×
×

کارشناس آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی
ثبت‌نام هزارو۴۰۳دانش‌آموزدرطرح آبا

  • کد نوشته: 14252
  • ۱۳۹۹-۰۸-۲۴
  • ۰
  • کارشناس آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون هزار و ۴۰۳ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل این استان در طرح آبا (آشتی با آموزش) ثبت‌نام شده‌اند که تلاش می شود تعداد بیشتری جذب این طرح شوند.
    ثبت‌نام هزارو۴۰۳دانش‌آموزدرطرح آبا
  • تبلیغ هدفمند

    کارشناس آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون هزار و ۴۰۳ نفر از دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل این استان در طرح آبا (آشتی با آموزش) ثبت‌نام شده‌اند که تلاش می شود تعداد بیشتری جذب این طرح شوند.

    زهرا نیازی مقدم اظهار داشت: در طرح آبا، دانش آموزان زیر ۱۸ سال دوره متوسطه اول و دوم در شهرستان های بجنورد، شیروان و راز و جرگلان که به هر علت، تحصیل را ترک کرده و یا از حضور در کلاس های درس بازمانده اند، با کمک خیران از خدمات آموزش بهره مند می‌شوند.  

    وی گفت: برآورد می شود شمار بازماندگان از تحصیل که مشمول طرح آبا باشند در این سه شهرستان بیش از سه هزار نفر باشد اما تاکنون هزار و ۴۰۳ نفر شامل ۷۲۳ نفر دختر و ۶۸۰ نفر پسر ثبت نام و جذب شده اند.

    وی اظهار داشت: در بجنورد ۲۶۸ دختر و ۶۳ نفر پسر، در شیروان ۱۱۶ نفر دختر و ۴۱۹ نفر پسر و شهرستان مرزی راز و جرگلان ۳۳۹ نفر دختر و ۱۹۸ نفر پسر در قالب طرح آبا از خدمات آموزشی بهره مند می شوند.

    نیازی مقدم گفت: در این طرح ۱۵ نفر مشاور به دانش آموزان خدمات می دهند و به تحصیل آنان کمک می کنند. 

    ثبت‌نام هزارو۴۰۳دانش‌آموزدرطرح آبا
    ثبت‌نام هزارو۴۰۳دانش‌آموزدرطرح آبا

    وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان بازمانده از تحصیل کمتر از ۱۸ سال، با کمک خیران، زیر پوشش آموزش قرار می گیرند و خیری از خارج استان، تامین تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح را تعهد کرده است.  

    وی اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان در روستاها و یا سایر مناطق از راه دور آموزش می بینند، امکانات مورد نیاز در این طرح یک اتاق و تجهیزات مثل تلویزیون، لپ تاپ و یا تبلت است که خیر، تامین این تجهیزات را تعهد کرده است.  

    نیازی مقدم گفت: دانش آموزان از طریق آموزش از راه دور،  محتوای درسی را دریافت کرده و در هفته یک روز به صورت حضوری برای رفع اشکال از خدمت مشاور بهره مند می شوند که هزینه های مشاور هم توسط خیر تامین می شود.  

    کارشناس آموزش از راه دور اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی افزود: در این طرح دانش آموزان به صورت انفرادی و یا گروهی، می توانند با تشکیل کلاس از خدمات آموزشی بهره مند شوند.

    بر اساس این گزارش، شماری از دانش آموزان به علت اشتغال به کار از تحصیل بازمانده اند که در این زمینه، تلاش شده است تا خیران استان در پرداخت کمک های مالی، مشارکت کنند.

    بر اساس این گزارش بیشترین بازماندگان از تحصیل استان، به ترتیب مربوط به شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، راز و جرگلان و اسفراین است.   

    ۱۸۰ هزار دانش آموز در ۲ هزار مدرسه خراسان شمالی زیر نظر ۱۴ هزار نفر معلم تحصیل می کنند.  

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *