×
×

راه اندازی مرکزفرهنگی فارابی قزاقستان درگرگان

  • کد نوشته: 13832
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۰
  • ۰
  • از آنجا که این برنامه در سکوت خبری و بدون دعوت از رسانه ها انجام شد؛ خبرنگار ایرنا اطلاع چندانی از جزییات و کم و کیف فعالیت‌های این مرکز فرهنگی ندارد.
    راه اندازی مرکزفرهنگی فارابی قزاقستان درگرگان
  • تبلیغ هدفمند

    خبرنگار ایرنا کسب اطلاع کرد “مرکز فرهنگی فارابی” با حضور “اسخت اورازبای” سفیر قزاقستان در ایران؛ در گرگان مرکز استان گلستان گشایش یافت.

    از آنجا که این برنامه در سکوت خبری و بدون دعوت از رسانه ها انجام شد؛ خبرنگار ایرنا اطلاع چندانی از جزییات و کم و کیف فعالیت‌های این مرکز فرهنگی ندارد.

    مسوول دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گلستان با تایید راه اندازی مرکزی تحت نام فارابی از سوی کشور قزاقستان در گرگان گفت: دو کشور ایران و قزاقستان وجوه مشترک زیادی در حوزه‌های مختلف دارند و سکونت شمار نسبتا زیادی از قوم قزاق در گرگان می‌تواند مناسبات طرفین را تقویت کند.

    راه اندازی مرکزفرهنگی فارابی قزاقستان درگرگان
    راه اندازی مرکزفرهنگی فارابی قزاقستان درگرگان

    ذوالفقار امیرشاهی اظهار داشت: وجود گمرک و پایانه اینچه برون در استان گلستان که راه آهن ایران را به ترکمنستان، چین و قزاقستان متصل می‌کند، ظرفیت تعامل کشورهای همسایه را افزایش داده است مضافا اینکه اخیرا خط هوایی از فرودگاه گرگان به قزاقستان نیز راه اندازی شد.

    وی گفت: تاسیس مرکز فرهنگی فارابی قزاقستان در گرگان هم بستر مناسبی برای تقویت وجوه مشترک ایران با کشورهای حوزه دریای خزر است.

    وی در خصوص دعوت نشدن از رسانه ها برای پوشش این رویداد اظهار داشت: احتمالا شرایط متاثر از کرونا و فضای محدود کنسولگری قزاقستان در گرگان از دلایل حضور کم مدعوین و خبرنگاران در این مراسم بوده است.

    استان گلستان به مرکزیت گرگان در کرانه شرقی دریای خزر حدود ۱.۹ میلیون نفر جمعیت مرکب از اقوام، مذاهب و نژادهای مختلف دارد و گفته می‌شود افزون بر ۱۰ هزار نفر قزاق نیز از گذشته نسبتا دور در گرگان زندگی می‌کنند.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *