×
×

رئیس پلیس فتا استان همدان
باپوشش بازاریابی واغفال شبکه ای

  • کد نوشته: 13298
  • ۱۳۹۹-۰۸-۱۵
  • ۰
  • رئیس پلیس فتا استان همدان از شیوه جدید کلاهبرداری برخی از شرکت های بازاریابی در پوشش کارآفرینی، فروش محصولات فرهنگی و مواد غذایی در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام به هموطنان هشدار داد.
    باپوشش بازاریابی واغفال شبکه ای
  • تبلیغ هدفمند

    رئیس پلیس فتا استان همدان از شیوه جدید کلاهبرداری برخی از شرکت های بازاریابی در پوشش کارآفرینی، فروش محصولات فرهنگی و مواد غذایی در شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام و تلگرام به هموطنان هشدار داد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ فیروز سرخوش‌نهاد، رئیس پلیس فتا استان همدان در تشریح این خبرگفت: با توجه به اینکه از نظر قانون فعالیت شرکت‌های هرمی ممنوع است؛ این شرکت‌ها با ترفندهای جدیدی مانند بازاریابی شبکه‌ای به ‌دنبال جذب و کلاهبرداری از شهروندان در فضای مجازی هستند.

    وی ادامه داد: کاربران فضای مجازی توجه داشته باشند تمرکز بر جذب افراد بیشتر به جای فروش محصول، پرداخت پورسانت براساس میزان فروش مجموعه، تعیین حجم مشخصی از فروش و عدم وجود طرح منطقی برای سرمایه‌گذاری از مصادیقی است که ماهیت هرمی یک شرکتها را آشکار می‌سازد.

    این مقام انتظامی به افرادی که اقدام به عضویت و سرمایه‌گذاری در چنین شرکت‌هایی می‌کنند، توصیه کرد: با توجه به بند (ز) الحاقی به ماده یک قانون مجازات اخلالگران در نظام اقتصادی کشور مصوب ۱۳۶۹، «تاسیس، قبول نمایندگی و عضوگیری در بنگاه، موسسه، شرکت یا گروه به‌منظور کسب درآمد ناشی از افزایش اعضای به نحوی که اعضای جدید جهت کسب منفعت، افراد دیگری را جذب نموده و توسعه زنجیره یا شبکه انسانی تداوم یابد.» جرم است، لذا شهروندان برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان مالی و پیگیری قضایی از عضویت و سرمایه‌گذاری در چنین شرکت‌هایی خودداری کنند.

    رئیس پلیس فتا استان همدان گفت: پلیس فتا به ‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت های سایبری با ما در میان بگذارند.

    منبع: پلیس فتا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *