×
×

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان
حمایت ازواحدهای گیاهان دارویی درکردستان

  • کد نوشته: 18953
  • ۱۳۹۹-۱۰-۱۱
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، خالد جعفری روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی گیاهان دارویی کردستان اظهار داشت: سال‌ها پیگیر طرحی برای حمایت از گونه های گیاهان دارویی هستیم و از حدود ۱۸ سال قبل بحث‌هایی مطرح شد تا اینکه امسال به این کارگروه رسید.
    حمایت ازواحدهای گیاهان دارویی درکردستان
  • تبلیغ هدفمند

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: از واحدهای گیاهان دارویی که بصورت زنجیره‌وار در استان فعالیت کنند، حمایت شده و در اولویت قرار می‌گیرند.

    حمایت ازواحدهای گیاهان دارویی درکردستان

    حمایت ازواحدهای گیاهان دارویی درکردستان
    حمایت ازواحدهای گیاهان دارویی درکردستان

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین به نقل از ایرنا، خالد جعفری روز چهارشنبه در نشست کارگروه تخصصی گیاهان دارویی کردستان اظهار داشت: سال‌ها پیگیر طرحی برای حمایت از گونه های گیاهان دارویی هستیم و از حدود ۱۸ سال قبل بحث‌هایی مطرح شد تا اینکه امسال به این کارگروه رسید.

    وی با بیان اینکه کلکسیون و باغ موزه گیاهان دارویی استان در دست آماده سازی برای اجرا است، افزود: بنیاد نخبگان و دانشگاه کردستان ۲ دستگاه معرفی شده برای اجرای این طرح هستند که به دلیل برخورداری از سرمایه علمی، انسانی و زیرساخت‌های اداری و قانونی توان ویژه‌ای دارند.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: در باغ ژاله و روستای گریزه ۱۰۰ هکتار زمین از سال‌های گذشته برای امور تحقیقاتی پیش‌بینی شده بود و امروز به اشکال مختلف از آن استفاده می‌شود.

    جعفری با تاکید بر اینکه توقعات برای انجام کار باید منطقی‌تر شود افزود: کلکسیون گیاهان دارویی به مساحت نیم هکتار و باغ گیاه‌شناسی از ظرفیت‌های مهمی است که باید تامین اعتبار و عملی شود.

    وی یادآور شد: در این زمینه، تنها اعتبار کفایت ندارد و باید با توان علمی مجموعه پیش رفت و با وجود ظرفیت علمی توانمند در استان، حرکت در مسیر اشتباه، پذیرفتنی نیست.

    معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اضافه کرد: باید به این طرح بعنوان یک کار ریشه‌ای که اثرات اقتصادی کوتاه مدت و بلند مدتی را می‌تواند ارائه دهد، نگاه کرد.


    ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای طرح‌های گیاهان دارویی
    رییس بنیاد نخبگان کردستان هم در این نشست گفت: یکی از دغدغه‌های این بنیاد حمایت از گونه‌های گیاهی در معرض خطر انقراض بود که سال گذشته در ستاد اقتصاد مقاومتی مطرح به عنوان یکی از طرح‌های مهم در این زمینه پذیرفته شد.

    امیرعلی صادقی با بیان اینکه در زمینه کشت موسیر توانسته‌ایم این طرح را عملی و به توسعه تولید این گونه کمک کنیم. افزود: ایجاد کلکسیون گیاهان دارویی، پارک وباغ موزه گیاهان دارویی  و کشت موسیر سه طرحی بود که در ستاد اقتصاد مقاومتی تصویب و به اجرا درآمد.

    وی از اختصاص ۳۰۰ میلیون اعتبار برای اجرای طرح کلکسیون و باغ موزه گیاهان دارویی خبر داد و اضافه کرد:: این پارک ، مردم و گردشگران  را با گیاهان دارویی و خواص آن آشنا می‌کند .

    رییس بنیاد نخبگان کردستان با بیان اینکه موسیر یکی از گونه‌های گیاهی در حال انقراض است که با توجه به قیمت بالای آن، مردم بدون هیچ دانش و مهارتی آن را از مراتع جمع‌آوری می‌کنند افزود: این درحالی است که پیازچه موسیر حدود سه سال زمان نیاز دارد که دوباره رشد کند.

    صادقی کشت موسیر را را کشتی کم آب با صرفه اقتصادی بالا اعلام کرد و افزود: یکسری از فارغ التحصیلان کردستانی شرکتی ایجاد کرده و از افرادی که موسیر کشت می‌کنند حمایت کرده و بذر در اختیار آنها قرار می‌دهند و به آنها آموزش کاشت داشت و برداشت می‌دهند و در نهایت بصورت تضمیمی محصول بدست آمده را خریداری می کنند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *