×
×

رییس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی
دانش آموزان بازمانده ازتحصیل راهی کلاس می‌شوند

  • کد نوشته: 7058
  • ۱۳۹۹-۰۵-۳۰
  • ۰
  • رییس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اجرای طرح آبا(آشتی با آموزش) در خراسان شمالی خبر داد و گفت: این طرح در فاز اول ، دانش آموزان بازمانده از تحصیل سه شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.
    دانش آموزان بازمانده ازتحصیل راهی کلاس می‌شوند
  • تبلیغ هدفمند

    رییس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی از اجرای طرح آبا(آشتی با آموزش) در خراسان شمالی خبر داد و گفت: این طرح در فاز اول ، دانش آموزان بازمانده از تحصیل سه شهرستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

    مسعود عزیزی روز پنجشنبه اظهار داشت: در  این طرح، ابتدا دانش آموزان رده متوسطه اول و دوم که به هر دلیل ، تحصیل را رها کرده و یا از حضور در کلاس های درس جا مانده اند، با کمک خیران، از خدمات آموزش بهره مند می شوند. 

    وی افزود: محصلین بازمانده از درس کمتر از ۱۸ سال، با یاری و حمایت خیران، تحت پوشش آموزش قرار می گیرند و خیری از بیرون استان، تامین تجهیزات مورد نیاز برای اجرای این طرح را متعهد شده است. 

    دانش آموزان بازمانده ازتحصیل راهی کلاس می‌شوند
    دانش آموزان بازمانده ازتحصیل راهی کلاس می‌شوند

    عزیزی ادامه داد: ۹۵۸ دانش آموز پسر و۴۷۳ دانش آموز دختر در بجنورد، ۳۳۲ دختر و ۶۸۷ پسر در شیروان و ۲۲۰ دختر و ۵۰۰ نفر پسر از مزایای این طرح بهره مند خواهند شد. 

    وی اظهار داشت: در این طرح، دانش آموزان در روستاها و یا سایر مناطق، از راه دور آموزش می بینند، امکانات مورد نیاز در این طرح، یک اتاق و تجهیزات مثل تلویزیون، لپ تاپ و یا تبلت است که خَیر، تامین این تجهیزات را متعهد شده است.

    عزیزی گفت: دانش آموزان از با آموزش از راه دور، محتواها را دریافت کرده و پنجشنبه های هر هفته به صورت حضوری برای رفع اشکال از خدمت مشاور بهره مند می شوند که هزینه های مشاور هم توسط خیر، تامین می شود.

    رییس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی اظهار داشت: در این طرح دانش آموزان به صورت انفرادی و یا گروهی، می توانند با تشکیل کلاس از خدمات آموزشی بهره مند شوند.

    وی گفت: طرح آبا قرار بود در وهله نخست شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان را پوشش دهد، کارها برای انجام این طرح، در شهرستان های بجنورد و شیروان به خوبی پیش رفت اما در شهرستان مانه و سملقان کند بود بر این اساس شهرستان راز و جرگلان جایگزین شهرستان مانه و سملقان شد. 

    رییس اداره مشارکت های مردمی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی درباره مشکلات این طرح افزود: شماری از دانش آموزان به علت اشتغال به کار از تحصیل جا مانده اند که در این زمینه، سعی کردیم تا خیران استان در تامین کمک های مالی، مشارکت کنند.

    بر اساس این گزارش بیشترین جا مانده گان از درس استان، به ترتیب مرتبط به شهرستان های بجنورد، شیروان، مانه و سملقان، راز و جرگلان و اسفراین است.  

    ۱۸۰ هزار دانش آموز سال تحصیلی را در ۲ هزار مدرسه استان و با حضور و آموزش ۱۴ هزار معلم شروع خواهند کرد.

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *