×
×

مشکل کمبودنفت سفید در روستاهای گلستان

  • کد نوشته: 11314
  • ۱۳۹۹-۰۷-۲۲
  • ۰
  • اهالی روستاهای کوهستانی و سردسیر گلستان می گویند که کمبود نفت سفید مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده است.
    مشکل کمبودنفت سفید در روستاهای گلستان
  • تبلیغ هدفمند

    اهالی روستاهای کوهستانی و سردسیر گلستان می گویند که کمبود نفت سفید مشکلاتی برای آنها ایجاد کرده است.

    به گزارش بازار کسب کار به نقل از ایرنا مشکل کمبود نفت سفید بویژه در روستاهای کوهستانی گلستان مشکلات بیشتری ایجاد کرده چراکه به گفته اهالی منطقه علاوه بر سردسیر بودن نقاط مرتفع استان، سخت گذر بودن جاده های پرپیچ و خم این مناطق دسترسی مردم به دریافت هرگونه خدمات را دچار مشکل جدی می کند.  

    دهیار روستای شاهکوه سفلی از توابع بخش مرکزی گرگان در این باره گفت: در گذشته مردم روستا کوپن داشتند و با اعلام شماره‌های مربوطه نفت سفید به آنها تعلق گرفته و تحویل می شد.

    زینب میراحمدی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: روستای شاهکوه سفلی از توابع گرگان است اما چون در نقطه سخت گذر و پرپیچ و خم کوهستانی قرار داد تا سال پیش نیاز سوختی روستا از شرکت نفت منطقه شاهرود تامین می‌شد ولی از آن تاریخ به بعد که کار توزیع به شرکت نفت گرگان محول شد بحث ثبت نام اهالی در سایت مخصوص (نیوتجارت آسان) مطرح که بدنبال آن مشکلات و کمبودهایی برای روستاییان پدید آمد.

    مشکل کمبودنفت سفید در روستاهای گلستان
    مشکل کمبودنفت سفید در روستاهای گلستان

    وی یادآور شد: از آنجا که کد پستی منازل روستایی شاهکوه سفلی در حوزه استحفاظی استان گلستان است، مسوولان شاهرود اعلام کردند که باید مدارک جهت امورات اداری به گلستان منتقل شود ولی در سایت مربوطه مشکلات زیادی از جمله در دسترس نبودن، ثبت نبودن شعبه فروش و  سرعت بسیار پایین (سایت) دیده می شود.

    دهیار گفت: روستای سردسیر شاهکوه سفلی در ارتفاعات گرگان به علت بارش برف پاییزی سفیدپوش و هوای سرد در آن جریان یافته و سهمیه نفت اختصاصی به هر خانوار بین ۲ تا ۳ گالن ۲۰ لیتری و بسیار ناچیز است.

    مشکل کمبودنفت سفید در روستاهای گلستان
    مشکل کمبودنفت سفید در روستاهای گلستان

    در روستای شاهکوه سفلی ۵۷۲ نفر جمعیت ثابت در قالب ۱۹۸ خانوار زندگی می‌کنند.

     دهیار روستای چهارباغ گرگان یکی دیگر از روستاهای کوهستانی بخش مرکزی گلستان هم گفت: یکی از مشکلات اساسی برای اختصاص سهمیه نفت داشتن سیم کارت به نام سرپرست خانوار برای نام نویسی در سایت مربوطه است که باعث سردرگمی و بروز مشکلاتی برای روستاییان شده است.

    سکینه جلالی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این هنگام که فاصله اجتماعی باید رعایت شود ما با ۲ مشکل جدی یکی صف نام‌نویسی نفت و دیگری ثبت نام برای دریافت سیم‌کارت مواجهیم که ازدحام ایجاد شده خطر کرونا را افزایش داده است.

    وی اضافه کرد: جمعیت ثابت روستای چهارباغ حدود یک هزار نفر است که در اواخر هر هفته و با برگشت روستاییانی که در شهر کار می کنند به پنج هزار نفر می رسد.

    شمار دیگری از روستاییان گلستان از جمله علی‌اکبر ملک عضو شورای روستای درآسیاب نیز با بیان سخنان مشابه از کمبود نفت در این مناطق سردسیر استان گلستان گلایه کردند.

    امید آهنگر بخشدار مرکزی گرگان هم در گفتگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تماس روستاییان با بخشداری و گلایه از کمبود نفت طی روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است.

    فرماندار گرگان در این خصوص گفت: بیشتر روستاهای جنوب این شهرستان با مشکل کمبود نفت سفید و گاز مایع مواجهند.

    محمد حمیدی به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کمبود اعتبار؛ گازرسانی به روستاهای گرگان را کند کرده است که در این رابطه حمایت بیشتر وزارت نفت را نیاز داریم.

    در این باره مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان گفت: مشکلی در تامین سوخت نفت سفید، گاز مایع، گازوئیل و نظایر آن وجود ندارد اما طبق دستورالعمل وزارت نفت، تامین سوخت مناطق کوهستانی این استان که قبلا بر عهده منطقه نفتی شاهرود بود مجددا به گرگان واگذار شد که همین موضوع مشکلاتی را پدید آورد.

    عیسی افتخاری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر همین اساس اطلاعات این مناطق که پیش از این در شاهرود بوده باید به گلستان منتقل شود و از دیگر سو مسئولان تعاونی‌های روستایی استان باید نسبت به افتتاح حساب بانکی اقدام کنند زیرا سوخت هر منطقه براساس زیرساخت بانکی تعلق خواهد گرفت.

    مدیر شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه گلستان در پاسخ به اینکه این حجم از پروسه اداری آن هم با بهره مندی از نرم افزارهای فضای مجازی برای روستاییان سخت و دردسر آفرین است، گفت:  چنانچه افرادی موفق به ثبت اطلاعات نشوند، با یک برنامه‌ریزی متفاوت نفت را بصورت موقت تحویل آنها خواهیم داد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *