×
×

رئیس پلیس فتا گلستان
دستگیری عامل‌کلاهبرداری از طریق رسیدسازجعلی

  • کد نوشته: 53043
  • ۱۴۰۳-۰۲-۲۶
  • ۰
  • به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین سرهنگ سعید تجری در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وصول مرجوعه قضایی تحت عنوان شکایت احدی از شهروندان که مدعی کلاهبرداری از طریق سایت دیوار شده بود، پرونده بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت...
    دستگیری عامل‌کلاهبرداری از طریق رسیدسازجعلی
  • تبلیغ هدفمند

    رییس پلیس فتا استان گلستان از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که از طریق رسید جعلی، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان‌ می‌کرد.

    به گزارش خبرنگار بازار کسب و کار آنلاین ؛ سرهنگ سعید تجری در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی وصول مرجوعه قضایی تحت عنوان شکایت احدی از شهروندان که مدعی کلاهبرداری از طریق سایت دیوار شده بود، پرونده بصورت ویژه در دستور کار پلیس فتا استان قرار گرفت.

    وی افزود: پس از اخذ اظهارات شاکی و انجام تحقیقات اولیه، مشخص گردید این شهروند اقدام به درج آگهی فروش تعدادی سکه و مقداری طلا در سایت دیوار با ارزش حدود ۳۰۰ میلیون تومان کرده که نهایتا فردی خواستار خرید این طلاها شده و اظهار می کند که با توجه به عدم امکان مراجعه حضوری، واریز وجه را بصورت اینترنتی انجام داده و رسید جعلی را از طریق فضای مجازی به رویت فروشنده می رساند و در ادامه طلا و سکه ها را از طریق پیک دریافت می کند.

    وی در ادامه تصریح کرد: متهم از طریق دستگاه رسیدساز جعلی، فروشنده را فریب داده و به این ترتیب این شهروند را در دام خود گرفتار کرده است.

    تجری افزود: همکاران این پلیس با بهره گیری از روش های فنی و اطلاعاتی متهم که خانم جوانی هست شناسایی و دستگیر کرده و طلا و سکه های کلاهبرداری شده کشف و پس از طی مراحل قانونی تحویل شاکی گردید.

    این مقام انتظامی در توصیه به شهروندان گفت: شهروندان از هرگونه اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی جدا خودداری کرده و در هنگام فروش کالا ابتدا حساب بانکی خود را چک کرده و در صورت اختلال در سامانه پیامکی حتما موجودی حساب خود را از طریق اینترنت بانک، دستگاه‌های خودپرداز یا کارتخوان بررسی و پس از حصول اطمینان از واریز وجه، کالای فروخته شده را تحویل دهند.

    رئیس پلیس فتا استان گلستان  در پایان خاطرنشان کرد: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.gov.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و کاربران می‌توانند آخرین اخبار، حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند و همچنین شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر کشور است.

    نویسنده: مهندس حمیدرضا محمدیاری
    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *