×
×

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه
اجرایی شدن طرح جهش تولیددر۱۷۶هزارهکتارازاراضی دیم کرمانشاه

  • کد نوشته: 17650
  • ۱۳۹۹-۰۹-۲۹
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین سید افشین صفوی افزود: براساس تفاهم نامه‌ای که بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده و با برنامه ریزی صورت گرفته دیم زارهای کرمانشاه زیر حمایت‌های این تفاهم نامه با رعایت اصول به زراعی و به نژادی و بیمه به افزایش تولید خواهند رسید.
    اجرایی شدن طرح جهش تولیددر۱۷۶هزارهکتارازاراضی دیم کرمانشاه
  • تبلیغ هدفمند

    معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه طرح جهش تولید در سطح ۱۷۶ هزار هکتار از اراضی دیم استان اجرایی می‌شود، گفت: تاکنون ۱۲ هزار نفر از کشاورزان برای انجام این طرح اعلام آمادگی کرده‌اند.

    اجرایی شدن طرح جهش تولیددر۱۷۶هزارهکتارازاراضی دیم کرمانشاه

    اجرایی شدن طرح جهش تولیددر۱۷۶هزارهکتارازاراضی دیم کرمانشاه
    اجرایی شدن طرح جهش تولیددر۱۷۶هزارهکتارازاراضی دیم کرمانشاه

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین سید افشین صفوی افزود: براساس تفاهم نامه‌ای که بین ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، بانک کشاورزی و وزارت جهاد کشاورزی منعقد شده و با برنامه ریزی صورت گرفته دیم زارهای کرمانشاه زیر حمایت‌های این تفاهم نامه با رعایت اصول به زراعی و به نژادی و بیمه به افزایش تولید خواهند رسید.

    وی گفت: در این طرح با حمایت‌های مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) یارانه‌ای برای تهیه کودهای شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی به دیم کاران پرداخت می‌شود.

    صفوی اصافه کرد: یکی از نکات مثبت طرح، بیمه ویژه‌ای است که برای آن در نظر گرفته شده است، در این طرح محصولات گندم، جو، نخود و علوفه توسط صندوق بیمه بانک کشاورزی با پرداخت مبلغ ۹ هزار و ۱۰۰ تومان توسط کشاورران دیم کار به ازای هر هکتار بیمه می‌شوند، هزینه واقعی حق بیمه ۳۵ هزار و ۱۰۰ تومان است که با حمایت‌های مالی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، به ۹ هزار و ۱۰۰ تومان کاهش داده شده است.

    معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی کرمانشاه افزود: علاوه بر رعایت اصول به‌زراعی و به‌نژادی، دستیابی به حداکثر تولید در دیم زارهای استان به بارش‌های آخر فصل در اردیبهشت ماه بستگی دارد و همین امر موجب شده که تولید در دیمزارها دارای ریسک بالایی باشد.

    صفوی تاکید کرد که انجام بیمه می‌تواند این اطمینان خاطر را به زارعین دیم کار دهد که در صورت حادث شدن خسارت خشکسالی، بخشی از خسارات وارده توسط صندوق بیمه جبران شود.

    وی گفت: ۲۵ مرکز بیمه و ۶۴ مرکز خدمات کشاورزی غیردولتی به منظور صدور بیمه برای زارعین آمادگی دارند.
    وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا گفت: به منظور جلوگیری از مراجعه کشاورزان به مراکز بیمه‌ محصولات، احتیاجی به حضور فیزیکی نبوده و از آنجا که شماره تلفن کشاورزان زیرپوشش در اختیار صندوق بیمه قرار داده شده از طریق تماس تلفنی با این افراد بدون مراجعه حضوری مزارعشان بیمه می‌شود. ‌ 

    کرمانشاه قطب کشاورزی غرب کشور

    به گزارش ایرنا؛ کشاورزی محور توسعه پایدار کرمانشاه و یکی از بخش‌های مهم این استان مرزی و چهارفصل است که با تولید بیش از چهار میلیون و ۵۷۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی علاوه بر تامین نیازهای غذایی داخل استان، بخش زیادی از نیازهای کشور را نیز تامین و تضمین می‌کند.
    کرمانشاه استانی پهناور در غرب ایران با ۲۵ هزار کیلومتر مربع مساحت، یکی از استان‌های مهم از حیث کشاورزی و منابع طبیعی محسوب می‌شود به طوریکه ۷۰ درصد مساحت استان را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل داده است.
    همچنین بیش از ۹۵۰ هزار هکتار زمین کشاورزی در استان کرمانشاه وجود دارد که سالانه چهار میلیون و ۵۷۵ هزار و ۸۱۴ تن انواع محصولات زراعی، باغی، دامی و شیلات و آبزیان در استان تولید می‌شود.
    داشتن ۱۱ اقلیم آب و هوایی، بارش های ۲ برابری نسبت به میانگین کشوری، چهار فصل بودن و تولید بیش از ۹۸ درصد محصولات زراعی و باغی در استان از جمله ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی استان کرمانشاه است که از این ظرفیت برای رفع بیکاری و ایجاد اشتغال، افزایش درآمد کشاورزان و رونق اقتصادی استان استفاده کرد.
    از مجموع جمعیت استان حدود ۱۲۵ هزار بهره‌بردار در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند.
    استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *