×
×

محدودیت یک هفته ای کرونادرگلستان

  • کد نوشته: 15741
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۰
  • ۰
  • تغییر چهره اغلب شهرهای گلستان پس از اجرای طرح محدودیت کرونا که تاکید بر منع فعالیت برخی اصناف و ممانعت از ترددهای بین شهری موجب سکوت معابرشهرها به امید خروج استان از وضعیت قرمز شیوع این بیماری است.
    محدودیت یک هفته ای کرونادرگلستان
  • تبلیغ هدفمند

    تغییر چهره اغلب شهرهای گلستان پس از اجرای طرح محدودیت کرونا که تاکید بر منع فعالیت برخی اصناف و ممانعت از ترددهای بین شهری موجب سکوت معابرشهرها به امید خروج استان از وضعیت قرمز شیوع این بیماری است.

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین؛ همراهی مردم گلستان همزمان با آغاز اعمال محدودیت ها موجب کنترل این بیماری تا حدودی شد اما در این بین برخی افراد نیز بودند که با قانون گریزی خطر جدی در مهار کرونا به شمار می روند که در این ارتباط لازم است نظارتی جدی بر عملکرد این گروه ها که سلامت مردم را به شوخی گرفتند انجام شود.

    خیابان های گرگان که تا چند وقت پیش مملو از جمعیت و تردد خودروهای مختلف بود در هفته ای که گذشت با اعمال محدودیت های صورت گرفته چهره ای جدیدی گرفته تا جای که آن خیابان های پر رفت و آمد جای خود را امروز به خیابان های خلوت داده است.

    هادی حق شناس استاندار گلستان در ستاد مقابله با کرونا با اشاره به میزان تردد صورت گرفته طی هفته گذشته در استان گفت : میزان تردد بین شهری و داخل شهرهای قرمز استان نسبت به هفته ماقبل آن از کاهش۴۰ درصدی برخوردار بوده است.

    مشاغل دارای ضرورت طبق اعلام ستاد مقابله با کرونا به روند فعالیت خود ادامه می دهند اما برخی اصناف که در فهرست ستاد مقابله با کرونا اجازه فعالیت نداشته روش دیگری را برای کاسبی پیدا کرده اند.

    در این بین برخی ها اصناف با کرکره های نیمه برافراشته اقدام به کاسبی نموده و اگر در این بین با مشاهده بازرسان، به سرعت اقدام به پائین کشیدن آن می کنند تا از دست جریمه و احتمالا پلمب خلاص شوند.

    برخی دیگر نیز روش متفاوتی تری را در پیش گرفته اند و آن هم توقف در مقابل درب محل کسب شان و در صورت مشاهده مشتری اقدام به باز نمودن محل کار خود و عرضه کالا درخواست شده را می کنند.

    عده ای دیگر نیز با تغییر ناچیز بر روی تابلو محل کسب خود و اضافه نمودن کلمه تعمیرات بر روی تابلو که عمدتا این افراد بیشتر از صنف موبایل فروشان می باشند آزادنه به فعالیت خود ادامه می دهند.

    کمبود برخی کالاهای اساسی نیز همچون مرغ، برخلاف اعلام صورت گرفته از سوی وزارت جهاد کشاورزی مبنی بر عرضه گسترده این ماده غذایی با قیمت مصوب کیلویی ۱۸۵۰۰ و بر خلاف برنامه صورت گرفته توسط مسئولین استانی موجب بوجود آمدن صف در برخی از مراکز توزیع کننده دولتی و موجب افزایش خطر شیوع در این شرایط گردیده است.

    علی الرغم اینکه استاندار گلستان در خبری گفته بود که قیمت نان تا پایان سال افزایش پیدا نخواهد کرد اما این عمل توسط برخی نانوایان به صورت کم نمودن از حجم نان اقدام به گران کردن این ماده غذایی نمودند که با توجه اجرای محدودیت های صورت گرفته در هفته های اخیر و افزایش بی رویه قیمت های سبد غذایی ، مردم برای سیر کردن شکمشان به سمت استفاده بیشتر از نان روی آورده اند و گاهاً نیز بخاطر اینکه کمتر از منزل بیرون بیایند اقدام به خرید نان به تعداد بیشتری می کنند که در این بین با عدم رعایت پروتکل های بهداشتی چه توسط شهروندان که فاصله فیزیکی را رعایت نمی کنند و چه نانواها که بدون استفاده از دستکش و یا کمک شاطر اقدام به فروش نان می کنند .

    و در این بین نیز برخی شهروندان برای قرار نگرفتن توی صف های طولانی نانوایی اقدام به پخت نان خانگی کرده اند که برای اینکار متقاضی خرید نان از نانواها هستند که با افزایش تقاضاها موجب تشکیل بازار سیاه و افزایش قیمت ناگهانی آن گردیده است.

    همزمانی اجرای طرح محدودیت کرونا با زمان کاشت گندم و جو و وجود برخی کمبود ها در حوزه تامین بذر گندم و یا کود شیمیایی سبب تجمع کشاورزان در مراکز خدمات کشاورزی گلستان به ویژه شهرهای غربی شد.

    از دست دادن فرصت شخم و شیار و کاشت بذر در هفته‌های اخیر ممکن است به قیمت چشم پوشی اجباری از کشت در فصل زراعی جاری منجر شده و خسارت زیادی را به بهره برداران تحمیل کند.

    کشاورزان گلستان به ویژه در کردکوی و بندرگز که بیشتر از بقیه نقاط استان با مشکل کمبود بذر مواجهند با وجود اطلاع از خطر تجمع در روزهای کرونایی، ساعت ها در مراکز خرید به انتظار دریافت بذر و کود ایستاده و خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ را به جان می خرند.

    سخت گیری در اجرای کامل طرح محدودیت کرونا، خیابان و معابر شهرهای قرمز را خالی از جمعیت کرده اما در شهرهای نارنجی و زرد، مجوز فعالیت به اصناف بیشتری داده شده و همین عامل موجب تردد بیشتر در خیابان ها، ازدحام در مراکز خرید و در نتیجه نگرانی از تبدیل وضعیت کرونای این شهرها به قرمز شده است.

    دکتر عبدالرضا فاضل ریس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت که با اجرای طرح محدودیت کرونا تعداد بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در شهرهای قرمز گلستان ثابت ماند اما شمار بیماران کرونایی گمیشان، بندرگز، علی‌آباد، کلاله و مراوه تپه نسبت به هفته ماقبل بیشتر شد.

    طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی گلستان چهار شهر گرگان، بندرترکمن، آق قلا و کلاله در وضعیت قرمز، رامیان در وضعیت زرد و باقی شهرستان های استان در وضعیت نارنجی و هشدار شیوع کرونا قرار دارند.

    از شنبه یکم آذر برای مهار کرونا محدودیت بیشتری از جمله ممنوعیت تردد، تعطیلی مشاغل غیر ضروری در شهرهای قرمز و نارنجی و حضور حداکثر یک سوم کارکنان ادارات اعمال شد.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *