×
×

اسکی روی قلب مصرف کننده

  • کد نوشته: 15327
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۶
  • ۰
  • عرضه گوشت مرغ کشتار روز در خراسان شمالی که بنا بود از دیروز تک‌نرخی و با قیمت هر کیلوگرم ۱۹۷ هزار و ۵۵۰ ریال عرضه شود، گویا قرار است با قیمت جدیدی روانه بازار شود.
    اسکی روی قلب مصرف کننده
  • تبلیغ هدفمند

    عرضه گوشت مرغ کشتار روز در خراسان شمالی که بنا بود از دیروز تک‌نرخی و با قیمت هر کیلوگرم ۱۹۷ هزار و ۵۵۰ ریال عرضه شود، گویا قرار است با قیمت جدیدی روانه بازار شود.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، بازار گوشت مرغ در خراسان شمالی که تا دیروز گرفتار ۲ نرخی قیمت شده بود، اکنون تک نرخی شده اما قیمت آن، بالاتر از قیمت مصوب تنظیم بازار است.

    مسوولان جهاد کشاورزی استان اعلام کردند که از روز سه شنبه، گوشت مرغ تک نرخی می شود و این محصول با قیمت مصوب، عرضه خواهد شد.

    دیروز گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم، ۲۴۰ هزار ریال در بازار عرضه شد و امروز هم قیمت این محصول ۲۱۲ هزار ریال برای مصرف کننده تعیین شده است.

    بر اساس اعلام مسوولان جهاد کشاورزی، قیمت خرید مرغ زنده از مرغدار به ازای هر کیلوگرم، ۱۴۵ هزار ریال، قیمت توزیع گوشت مرغ ۲۰۱ هزار و ۵۰۰ ریال و برای مصرف کننده ۲۱۲ هزار ریال تعیین شده است.

    توزیع گوشت مرغ با قیمت مصوب، از هفته آینده

    اسکی روی قلب مصرف کننده
    اسکی روی قلب مصرف کننده

    مدیر بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی در این باره گفت: ۲ نرخی شدن گوشت مرغ سبب شده بود تا زمینه برای فساد در بازار این محصول فراهم شود، از این رو تصمیم گرفته شد که این کالا تک نرخی شده و قیمتی متعادل و حد وسط برای آن تعیین شود.

    ۲ نرخی شدن گوشت مرغ سبب شده بود تا زمینه برای فساد در بازار این محصول فراهم شود، از این رو تصمیم بر این شد که گوشت مرغ تک نرخی شود و قیمت حد وسط برای آن تعیین شود

    حسن وحیدی اظهار داشت: دیروز و امروز، قیمت گوشت مرغ بالاتر از نرخ مصوب، تعیین شد، دیروز قیمت این محصول ۲۴۰ هزار ریال و امروز ۲۱۲ هزار ریال تعیین شده است.

    رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد هم در این باره گفت: مرغ در استان تک نرخی شده اما قیمت آن، بالاتر از قیمت مصوب تنظیم بازار است.

    حسین قاسم زاده اظهار داشت: گوشت مرغ به اندازه کافی در بازار هست و مشکلی برای تامین آن وجود ندارد.

    وی افزود: قیمت گوشت مرغ در استان، پایین تر از سایر استان ها است و همین امر سبب می شود عده ای سودجو ترغیب شوند که این محصول را به دیگر استان ها منتقل کرده و با قیمت بالاتری بفروشند از این رو نظارت ها باید بیشتر شود.

    مرغ در استان، بالاتر از سایر استان ها است، این امر سبب می شود عده ای سودجو ترغیب شوند که این محصول را به سایر استان منتقل کنند و با قیمت بالاتری بفروشند از این رو نظارت ها باید بیشتر شود

    وی درباره ۲ نرخی شدن گوشت مرغ گفت: ۲ نرخی بودن محصول، فساد می آورد، قیمت مرغ آزاد در استان تا بیش از ۳۰۰ هزار ریال هم رسید، تفاوت قیمت مرغ آزاد تا تنظیم بازار زیاد است از این رو احتمال تخلف هم زیاد است.

    قاسم زاده گفت: روز دوشنبه و در آخرین روز که مرغ به صورت ۲ نرخی عرضه شد، میزان اندک مرغ تنظیم بازار در ساعات اولیه صبح عرضه و در بازار تمام شد، اما مرغ آزاد که با نرخ ۲۸۵ هزار ریال عرضه می شد، روی دست واحدهای صنفی ماند و فروش نرفت.

    رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان افزود: اکنون قیمت تعیین شده برای گوشت مرغ، در محدوده قیمتی میان بازار آزاد و تنظیم بازار تعیین است و مشکلات گذشته وجود ندارد.

    وی گفت: البته در این میان، سود تعیین شده برای فروشندگان مرغ بسیار کم است و این امر سبب گلایه واحدهای صنفی شده است، این مشکل به مسوولان گزارش شده و امید می رود رسیدگی شود.

    وی تصریح کرد: سود قانونی واحد صنفی، ۱۰ درصد است اما مسوولان سود را سه درصد تعیین کرده اند که واحدهای صنفی به آن، معترض هستند.

    رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان خاطرنشان کرد: مرغ زنده برای تامین نیاز مردم استان، از مرغداری های داخل استان تامین می شود و مرغ موجود در سالن های مرغداری، جوابگوی نیاز استان هست.

    گوشت مرغ تک نرخی شد

    اسکی روی قلب مصرف کننده
    اسکی روی قلب مصرف کننده

    پیش از این، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفته بود که گوشت مرغ کشتار روز به قیمت تنظیم بازار از روز سه شنبه به اندازه نیاز تامین می‌شود و بر این اساس مشکل ۲ نرخی بودن این محصول در استان حل خواهد شد.

    محمد محمدزاده اظهار داشته بود: بر اساس برنامه ریزی انجام شده، قرار است از روز سه شنبه، روزانه ۴۰ تا ۴۵ تن گوشت مرغ، معادل مصرف استان تامین و عرضه شود.

    وی افزوده بود: اکنون مرغ های سالن های مرغداری استان آماده عرضه است و تا پایان آذرماه به اندازه نیاز استان مرغ زنده تامین می شود و مشکلی در تامین مرغ زنده به قیمت تنظیم بازار نداریم.

    اکنون مرغ های سالن های مرغداری استان آماده عرضه است و تا پایان آذرماه به اندازه نیاز استان مرغ زنده تامین می شود مشکلی در تامین مرغ زنده به قیمت تنظیم بازار نداریم

    به گفته وی با توجه به اینکه قیمت مرغ زنده و نیز گوشت مرغ کشتار روز در سایر استان ها، بسیار بالاتر از این استان است، احتمال سوء استفاده و تخلف توسط افراد سودجو وجود دارد و ممکن است این محصول از استان خارج شود که ضروری است در این خصوص نظارت ها و بازرسی ها بیشتر شود.

    محمدزاده گفته بود: خراسان شمالی تنها استانی است که تامین و توزیع گوشت مرغ به قیمت مصوب را اجرایی کرده است بر این اساس قیمت این محصول در سایر استان ها، بسیار بالاتر است.

    وی با اشاره به اینکه بر اساس اعلام مرغداران و برنامه ریزی های انجام شده، تامین مرغ زنده به قیمت تنظیم بازار در استان تا پایان آذرماه جاری مشکلی ندارد، گفته بود: مرغدار مکلف است به نسبت یارانه ای که دریافت می کند مرغ زنده را به قیمت مصوب تحویل و عرضه کند.

    معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزوده بود: تلاش داریم تا گوشت مرغ با قیمت تعیین شده تنظیم بازار به دست مصرف کننده استانی برسد.

    قیمت مرغ ممکن است تغییر کند

    رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در باره قیمت جدید تعیین شده برای گوشت مرغ، گفت: این قیمت در نشست تنظیم بازار و نیز با نظر اعضای کارگروه اقدام استان تعیین شده است.

    عبدالله یوسفی اظهار داشت: فعلا قیمت گوشت مرغ در استان ۲۱۲ هزار ریال به ازای هر کیلوگرم تعیین شده است اما امکان و احتمال تغییر آن بسته به شرایط وجود دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *