×
×

استاندار سیستان‌ وبلوچستان
ازمهمترین پروژه‌های سیستان‌ وبلوچستان خط۴۰۰کیلوولت برق است

  • کد نوشته: 16170
  • ۱۳۹۹-۰۹-۱۴
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از ۱۵ پروژه صنعت برق سیستان ‌وبلوچستان اظهارداشت: امروز شاهد افتتاح پروژه های مهمی در صنعت برق کشور به ویژه در این استان بودیم که با صرف اعتباری حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
    ازمهمترین پروژه‌های سیستان‌ وبلوچستان خط۴۰۰کیلوولت برق است
  • تبلیغ هدفمند

    استاندار سیستان‌ وبلوچستان گفت: خط ۴۰۰ کیلوولت زاهدان- بم یکی از مهمترین پروژه‌های بهره‌برداری شده امروز در استان است که باعث تکمیل رینگ ۴۰۰ کیلوولت شرق کشور و بهبود پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق در این استان شده است.

    ازمهمترین پروژه‌های سیستان‌ وبلوچستان خط۴۰۰کیلوولت برق است

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا احمدعلی موهبتی روز پنجشنبه در حاشیه بهره‌برداری از ۱۵ پروژه صنعت برق سیستان ‌وبلوچستان اظهارداشت: امروز شاهد افتتاح پروژه های مهمی در صنعت برق کشور به ویژه در این استان بودیم که با صرف اعتباری حدود یکهزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

    وی افزود: مهمترین آنها پروژه خط ۴۰۰ کیلوولت بم- زاهدان است، نمونه این خط قبلا از خراسان جنوبی به سیستان‌وبلوچستان متصل بوده و امروز از مسیر کرمان نیز وصل شد.
    استاندار سیستان‌وبلوچستان تصریح کرد: درآینده این خط ۴۰۰ کیلوولت از زاهدان تا چابهار ادامه خواهد داشت و به استان هرمزگان متصل و باعث ثبات صنعت برق در استان خواهد شد.
     
    وی خاطرنشان‌کرد: مصرف برق سیستان‌وبلوچستان در پیک بار یکهزارو ۶۰۰مگابایت است که یکهزار و ۵۰ مگابایت آن در استان تولید و ۱۵۰ مگابایت نیز به افغانستان و پاکستان صادر می‌شود.
    موهبتی افزود: با اتصال به خط ۴۰۰ کیلو ولت بسیاری از مشکلات سیستان‌وبلوچستان مرتفع و پایداری و قابلیت اطمینان شبکه برق در استان ایجاد می‌شود.
     وی بیان کرد: نیروگاه‌های کوچک مقیاس سراوان و ایرانشهر که امروز به بهره‌برداری رسید و نیروگاه‌های بخش خصوصی و همچنین ۲ نیروگاه بزرگ ۵۰۰ مگابایتی در زاهدان که هم به کمک بخش خصوصی و هم با کمک دولت باید انجام شود از اقدامات دیگربرای توسعه صنعت برق سیستان‌وبلوچستان است.

    استاندارسیستان‌وبلوچستان در خصوص نیروگاه‌های بادی منطقه میل نادر سیستان خاطرنشان کرد: مجوزهایی برای ایجاد نیروگاه بادی در میل نادر صادر شده ولی به دلیل نبود زیرساخت‌های مورد نیاز در گذشته امکان فعالیت بخش خصوصی فراهم نبوده است.
     وی ادامه داد: در این مزرعه‌ یکهزار مگاواتی که طراحی شده، با انتقال خط ۴۰۰ کیلو ولت و راه اندازی اولین فاز از نیروگاه ۵۰ مگاواتی مپنا، زیرساخت‌های مناسب برای فعالیت بخش خصوصی در منطقه میل نادر ایجاد می‌شود.

    موهبتی با بیان اینکه سیستان‌وبلوچستان استعداد ایجاد نیروگاه‌های بادی و استفاده از برق خورشیدی را دارد بیان کرد: این استان تونل‌های بادی خوبی دارد که بخشی از آن در حوزه میل نادر و منطقه سیستان و بخشی از آن در جنوب منطقه درحوزه دلگان و لاشار است.
     وی تصریح کرد: هم‌اینک یک نیروگاه ۱۰ مگاواتی برق خورشیدی در منطقه به بهره‌برداری رسیده و بخش خصوصی در این حوزه ورود پیدا کرده است.
    استاندارسیستان‌وبلوچستان خاطرنشان کرد:  هم‌اینک ۲ کشور افغانستان و پاکستان نیازمند برق تولید شده از ایران هستند که قطعاً بخش خصوصی می‌تواند تولید مطلوب داشته باشد و با استفاده از زیرساخت‌های موجود و ۱۰ نقطه ای که اکنون برق به این کشورها صادر می‌شود به افغانستان و پاکستان برق صادر کنند.‌

    به گزارش ایرنا ۱۵ پروژه صنعت برق سیستان و بلوچستان روز پنجشنبه در ارتباط ویدئو کنفرانس رییس جمهوری و وزیر نیرو و با حضور معاون وزیر نیرو و استاندار این استان به صورت متمرکز از زاهدان افتتاح شد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *