×
×

سرپرست هیات کوهنوردی خراسان شمالی
نبودحتی کوچکترین امکانات ورزشی باوجودبیشترین مدال

  • کد نوشته: 20877
  • ۱۳۹۹-۱۰-۲۸
  • ۰
  • به گزارش بازار کسب کار آنلاین افسانه حسامی فر اظهار داشت: از مهمترین قله های که کوهنوردان خراسان شمالی به آن صعود کرده اند دماوند، سبلان، علم کوه و گاوکشان در استان گلستان بوده که امسال به آن صعود داشته اند .
    نبودحتی کوچکترین امکانات ورزشی باوجودبیشترین مدال
  • تبلیغ هدفمند

    سرپرست هیات کوهنوردی خراسان شمالی در خصوص جزئیات این خبر گفت: این هیات ورزشی به بیش از ۶۰ قله مرتفع کشور طی۹ ماهه سالجاری صعود داشته است.

    نبودحتی کوچکترین امکانات ورزشی باوجودبیشترین مدال

    نبودحتی کوچکترین امکانات ورزشی باوجودبیشترین مدال
    نبودحتی کوچکترین امکانات ورزشی باوجودبیشترین مدال

    به گزارش بازار کسب کار آنلاین افسانه حسامی فر اظهار داشت: از مهمترین قله های که کوهنوردان خراسان شمالی به آن صعود کرده اند دماوند، سبلان، علم کوه و گاوکشان در استان گلستان بوده که  امسال به آن صعود داشته اند .

    وی با اشاره به برگزاری۲۵ دوره آموزشی برای کوهنوردان قبل از تشدید محدودیت های کرونایی، افزود: کلاس های آموزشی فوق برای ۲۷۰ ورزشکار در رشته های سنگ نوردی، صخره نوردی و قطب نما با ظرفیت محدود و رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار شده است.

    حسامی فر در ادامه افزود: هم اکنون نیز با همکاری هلال احمر استان دوره سوم کلاسهای آموزشی امداد و نجات برای کوهنوردان در حال برگزاری است.

    وی در ادامه با بیان اینکه بیشترین نشان را در میان هیات های ورزشی توسط هیات کوهنوردی استان، بوده یادآور شد: چهار نشان طلای مسابقات کشوری در رشته های بولدرینگ و سرعت از آن امین توکلی نسب، کوهنورد استان است.

    وی با اشاره به وجود ۳۵ مربی آقا و خانم در این رشته ورزشی خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از هزار و ۶۰۰ کوهنورد استان به طور ساماندهی شده در رشته های کوهپیمایی، صعودهای ورزشی و سنگ طبیعت فعالیت می کنند.

    وی در پایان ضمن اشاره به صعود حسین بهمنیاراولین ایرانی و کوهنورد که به قله «کی ۲» واقع در پاکستان را از دیگر افتخارات دانست و گفت: این در شرایطی است که علی رغم کسب مدال ها و افتخارات مختلفی کوهنوردان استان داشته اند اما از بسیاری امکانات همچون دیواره سرعت و درای تولینگ در خراسان شمالی محروم هستند. 

    گفتنی است در حال حاضر بیش از ۱۶۰۰کوهنورد زن و مرد اکنون به صورت حرفه ای و سازمان یافته در هیات کوهنوردی خراسان شمالی عضویت دارند.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *