×
×

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی
نام‌نویسی ۳۰۰ هیات مذهبی خراسان شمالی در سامانه بیرق

  • کد نوشته: 7108
  • ۱۳۹۹-۰۵-۳۰
  • ۰
  • مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ هیات مذهبی استان برای دریافت مجوز عزاداری ایام محرم، در سامانه بیرق نامنویسی کرده‌اند.
    نام‌نویسی ۳۰۰ هیات مذهبی خراسان شمالی در سامانه بیرق
  • تبلیغ هدفمند

    مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: ۳۰۰ هیات مذهبی استان برای دریافت مجوز عزاداری ایام محرم، در سامانه بیرق نامنویسی کرده‌اند.

    حجت الاسلام علی خادمی با بیان اینکه عزاداری‌ها امسال در فضای باز و با رعایت همه پروتکل های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار خواهد شد، اظهار داشت: عزاداری در مکان‌های مسقف ممنوع بوده و از هیات ها خواسته شده تا مراسم‌های سوگواری را به فضای باز منتقل کنند.

    وی افزود: در فضاهای مسقف تنها فعالیت های کوتاه و کنترل شده تر نظیر مراسم روضه خوانی، بین ۲ نماز توسط ۲۰۰ روحانی مستقر در مساجد روستایی و شهری استان برگزار خواهد شد.

    حجت الاسلام خادمی با اشاره به نحوه نظارت سازمان تبلیغات بر عملکرد هیات های مذهبی اشاره کرد و افزود: نظارت بر عملکرد هیات ها در ایام محرم به خصوص در دهه اول از طریق گروه های نظارتی متشکل از روحانیون و کارشناسان بهداشت به طور شبانه روزی انجام خواهد شد.
    مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به نظارت ۱۲ گروه بازرسی بر عملکرد هیات های مذهبی در بجنورد افزود: ۱۶ کانون فرهنگی نیز بر عملکرد هیات های مذهبی در مناطق حاشیه ای شهرستان نظارت خواهند داشت.

    وی با بیان اینکه به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، اعزام مبلغ دینی به مناطق مختلف استان به شکل گذشته نخواهد بود، خاطرنشان کرد: اگرچه طلاب و روحانیون بومی منطقه که در حوزه های علمیه قم و مشهد تحصیل می کنند اکنون در روستاهای خود مستقر و خدمات فرهنگی ارایه می دهند ولی با توجه به اهمیت این دوران، هر مسلمان باید به عنوان یک مبلغ،  اشاعه دهنده فرهنگ حسینی باشد.

    در خراسان شمالی هزار و ۴۰۰ هیات مذهبی شناسایی شده که از این تعداد نام ۸۰۰ هیات در سامانه طوبی به ثبت رسیده است.

    استان خراسان شمالی از چهارم مردادماه دچار وضعیت قرمز کرونایی شده که این شرایط تاکنون پایدار بوده است.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *