×
×

مدیر پایانه‌مرزی اینچه برون در استان‌گلستان
تونل(داکت) ضدعفونی در پایانه مرزی اینچه برون احداث شد

  • کد نوشته: 3280
  • ۱۳۹۹-۰۳-۰۶
  • ۰
  • مدیر پایانه‌مرزی اینچه برون در استان‌گلستان از احداث داکت(تونل)ضدعفونی در نقطه صفر مرزی گلستان با کشور ترکمنستان خبرداد و گفت: این تونل برای ضدعفونی محمولات و ناوگان ورودی و خروجی به استان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و عوامل بیولوژیک بیماریزا احداث شده است.
    تونل(داکت) ضدعفونی در پایانه مرزی اینچه برون احداث شد
  • تبلیغ هدفمند

    مدیر پایانه‌مرزی اینچه برون در استان‌گلستان از احداث داکت(تونل)ضدعفونی در نقطه صفر مرزی گلستان با کشور ترکمنستان خبرداد و گفت: این تونل برای ضدعفونی محمولات و ناوگان ورودی و خروجی به استان و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا و عوامل بیولوژیک بیماریزا احداث شده است.

    “محسن عامریون” گفت: این تونل(داکت)دارای ۲۰ متر طول، ۵ متر عرض و ۵ متر ارتفاع است که طبق توافق با طرف ترکمنستانی در مرز اینچه برون احداث شده تا کامیون های ورودی و خروجی به استان را ضدعفونی و گند زدایی کند.

    وی، هزینه احداث این تونل را حدود ۲۰۰ میلیون تومان و از محل منابع بخش خصوصی اعلام کرد و گفت: در حال حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا ترددی در مرز اینچه برون نداریم اما بزودی شاهد بازگشایی مرز و برقراری تبادلات اقتصادی خواهیم بود.

    سالانه حدود ۲۰ هزار تردد (ورود و خروج) از مرز اینچه برون انجام می شود که حجم عمده تبادلات با کشور ترکمنستان و تعدادی با کشور قزاقستان می باشد.

    پایانه مرزی اینچه برون با حدود ۴۹ هکتار وسعت، تنها مرز رسمی کشور در استان گلستان بین ایران و ترکمنستان است که بخشی از مراودات اقتصادی اجتماعی بین دو کشور از طریق آن انجام می شود و ۵۵ کیلومتر تا آق‌قلا و ۷۵ کیلومتر تا گرگان مرکز استان فاصله دارد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *