×
×

معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد
طراحی۱۱بوستان احداث شده مشهد ویژه بانوان

  • کد نوشته: 7684
  • ۱۳۹۹-۰۶-۱۷
  • ۰
  • مهدی یعقوبی معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر ۱۱ بوستان در این شهر ویژه بانوان طراحی و احداث شده است و با بهره‌برداری از بوستان بانوان وکیل آباد این تعداد به ١٢ بوستان می‌رسد.
    طراحی۱۱بوستان احداث شده مشهد ویژه بانوان
  • تبلیغ هدفمند

    مهدی یعقوبی معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: در حال حاضر ۱۱ بوستان در این شهر ویژه بانوان طراحی و احداث شده است و با بهره‌برداری از بوستان بانوان وکیل آباد این تعداد به ١٢ بوستان می‌رسد.

    مهدی یعقوبی روز یکشنبه در حاشیه بازدید رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر مشهد از بوستان بانوان وکیل آباد افزود: بوستان بانوان وکیل آباد، از نظر وسعت در میان بوستان های ویژه بانوان در شهر مشهد در جایگاه سوم قرار دارد و تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

    وی ادامه داد: در طرح توسعه باغ بزرگ وکیل آباد با توجه به شرایط توپوگرافی موجود در این باغ، ۶ پهنه در نظر گرفته شده که بوستان بانوان یکی از این پهنه هاست.

    معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: بوستان بانوان وکیل آباد در فضایی به وسعت بیش از ۵.۸ هکتار در حال اجراست و پس از بهره‌برداری به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد طبیعی و طراحی همسو با طبیعت، یکی از زیباترین و مجهزترین فضاهای اختصاصی بانوان در کلانشهر مشهد خواهد بود.

    یعقوبی افزود: زمین‌های ورزشی روباز، مجموعه ورزشی و تفریحی سرپوشیده، مسیر دوچرخه سواری، مسیر سلامت، مسیر پیاده روی و آمفی تئاتر از جمله فضاهای در نظر گرفته شده برای این بوستان است.

    وی اضافه کرد: استفاده از ظرفیت درختان کهنسال، توپوگرافی و گونه‌های موجود و عناصر طبیعی و بومی در فضا سازی و منظر آرایی بوستان بانوان وکیل‌آباد، این بوستان را به نمونه ای منحصر به فرد در طراحی پارک های شهری تبدیل کرده است.

    طراحی۱۱بوستان احداث شده مشهد ویژه بانوان
    طراحی۱۱بوستان احداث شده مشهد ویژه بانوان

    معاون خدمات و محیط زیست شهری شهرداری مشهد گفت: همچنین مسیری به طول تقریبی ۶۸۰ متر برای دوچرخه سواری بانوان در این بوستان ایجاد شده و دو زمین تنیس و یک زمین چند منظوره روباز نیز به وسعت تقریبی ۲ هزار مترمربع در این بوستان احداث شده است.

    یعقوبی افزود: بوستان بانوان وکیل آباد پس از بوستان ریحانه و بوستان حجاب، بزرگترین فضای اختصاص داده شده به بانوان در بوستانهای مشهد است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.

    وی اضافه کرد: تلاش می شود با افزایش این فضاهای اختصاصی، گامی مناسب در راستای توجه به حقوق بانوان برداریم و ظرفیت مناسبی را به فضاهای اختصاصی بانوان در بوستان‌های این کلانشهر اضافه کنیم.

    پارک وکیل آباد، به عنوان یکی از بوستان های بزرگ و قدیمی مشهد شمرده می شود. 

    این پارک جنگلی زیبا و چشم نواز به علت دارا بودن درختان کهنسالی همچون کاج، چنار ، سرو و همچنین قرارگیری در منطقه ای خوش آب و هوا در مشهد و جاری بودن نهرهای گوناگون و رودخانه فصلی در مسیر این پارک، مورد توجه زائران و مجاوران شهر مقدس مشهد است.

    در گذشته پارک جنگلی وکیل آباد را با نام های همچون میرطراز یا باغ وکیل آباد می شناختند. این پارک توسط مرحوم حاج آقای حسین ملک التجار در سال ۱۳۴۸ هجری شمسی، وقف عموم مردم گردید و به شهرداری مشهد واگذار شد.

    منبع: ایرنا

    اخبار مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *