×
×

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین
ناتوانی معلمی که باقرآن همنشین نیست

  • کد نوشته: 17869
  • ۱۳۹۹-۱۰-۰۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در ارتباط زنده تصویری با فرهنگیان استان قزوین اظهار داشت: قرآن و عترت همه سرمایه ما و میراث انبیا است که توسط خاتم الانبیا به دست مسلمانان رسیده است و همانگونه که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند بین قرآن و اهل بیت هیچ زمانی جدایی به وجود نمی‌آید.
    ناتوانی معلمی که باقرآن همنشین نیست
  • تبلیغ هدفمند

    نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: معلمی که با قرآن همنشین نیست، نمی‌تواند کار تربیتی کند و معلمان باید اصل توجه به کلام وحی را جزو اولویت های خود قرار دهند.

    ناتوانی معلمی که باقرآن همنشین نیست

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه در ارتباط زنده تصویری با فرهنگیان استان قزوین اظهار داشت: قرآن و عترت همه سرمایه ما و میراث انبیا است که توسط خاتم الانبیا به دست مسلمانان رسیده است و همانگونه که پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمودند بین قرآن و اهل بیت هیچ زمانی جدایی به وجود نمی‌آید.

    وی ادامه داد: زمانی که اسمی از درس، مدرسه، تدریس، اندیشه، فکر، سیره و سبک مطرح می‌شود باید بتوان از قرآن کریم استفاده کرده و براساس این این آیات الهی مسیر زندگی خود را تعیین کنیم.

    نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: همه فرقه های اسلامی اولین آیات نازل شده قرآنی را مربوط به سوره علق می‌دانند که حرف از نظام آموزشی زده است و مخاطب آن تمام انسان‌ها هستند و مدیر این نظام آموزشی هم خدای متعال و موضوع درسی آن نیز کرامت انسانی است.

    آیت الله عابدینی گفت: انسان طبیعت بی‌جانی نیست که به قول برخی منکران خدا بر اثر اتفاق و حوادث به وجود آمده باشد و خالق و هدفی نداشته باشد بلکه جهان و انسان خالق دارد و همه ما دارای شرافت مخلوقی هستیم. 

    وی تصریح کرد: انسان به عنوان شاگرد مکتب هستی باید متوجه باشد که چگونه و طی چه مراحلی تبدیل به یک معلم شده و دارای اندیشه حکیمانه شده است، خداوند می‌فرماید که من اکرم هستم و بندگان را از جنس کرامت آفریده ام بنابراین انسان‌ها هرجا هستند باید به کرامت بازگردند.

    امام جمعه قزوین اذعان کرد: در کرامت هم ما باید خدایی شویم، برای حرکت در جاده و زندگی و اخلاق و سبک زندگی کریمانه باید اهل بندگی خدا باشیم، زیرا خداوند بندگانش را برای عبادت آفریده تا با این عبادت روح تقوا در انسان‌ها جان بگیرد و نور تقوا در آنها روشن شده و توانمندی‌های تقوایی در وجود انسان‌ها پیدا شود و استعدادهای درونی ما به شکوفایی برسد.

    نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: خدای متعال راه بندگی را بازگذاشته است و در آن هیچ جبری نیست تا هرکسی با اختیار خود در این وادی قدم بگذارد و زمانی که انسان به تقوا می‌رسد خدا می‌فرماید هرکس باتقواتر است نزد ما عزیزتر است و جاده کرامت از مسیر ایمان و تقوا می‌گذرد.

    وی بیان کرد: انسان با دستیابی به کرامت، شجاعت، عدالت، سخاوت، عفاف و همه فضایل اخلاقی و انسانی دست پیدا می‌کند و در واقع کرامت، ام الفضائل ملکات اخلاقی است.

    عالم مدرسه و قران کتاب آموزشی آن است

    آیت الله عابدینی یادآور شد: این عالم مدرسه است و مدرسه نیازمند کتاب و آموزش است و قرآن کریم کتاب آموزشی این مدرسه است که خدای اکرم برای رفع نیازهای ما و دستیابی به کرامت نازل کرده است و هر آیه آن آرمان‌های الهی را برای ما بیان و تبیین می‌کند و ما را در جریان نیازهای واقعی انسان قرار داده و از آسیب‌های خطرساز دور می‌کند.

    امام جمعه قزوین افزود: افرادی که با اغراض دنیوی و شرک و آلودگی به گناهان به قرآن مراجعه می‌کنند قرآن دست رد به سینه آنها می‌زند، زیرا آنها نامحرم هستند و در دوره‌های مختلف افرادی بوده اند که محافل قرآنی برپا کرده بودند اما پیام‌های قرآنی و سیره اهل بیت را متوجه نبودند بنابراین حتی یک آیه از قرآن روزیِ دل‌های این افراد نشده است.

    نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه رسول اکرم به ما فرمودند که جان شما با قرآن است و قرآن را امام و رهبر خود بدانید، اذعان کرد:  اگر گرفتاری‌ها آنچنان بر شما فشار آورد و فتنه‌ها شما را احاطه کرد که روز شما سیاه شد به قرآن پناه ببرید و هرکس قرآن را امام خود قرار دهد قرآن کریم او را تا بلندترین قله‌های سعادت و بهشت رهبری می‌کند و هرکس قرآن را پشت سر خود قرار دهد این کتاب الهی او را به سمت جهنم سوق می‌دهد.

    آیت الله عابدینی در ادامه بیان کرد: خدای متعال می‌خواهد که ما با قرآنش رفاقت کنیم، اینطور نباشد که فقط وقتی کسی از دنیا رفت برایش قرآن بخوانیم یا برای استخاره به قرآن مراجعه کنیم چراکه  خدای متعال می‌خواهد ما با قرآن نفس بکشیم.

    وی ادامه داد: قرآن کریم نفس و جان ماست و بدون قرآن ما مرده متحرک هستیم، مومن را باید با ۲ علامت شناخت نخست اینکه با ذکر خدا دلش بلرزد و دوم اینکه زمانی که آیات قرآن بر او تلاوت می‌شود متاثر شده و آیات بر عمق وجودش می‌نشیند و جان می‌گیرد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *