×
×

رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین
سه برابرشدن شمارفوتی‌های کرونادراسفراین

  • کد نوشته: 15535
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۸
  • ۰
  • رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین بااعلام این خبر گفت: آمار فوتی‌های ناشی از آلودگی به ویروس کرونا نسبت به ماه های گذشته با افزایش 3برابری روبرو شده است.
    سه برابرشدن شمارفوتی‌های کرونادراسفراین
  • تبلیغ هدفمند

    رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین بااعلام این خبر گفت: آمار فوتی‌های ناشی از آلودگی به ویروس کرونا نسبت به ماه های گذشته با افزایش ۳برابری روبرو شده است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین دکتر اسحاق ایلدر آبادی در ارتباط روند صعودی ابتلا به کرونا اظهار داشت: روند آلودگی و ابتلا به ویروس کرونا حالت صعودی به خود گرفته است و این شهرستان را همچنان در وضعیت قرمز و همه گیری قرار داده است.

    وی در خصوص آلوده بودن ۴۶ شهرستان کشور افزود: از ۴۶ شهرستانی که از ۱۴ تا ۲۴ آبان در کشور به دلیل وضعیت قرمز کرونایی تعطیل شده بودند،  هنوز ۱۷ شهر در حالت قرمز قرار دارند که اسفراین نیز از آن جمله است.

    سه برابرشدن شمارفوتی‌های کرونادراسفراین
    سه برابرشدن شمارفوتی‌های کرونادراسفراین

    ایلدر آبادی با اشاره به افزایش میزان‌ نمونه گیری ها و شمار بیماران سرپایی مبتلا به ویروس کرونا در شهرستان گفت: در شمار بیماران بستری کاهش بسیار اندکی داشته ایم و از ۴۱ بیمار بستری به ۳۰ بیمار رسیده ایم ولی تغییر چشمگیری در وضعیت شهرستان ایجاد نشده است.

    ۷۰ درصد نمونه گیری ها مثبت است

    رییس دانشکده علوم پزشکی اسفراین افزود: از ۲۰ مهرماه که شمار مبتلایان و تعداد آزمایش ها در شهرستان افزایش یافته، روزانه ۱۴۰ مورد و اکنون روزانه ۹۰ مورد نمونه گیری در شهرستان انجام می شود که نتیجه ۷۰ درصد آنها مثبت است.

    وی، دورهمی های خانوادگی و حضور در اجتماعات را مهم ترین علل افزایش بالای ابتلا به کرونا در اسفراین برشمرد و از مردم این شهرستان خواست با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در خانه مانده و تنها در صورت ضرورت از منزل خارج شوند.

    وی از توجه ۹۰ درصد اصناف به محدودیت های جدید کرونایی و رعایت آن اشاره کرد و افزود: سیر ابتلا در شهرستان همچنان رو به فزونی است و هنوز تاثیر تعطیلی مشاغل و محدودیت های جدید در کاهش ابتلا نمایان نشده است و از این رو نیاز به زمان بیشتری برای نتیجه دادن این اقدامات داریم.

    اسفراین با ۱۲۰ هزار نفر، به عنوان سومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد قرارد دارد.

    این شهرستان بیش از یکماه است که درگیر وضعیت بحرانی کرونایی شده است و از اول آذرماه بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا، رده های شغلی ۲، ۳ و ۴ در آن تعطیل و ورود خودروهای غیربومی به آن و نیز خروج خودروهای بومی از آن ممنوع شده است.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *