نهمین جشنواره فن آوری کسب نموده است.
مدیرکل
ثبت احوال استان گلستان در ادامه به موضوع صدور و دریافت کارت هوشمند ملی
ایرانیان خارج کشور پرداخت و گفت: صدور و دریافت کارت هوشمند ملی ایرانیان
خارج از کشور در ۲۱ نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور انجام می
گردد.
دبیر
شورای هماهنگی ثبت احوال استان گلستان ایجاد و راه اندازی سامانه سهیم (
سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان ) را یکی از سامانه مهم سازمان ثبت احوال
دانست و اظهار داشت : ایجاد و راه اندازی سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان
(سهیم ) و ارائه ۱۹ خدمت الکترونیکی برای تسهیل خدمات رسانی و تلاش بر
گسترش آن از یکی از سامانه های مهم سازمان ثبت احوال می باشد.
مطیع
در ادامه به وظایف و مأموریت دیگر ثبت احوال اشاره کرد و گفت: تولید و
انتشار آمارهای متنوع جمعیتی به صورت سالنامه ، دیوار کوب و . . . و طراحی
اطلس جمعیتی استان گلستان به عنوان بخش متمایزی از اقدامات استانی می باشد.
وی
ارائه خدمات به جانبازان ، توان خواهان و سالمندان را از وظایف و کارهای
مهم ثبت احوال استان گلستان دانست و گفت : ارائه خدمات به جانبازان ، توان
خواهان و سالمندان با ایجاد دو ایستگاه سیار در شرق و مرکز استان برای پوشش
کل جمعیت متقاضی آن در دستور کار ثبت احوال استان گلستان می باشد.
مطیع
به پوشش ۹۹٫۴ درصد ثبت نام کارت هوشمند ملی در پایان سال ۱۴۰۱ اشاره کرد و
گفت: پوشش ثبت نام کارت هوشمند ملی در پایان سال ۱۴۰۱ به عدد ۹۹٫۴ درصد
جمعیت واجدین دریافت کارت هوشمند ملی از جمله اقدامات برای تحولات در
استقرار دولت الکترونیک است.
وی
تصریح نمود: تقویت نظام خدمات رسانی در راستای استقرار دولت الکترونیک ،
ثبت احوال استان گلستان در سال ۱۴۰۱ توانسته در شاخصه ها و میزان های عمومی
رتبه های خوبی را در کشور کسب نماید.
وی
به رتبه های کسب شده در شاخص ها اشاره کرد و گفت: کسب رتبه ۵ در ولادت ،
رتبه ۶ در ازدواج ، رتبه ۵ در رشد طبیعی جمعیت از جمله نتایجی است که ثبت
احوال استان گلستان بدست آورده است.
مدیرکل
ثبت احوال استان گلستان سازمان ثبت احوال را سازمانی پیشرو در دولت سیزدهم
دانست و اظهار داشت: سازمان ثبت احوال کشور تلاش دارد با همتی مضاعف در
مسیر مترقی، پیشرو در دولت سیزدهم پیشگام و همراه برای تقویت مبانی خدمات
رسانی شایسته به مردم عزیز باشد.
نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ثبت احوال استان گلستان
دیدگاهتان را بنویسید