×
×

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بجنورد
کمبودی که نبایدساده ازآن گذشت

  • کد نوشته: 15716
  • ۱۳۹۹-۰۹-۰۹
  • ۰
  • نکته ای که در اینجا جای تامل دارد این است که نبود امکانات و تجهیزات بروز امداد رسانی تا چه حد باعث ایجاد دلهره و نگرانی در بین مردم می شود هر چند این نگرانی قطعاً برای ماموران زحمت کش آتش نشانی که ایثارشان را در کمتر جای است ندید باشیم فقط کافی است کمی به عقب و چند سال پیش و زمان وقوع حادثه در پلاسکو تهران بازگردیم استانی که بعنوان پایتخت کشور با وجود تمام رشادتها و ایثار مامورین آتش نشانی نتوانستند جلوی آن حریق را بگیرند و منجر به شهادت رسیدن تلاشگرانی شد که تا آخرین لحظه به فکر نجات ساکنین آن برج بودند.
    کمبودی که نبایدساده ازآن گذشت
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی بجنورد خبر از انفجار شدید در شهرک شاهد داد و گفت: در پی وقوع یک فقره انفجار در شهرک شاهد ۱۴ واحد مسکونی این شهرک متحمل خسارت بین ۱۰ تا ۱۰۰ شدند.

    به گزارش بازار کسب و کار پارس مجید گریوانی در این خصوص اظهار داشت: شدت انفجار که به لحاظ نشتی گاز صورت گرفته به قدری بود که منجر به تخریب ۱۰۰ درصدی ۲ واحد مسکونی و آتش سوزی در یک واحد دیگر در همجوار منزل عامل حادثه گردید.

    وی با اشاره به عامل حادثه که یک واحد خالی از سکنه بود گفت: این حادثه که آغاز آن در یک واحد مسکونی خالی از سکنه در طبقه سوم یکی از ساختمان‌ها رخ داد، و علت آن بی توجهی فرد مراجعه کننده به داخل ساختمان و با وجود استشمام بوی شدید گاز اقدام به زدن کلید برق جهت روشنایی بودکه زدن کلید برق همانا و انفجاری که نباید رخ می داد همانا.

    وی در ادامه افزود: در این حادثه،به غیر از ۲ واحد که ۱۰۰ درصد تخریب گردیده ، دو الی سه واحد دیگر نیز میزان ۵۰ درصد خسارت دیده و مابقی واحدهای همجوار نیز دچار آسیب دیدگی جزئی شده‌اند.

    وی با اشاره به اینکه خسارت‌ های بوجود آمده ناشی از موج انفجاربوجود آمده بوده است، گفت: در این سانحه صرفاً یک واحد دچار حریق شده است.

    وی نسبت به تلفات جانی در این حادثه گفت: انفجار فوق موجب صدمه دیدن ۲ نفر از اهالی مجتمع شده بلافاصله به بیمارستان اعزام شوند، که در این بین چند نفر دیگر نیز دچار آسیب دیدگی‌های جزئی شده بودند که خود به درمانگاه مراجعه کردند.

    مدیرعامل آتش نشانی بجنورد با اشاره به اینکه علاوه بر خسارت به واحدهای مسکونی به چند خودرو پارک شده در حوالی این مکان گفت : به ۲ دستگاه خودرو نیز در این سانحه خسارت دیدند.

    طبق گزارشی که در گذشته و از همین طریق منتشر شد متاسفانه، خراسان شمالی جزو پنج استان کشور بوده که از داشتن خودروی دارای نردبان بلند جهت اطفای چنین حوادثی محروم است و این امر موجب شده تا امدادرسانی در حوادث آتش سوزی در آسمان خراش ها با مشکل روبه رو شود.

    نکته قابل تامل بازار کسب کار آنلاین

    همانطور در این خبر مشخص است حادثه تلخ و آنهم صرفا با یک بی احتیاطی که قطعا منجر به مرگ فرد عامل حادثه گردیده که در این خبر مدیرعامل سازمان آتش نشانی بجنورد به آن اشاره ای نکرد.
    اما نکته ای که در اینجا جای تامل دارد این است که نبود امکانات و تجهیزات بروز امداد رسانی تا چه حد باعث ایجاد دلهره و نگرانی در بین مردم می شود هر چند این نگرانی قطعاً برای ماموران زحمت کش آتش نشانی که ایثارشان را در کمتر جای است ندید باشیم فقط کافی است کمی به عقب و چند سال پیش و زمان وقوع حادثه در پلاسکو تهران بازگردیم استانی که بعنوان پایتخت کشور با وجود تمام رشادتها و ایثار مامورین آتش نشانی نتوانستند جلوی آن حریق را بگیرند و منجر به شهادت رسیدن تلاشگرانی شد که تا آخرین لحظه به فکر نجات ساکنین آن برج بودند.

    نتیجه اینکه پایتخت کشور با تمام امکانات موجود و در اختیار نتوانست جلوی آن حریق را بگیرد و اگر روزی شاهد چنین حادثه ای در مرکز و یا هر نقطه از استان باشیم آیا آتش نشانی خواهد توانست با این امکانات نه چندان مطلوب جلودار حادثه ای ناگوار باشد.

    لذا می طلبد استاندار استان و شهردار بجنورد و کلیه مسئولین ذیربط با ورود به این موضوع اقدامات پیشگیرانه را قبل از وقوع هر گونه حادثه دلخراشی که قطعاً جبرانش غیر ممکن خواهد بود انجام دهند.

    چرا که از گذشته تا به امروز گفته اند پیشگیری بهتر از درمان است.

    و قطعاً نیاز است که استان با در اختیار داشتن تجهیزات بروز آتش نشانی که لازمه حراست و حفاظت هر استان در قبال حوادث غیر مترقبه که با جان و انتیت شهروندان در ارتباط است مانع از وقوع حوادث دلخراشی همچون پلاسکو شد.

    لازم به ذکر است شهر بجنورد مرکز خراسان شمالی ۲۱۰ هزار نفر جمعیت دارد.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *