×
×

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان
تلاش، حفظ اشتغال موجود است

  • کد نوشته: 2679
  • ۱۳۹۹-۰۲-۰۹
  • ۰
  • مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۶ هزار گلستانی در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که پس از بررسی انجام ۱۳ هزار و ۵۱۹ نفر شرایط دریافت بیمه بیکاری را دارند، تصریح کرد: اولویت اصلی ما در سال جدید حفظ اشتغال موجود است. به زودی این مقرری به واجدین شرایط پرداخت خواهد شد.
    تلاش، حفظ اشتغال موجود است
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت که از زمان شیوع کرونا تاکنون بیش از ۱۶ هزار گلستانی در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند که پس از بررسی انجام ۱۳ هزار و ۵۱۹ نفر شرایط دریافت بیمه بیکاری را دارند، تصریح کرد: اولویت اصلی ما در سال جدید حفظ اشتغال موجود است. به زودی این مقرری به واجدین شرایط پرداخت خواهد شد.

    سعید مازندرانی در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگربه خبرنگاران گفت: علاوه بر کارگران، بنگاه‌های کوچک اقتصادی و کارفرمایانی که بر اثر تبعات ناشی از شیوع این ویروس منجر به خسارت شدند به ازای هر نیروی مشغول به کار ۱۲۰ تا ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات ۱۲ درصدی با بازپرداخت ۲۴ ماهه دریافت خواهند کرد.

    وی با بیان اینکه: حوزه تولید و کارگری گلستان با توجه به اقدامات پیشگیرانه، کمترین آسیب را از شیوع کرونا دیده است و در نتیجه این اقدامات مانع از تعطیلی واحد تولیدی شدیم.

    وی در ادامه افزود: متقاضیان بیمه بیکاری در گلستان به دلیل تعطیلی کوتاه مدت و موقت کارگاه های تولیدی خود متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری شدند.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به خدمت رسانی ۲ مرکز درمانی تامین اجتماعی به بیماران کرونایی گفت: از زمان شیوع این کووید-۱۹ تاکنون تعداد ۴۰ نفر از پرسنل این بیمارستان ها که شامل پرستاران، پزشکان و نیروهای خدماتی به ویروس کرونا مبتلا شدند.

    مازندرانی با تاکید بر حفظ اشتغال گلستان در زمان شیوع این ویروس گفت: قبل از اسفند سال ۹۸، شکایت کارگران از کارفرمایان در گلستان نسبت به مدت مشابه سال ۹۷ روند کاهشی داشت اما پس از شیوع ویروس و بحرانی شدن وضعیت جامعه و با تعطیلی موقت کارگاه ها و واحدهای تولیدی، با افزایش ۵ درصدی آمار شکایت ها روبررو شدیم.

    وی با اعلام نرخ ۱۱.۹ درصدی بیکاری گلستان در زمستان سال ۱۳۹۸ گفت: در استان گلستان ۲۶۱ هزار نفر بیمه‌شده تامین اجتماعی داریم که در این بین ۷۰ الی ۸۰ هزار نفر بیکار وجود دارد که نسبت به پائیز یک درصد روند کاهشی در امر بیکاری را شاهد بودیم .

    مازندرانی همچنین از دست دادن ۲۱ کارگر حین انجام کار در سال گذشته گفت که متاسفانه هم اکنون در کنار ما نیستند و این امر موجب تاسف همگان گردید و باید برای جلوگیری از این حوادث با ایجاد قالب های ایمنی باعث جلوگیری از ایجاد حوادث دلخراش شویم.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در ادامه افزود: سیل سال گذشته منجربه بیکاری دو هزار و ۵۰۰ نفر در گلستان به مدت ۶ ماه شد که با پرداخت بیمه بیکاری به آنها موجب جبران خسارت های وارده به قشر کارگر شدیم.

    مازندرانی با اشاره به مشارکت کارخانه ها و واحدهای تولید ماسک در استان گفت: به واحدهای تولیدی نوپا که در شرایط کرونا اقدام به تولید ماسک و تجهیزات بهداشتی کردند اعتبارات ۵ میلیارد ریالی با تسهیلات سرمایه در گردش و با نرخ ۱۴ درصد با بازپرداخت ۲ ساله ارائه خواهد شد.

    مازندرانی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۴۵۸ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال روستایی پرداخت و برای هفت هزار نفر در استان فرصت شغلی ایجاد شد.

    وی افزود: کارورزانی که مدت آموزش خود را در بنگاه های اقتصادی به پایان رساندن به مدت ۲ سال تحت پوشش بیمه از سوی دولت هستند و می توانند در این دوران کرونای نیز همانند سایر کارگران از بیمه بیکاری برخوردار شوند و با مراجعه به سامانه بیمه اقدام به ثبت و تکمیل اطلاعات خود کنند .

    اما کسانی که هنوز در حال گذراندن دوره کاروزی خود هستند باید منتظر تصمیم کارگروه اشتغال باشند چرا که تصمیمی برای این گروه تا کنون اتخاذ نگردیده است.

    ویروس کرونا نخستین‌بار در دسامبر ۲۰۱۹ میلادی مصادف با آذر و دی سال ۱۳۹۸ در ووهان چین شناسایی شد و با سرایت به بیشتر نقاط دنیا سازمان بهداشت جهانی را بر آن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند؛ اکنون بیش از ۲ میلیون و ۸۳۰ هزار نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند و ۱۹۷ هزار و ۲۴۶ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

    همزمان با هفته کار و کارگر ۴۱ برنامه شاخص برگزار خواهد شد.

    منبع: بازار کسب و کار پارس
    برچسب ها

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *