×
×

فرماندار شیروان
افزوده شدن یک بخشICUبه بیمارستان شیروان

  • کد نوشته: 15731
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۰
  • ۰
  • فرماندار شیروان گفت: ۹ تخت به بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی و یک بخش آی سی یوی جدید برای ارتقای توان درمانی شیروان افزوده شد.
    افزوده شدن یک بخشICUبه بیمارستان شیروان
  • تبلیغ هدفمند

    فرماندار شیروان گفت: ۹ تخت به بیمارستان تخصصی آیت الله هاشمی رفسنجانی و یک بخش آی سی یوی جدید برای ارتقای توان درمانی شیروان افزوده شد.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین امین رضا مرآتی، یکشنبه در نشستی با خبرنگاران شیروان، که با محوریت مبارزه با شیوع ویروس کرونا برگزار شد، اظهار داشت: یک سالن بحران نیز تجهیز و آماده سازی شده که در صورت افزایش شمار بیماران، ارائه برخی خدمات درمانی در آن به صورت بستری موقت قابل ارائه باشد.

    وی با اشاره به وضعیت نارنجی کرونایی این شهرستان و نیز کمبود نیروی انسانی در بخش درمان در آن، گفت: اینک تعداد نمونه گیری های کرونایی سرپایی در شیروان نسبت به مهرماه ۲ برابر شده است.

    نگرانی از شیوع کرونا در روستاها 

    مرآتی با بیان اینکه ۸۰ درصد ابتلای کرونا در این شهرستان مربوط به شهرها و ۲۰ درصد متعلق به روستاها است، افزود: نگران شیوع بیماری در مناطق روستایی هستیم زیرا اکنون با وجود داشتن ۲۰ درصد مبتلایان، ۳۰ درصد فوتی های شهرستان در روستاها اتفاق می افتد.

    نماینده عالی دولت در شیروان با اشاره به افزایش موارد فوتی های روستایی به دلیل مراجعه دیرهنگام برای تست کرونا، گفت: اکنون میانگین سن فوت شدگان در این شهرستان کاهش یافته و به ۶۳ سال رسیده و حتی شماری از دانش آموزان هم به کرونا مبتلا شده اند.

    وی از تشکیل ستاد کنترل بیماری در حوزه روستایی شهرستان خبر داد و گفت: این ستاد متشکل از بهورزان، اعضای شوراهای اسلامی و دهیاران، اوضاع را زیر نظر گرفته و با برگزار کنندگان مجالس خانگی و افراد بی توجه به پروتکل های بهداشتی برخورد قاطع خواهند داشت.

    همراهی کسبه مطلوب است

    فرماندار شیروان با قدردانی از کسبه این شهرستان به دلیل همراهی در کنترل و مبارزه با شیوع کرونا، گفت: کسبه به خوبی می دانند که در صورت قرمز شدن وضعیت کرونایی و تعطیلی واحدهای صنفی، زیان اقتصادی آن بیشتر از هر کسی متوجه آنان می شود و بر این اساس باید برای سلامت مردم و جلوگیری از خسارات اقتصادی باید پیشگام باشند.

    مرآتی،  ضریب استفاده مردم این شهرستان از ماسک را ۹۵ درصد عنوان کرد و گفت: در ۲ روز گذشته ۳۰ گزارش مردمی از تخلفات صورت گرفته دریافت شده است و اکنون پنج گروه نظارتی در سطح شهر در حال فعالیت هستند و یک گشت سیار نیز با اختیارات کامل انجام وظیفه می کنند و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۴۱۵۰۰۰۲ هم آماده دریافت گزارش تخلفات از سوی شهروندان است.

    گیم نت ها تعطیل شد

    مرآتی از تعطیل شدن گیم نت ها در این شهرستان از امروز خبر داد و گفت: در چند روز اخیر ۵۰ مورد بازدید از ادارات، ۴۶ مورد بازدید از بانک ها صورت گرفته و بیش از ۷ هزار تذکر به خودروهای متخلف از پروتکل ها و محدودیت ها داده شده و تعدادی از آنان برگشت به مبدا شده و شماری با اعمال قانون جریمه شده اند.

    فرماندار شیروان افزود: در بازرسی های صورت گرفته از صنوف نیز ۲۱ تخلف به دادگاه ارجاع شده، پنج مورد به تعزیرات معرفی شده و ۱۵ مورد نیز اخطاریه رسمی گرفته اند.

    شیروان به عنوان دومین شهر پرجمعیت خرسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

    استان خراسان شمالی از ابتدای مردادماه در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارد. 

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *