×
×

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان
راه اندازی وتوسعه سامانه های هوشمندجاده ای

  • کد نوشته: 7496
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۴
  • ۰
  • مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از راه اندازی 31 سامانه هوشمند جاده ای با اعتباری بالغ بر 140 میلیارد ریال در راههای شریانی و ترانزیتی استان خبرداد و افزود: سامانه های فوق که بر اساس اولویت بندی محورهای شریانی و ترانزیتی استان توسعه و نصب و راه اندازی شده اند شامل 22 دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور و دوربین نظارتی و ترانزیتی جاده های شریانی استان را تحت نظارت و کنترل قرار می دهند.
    راه اندازی وتوسعه سامانه های هوشمندجاده ای
  • تبلیغ هدفمند

    مهدی میقانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان از راه اندازی ۳۱ سامانه هوشمند جاده ای با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در راههای شریانی و ترانزیتی استان خبرداد و افزود: سامانه های فوق که بر اساس اولویت بندی محورهای شریانی و ترانزیتی استان توسعه و نصب و راه اندازی شده اند شامل ۲۲ دوربین ثبت تخلفات عبور و مرور و دوربین نظارتی و ترانزیتی جاده های شریانی استان را تحت نظارت و کنترل قرار می دهند.

    میقانی افزود: در حال حاضر در بیش از ۵۵۰ کیلومتر از راههای شریانی استان ۴۲ دوربین ثبت تخلفات و ۲۵ دوربین نظارتی و دو سامانه توزین حرکت نصب و فعال است.

    راه اندازی و توسعه سامانه های هوشمند جاده ای
    راه اندازی وتوسعه سامانه های هوشمندجاده ای

    فرامرز مداح معاون برنامه ریزی و سیستم های هوشمند این سازمان اظهارداشت : ۴۲دفقره دوربین کنترل سرعت و پلاک خوان از مجموع ۱۵۴۰ دوربین فعال در محورهای مواصلاتی کشور در گلستان قرار دارد.همچنین در این بین ۸۵۰ دوربین نظارتی با وجود ۵۴ سامانه توزین در حرکت در راههای کشور فعال می باشند.

    مداح با اشاره به اینکه هدف حفاظت از جان مردم در نصب و راه اندازی اینگونه سامانه ها و افزایش ایمنی جاده ها و خدمات دهی به مردم در حین تردد واستفاده از جاده های مواصلاتی کشور است افزود:مهمترین هدف از ایجاد و نصب چنین سامانه هایی اطلاع از وضعیت راه ها نسبت به وضعیت جوی و اطلاع رسانی آن به مردم برای برنامه ریزی مناسب نسبت به سفرهای برون شهری می باشد.

    وی خاطرنشان کرد: حفاظت و ایمنی و ابنیه فنی جاده ها و ایجاد صرفه جوبی در بخش اعتبارات، همچنین نقش سازنده در بحث کاهش قاچاق کالا و افزایش انگیزه در بخش های مختلف کاری مرتبط با حفاظت و ایمنی راه ها دارد که از سایر اهداف نصب و توسعه سامانه های هوشمند جاده ای بخصوص در ایام و زمان بیماری کرونا می باشد.

    معاون برنامه ریزی و سیستم های هوشمند سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با تصریح اینکه: سایر دستگاههای امنیتی امنتظامی نیز با نصب و راه اندازی این سامانه ها در محور های مواصلاتی کشور می توانند از اطلاعات آن برای مدیریت و برنامه ریزی های مطلوب تر بهره مند شوند. که نگهداری و حفاظت و امنیت این سامانه ها وظیفه دوچندانی را دارد که لازمه آن حفاظت و امنیت این سامانه ها توسط سازمانهای مرتبط می باشد.

    براساس این گزارش میرمحمد غراوی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان اظهار داشت : نصب این سامانه ها موجب افزایش ایمنی و انضباط تردد اکثر جاده ها با توجه به نصب و توسعه سامانه های هوشمند در جاده های پرتردد استان که بیشتر کشاورزی هستند ایجاد می کند.

    میرمحمد غراوی افزود: این سامانه ها می تواند با توجه به حجم گسترده عبورو مرور جاده ها روزانه به بیش از ۳۸تا ۴۸هزار وسیله از آن استفاده می کنند که این حجم تردد موجب آسیب های جدی به جسم و ابنیه فنی راهها ایجاد می شود جلوگیری می کند.

    معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان افزود : نصب و توسعه این سامانه ها علاوه بر کاهش مداخلات حضور در محمورهای مواصلاتی موجب اعمال مستمر قوانین علاوه بر تردد مداوم پلیس در راهها و کاهش تلفات و تصادفات جاده ای نسبت به سالیان گذشته گردیده است.

    منبع: بازار کسب کار آنلاین

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *